Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door nienk
hij past inderdaad in de afwasteil, hebben we zojuist geconcludeerd. fijn is echter anders.

@koekje, dank voor de tip, ik zal daar maandag gaan kijken!

de jeuk lijkt wel iets beter te gaan, hij heeft na het eten net best een tijdje zonder te krabben uit liggen buiken.
Door koekje
Dan denk ik dat een babybadje meer passend is.
Ik heb alleen geen idee hoe die winkel heet. Hij zit zo ongeveer tegenover de Blokker, op weg naar de tropische turk. Volgens mij staat hij achter de bakkerskraam, maar ik weet niet of de bakkerskraam (daar verkopen ze keek ipv cake  ;D ) er ook op maandag staat.
Mocht een babybadje wel van het juist formaat zijn, wil ik je wel aanraden om er aan antislipmatje bij te nemen. Dan glijdt hij niet uit als hij erin zit en dat is beter voor zn pootjes. Bij de Blokker hebben ze rolletjes antislip, kan je zelf een stuk af knippen. Ik geloof dat de rolletjes in een vakje liggen zo tegen de achterwand van de Blokker bij mij, zeg maar links van de stelen van bezems en moppen. Het vakje ligt vrij laag. Laatste keer dat ik er was hadden ze wit en groen of blauw. Het kostte geloof ik 1 euro. Ik heb een rolletje van de Zeeman, net zo duur en precies hetzelfde spul (alleen in wit).

Maandagochtend heb ik bezigheden, maar daarna (ik denk vanaf half 1 ongeveer) ben ik vrij, mocht je behoefte hebben aan gezelschap. Ik weet de babybadjeswinkel en de rollen antislip zo te vinden zonder zoeken.
Door nienk
dank voor de tips en het aanbod koekje! maaarrr ik geloof dat we iets gevonden hebben.

de sproeiers op de brug! ok, hij vind ze nog niet heel leuk, maar er door heen rennen met de baas en op tijd springen is toch wel geinig. (ik geloof dat ik uit gelachen ben. en ik was nat, maar het was wel lachen!) ik ga er morgen gewoon eens heen met een piepspeeltje en wat lekkers. is minder ideaal dan een babybadje, maar het behoeft geen gesjouw met emmers water en dat is een grote plus.

hij is er wel van opgeknapt, even lekker de buik en pootjes nat, ik heb hem sinds we terug zijn (3 kwartier denk ik) nog niet zien/horen krabben.
Door koekje
Ik dacht dat ze over de bruggen altijd gewoon tuinslangen legden  :D

Babybadje hoeft geen gesjouw met emmers te betekenen. Je kan een tuinslang aan je kraan vastmaken en de andere kant dan in het badje leggen. Om te legen gebruik je ook weer de tuinslang, maar dan de andere kant niet op de kraan.
Door nova
wat  een ellende alweer voor jullie :(  en  dat alleen omdat de HS een enting verplicht stelt.

sterkte ermee, ik weet helaas ook niks wat ik je zou kunnen adviseren.
Door nienk
nope op de tijdelijke hoge sluis brug (bij het amstel hotel) hebben ze een sproeier die aan de zijkant van het voetpad spuit. zwaar onhandig als je in je nette pak naar carré op weg ben, aldus veel mensen daar.

ik woon niet op de begane grond hè, en heb niet zo goed contact met mijn onderbuurtjes dat ik bij hun om water ga vragen. dan zou ik zo 10 meter tuinslang nodig hebben, en waar ik die ga laten zou ik echt niet weten. oh wacht. ik kan wel een emmer water boven onder mijn raam zetten, dan daar slang in, badje beneden zetten, zorgen dat de slang in de emmer blijft zitten, en dan dat water overhevelen door even aan de slang te lurken. hmmm ::) dat biedt perspectief.

ontopic: Reus heeft goed geslapen vanacht, hij heeft in ieder geval niet zo heftig liggen krabben dat ik er wakker van werd (hij slaapt in een draad bench aan mijn voeteneind). ik had om allebei zijn achter poten een sok gedaan, die er vanochtend nog keurig om heen zaten. nekkie is minder rood dan gister, wondjes aan oren zijn niet groter geworden. ik ben blij, wellicht valt het mee en is het met een paar dagen weer over.

@lizzy: ik heb de plekjes aan zijn oren in gesmeerd met vetramil, en dat lijkt inderdaad meer verlichting te geven dan de vetgold cream. dankje voor de tip!

@nova: dankje!

Helaas heeft het monster denk ik ook weer minstens 1 vlo gehad, hij heeft op zijn onderrug weer een paar plekjes zoals hij eerst op zijn staart aanzet had. en dat terwijl ik hem op gezette tijden de antivlooien rommel geef en erg mijn best doe huis schoon  te houden en zijn bedje heet te wassen enzo.

gelukkig is ie ontzettend lief!
Door BubbaBling
nienk schreef: verdorie... gister voor Reus zijn Weil enting bij de dierenarts geweest. het enten zelf was al een heel gedoe, 6 kilo kan heel lastig vast houden zijn, ook met zijn 3en. DA zei dat hij zelden een hond zag die zo tegenstribbelde. maar goed, de prik zit er in. en nu, nouja, ik had het ook wel verwacht, maar het is toch wel schrikken:

Reus heeft in een nacht tijd zijn nek rood en schraal gekrabt, en de binnenkant van allebei zijn oortjes (bij die flapjes aan de aanzet) is ook al stuk aan het gaan.

we hebben van de da homeopatische korrels mee gekregen om Reus zijn lijfje te helpen de inenting te verwerken, maar alsnog is zijn reactie dus behoorlijk heftig.

iemand enig idee wat ik er aan kan doen? als zijn huid eenmaal stuk is krijgt hij daar ook weer veel jeuk van. zit er aan te denken om hem vanacht sokjes aan te doen aan zijn achterpoten, zodat hij in ieder geval niet nog meer schade toe brengt aan zijn nek en oren. overdag kan ik hem wel zo afleiden dat hij minder krabt, maar volgens mij heeft hij vannacht amper geslapen van de jeuk, hij is nu ook nog zwaar onder zeil en normaal altijd al spring levend rond deze tijd.

iemand tips?
Awww wat zielig  :'( (had je topic gemist, ben een paar daagjes weg geweest).
Dit is 1 van de redenen waardoor ik Bubba een paar maanden oversla met de enting.
Het gaat nu net zo goed weer en hij moest anders deze maand zijn prikje  :(
Ik wil dus even wachten om reacties uit te stellen.
Hoe gaat het ondertussen met Reus?
Door nienk
hee alsnog dank je wel voor je reactie hoor!

het gaat qua jeuk wel beter, hij krabt minder. hij  had zijn oortjes stuk maar die zijn al weer heel (bizar hoe snel dat geneest). zijn nek is er nog wel niet zo best aan toe, rood, schraal, her en der wat kleine korstjes. en dat kriebelt natuurlijk, dus er moet heftig gekrabt worden. s nachts doe ik hem sokken aan en ik smeer fanatiek met vetramil.

dus, het gaat wel beter, maar ik weet wel dat de hondenschool dikke pech heeft als ze vinden dat ie volgend jaar weer die prik moet hebben, of als ze eisen dat ik hem van de winter zijn cocktail geef.

ik zou er als ik jou was ook mee wachten, was ik net zo blij dat hert goed leek te gaan, door dit gedoe ben ik zo weer een paar weken verder (en dat terwijl er heeeeeeeeeeeeeeeele mooie jonge malse lams ribbetjes voor hem in de vriezer liggen).
Door BubbaBling
Er hoeft maar 1 ding te gebeuren en t kan mis gaan, bah!
Ja ik ga sowieso wachten, hoe lang dat weet ik nog niet, eerst maar kijken hoe het gaat.

Gaf jij Reus ook vlooienmiddel?
Wat betreft een wasteil, ik heb (had, ben m kwijt) een hele grote. Die heb ik gekocht bij zo'n kitsch winkeltje en is ook niet duur.
Bub ging daar altijd in  :biggrin2: .. gelukkig is hij nog geen 3 kilo dus een kleinere voldoet ook wel  :P
Een babybadje neemt veel ruimte in en duurt langer voor hij vol is met water.
Door nienk
Ja ik geef Reus van die pipetjes. dat is ook wel rommel, maar hij reageert daar niet echt op. hij is geloof ik wel allergisch voor vlooienbeten, dat was die plek op zijn staartaanzet waarschijnlijk en nu weer op zijn onder rug een paar van diezelfde plekjes.

we hebben van de week op de brug gespeeld met de sproei instalatie, en om onduidelijke redenen lijkt de fontein minder diep dan vorig jaar (of Reus is gegroeid, maar dat lijkt me stug), dus daar kan ie in pootje baden en spelen zonder dat ie koppie onder gaat. dat water ruikt gewoon naar water en er spelen ook kindertjes in (en dat weet de gemeente) dus ik denk dat het wel mee valt met de chemicalien die er in zitten.

precies, 1 dingetje, 1 stom hondenbrokje, 1 stomme prik (dat vond Reus vooral erg stom, wat een geworstel!)...
Door Dian
wat rot dat Reus zo erg reageert op entingen ed. Beterschap voor de knul :-* :-*

wat trainen betreft, er zijn al genoeg hondenscholen die titeren accepteren in plaats van enten. Ik zou daar eens navraag bij doen. Ik vind het alleen wel gek dat ze weil verplichten :-\ :-[ :-X
Door nienk
het gaat inmiddels al een heel eind beter, zijn nek begint weer bij te trekken en de oren zijn ook weer heel. ik vind hem nog wel wat sneller moe dan anders, en hij heeft meer 'stress jeuk' (bijvoorbeeld als ik mijn tas pak, als er iemand aanbelt, als ie een commando niet 1 2 3 snapt). Voor mij tekenen dat hij net niet helemaal lekker in zijn vel zit. hoop dat ie snel weer bij trekt!

ik zal me volgend jaar rond deze tijd eens gaan verdiepen in het titeren, aangezien Reus ook erg veel in sloot & vijver ligt is Weil ook wel gewoon een risico voor hem, dus ik heb eigenlijk na overleg met de DA die prik niet louter laten zetten om het moest van de trainer.
Door nienk
Los van het beetje stressjeuk, wat de laatste dagen ook al weer zo goed als weg is, is Reus voor zijn doen jeuk-vrij. conclusie is dat de bijwerkingen van de Weil enting voor bij zijn en dat Reus niet allergisch is voor hertenvlees.

Vandaag heb ik dus maar de stap genomen om weer iets toe te voegen: lam.

hij heeft vanavond een stuk lamsrib gehad. vond het een beetje eng om weer zoiets te geven, dus heb hem uit mijn hand laten eten. Dat ging erg goed en hij heeft keurig netjes geknaagd. (op een enkele vergissing tussen de rib en mijn vingers na..)

nu dus de komende tijd lam bij zijn menu in, heb een paar mooie ribben gekocht bij de Vergulde hond (wel duur, maar dan hoef ik niet gelijk een kilo in huis te halen). Ik zal even kijken of ze daar ook spiervlees of lam orgaan hebben. Als dat goed gaat wil ik over minimaal 3 weken lamspens gaan toevoegen. en daar laten we het (ook in verband met mijn reis naar australie) dan voorlopig bij.
Dat is toch terug een stap vooruit, goed hé.  Je hebt toch al een mooi aanbod op kunnen bouwen!
En een reis naar Australië  ;D niemand nodig om je koffers te dragen...in vijfvoud ( want de rest gaat hier ook mee willen  :) )
Door nienk
Veerle-scrappyToo schreef: Dat is toch terug een stap vooruit, goed hé.  Je hebt toch al een mooi aanbod op kunnen bouwen!
En een reis naar Australië  ;D niemand nodig om je koffers te dragen...in vijfvoud ( want de rest gaat hier ook mee willen  :) )
ja ik vind het ook een grote stap, maar denk dat het voorlopig ook echt even de laatste gaat zijn. met konijn, eend, hert, zalm en lam vind ik dat hij al een behoorlijk menu heeft. ik hoop heel erg dat als dit goed gaat lamspens ook lukt, want daar zitten toch wel voedingsstoffen in die hij al een hele tijd niet binnen krijgt.

tot nu toe gaat het prima, zijn ontlasting was ook goed terwijl die rib van gister toch wel meer bot was dan hij normaal krijgt. hij heeft geen extra jeuk, velletje ziet er nog goed uit en hij komt iedere keer als ik de koelkast open doe even kijken. (er ligt nog een stuk voor straks)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door