nope op de tijdelijke hoge sluis brug (bij het amstel hotel) hebben ze een sproeier die aan de zijkant van het voetpad spuit. zwaar onhandig als je in je nette pak naar carré op weg ben, aldus veel mensen daar.
ik woon niet op de begane grond hè, en heb niet zo goed contact met mijn onderbuurtjes dat ik bij hun om water ga vragen. dan zou ik zo 10 meter tuinslang nodig hebben, en waar ik die ga laten zou ik echt niet weten. oh wacht. ik kan wel een emmer water boven onder mijn raam zetten, dan daar slang in, badje beneden zetten, zorgen dat de slang in de emmer blijft zitten, en dan dat water overhevelen door even aan de slang te lurken. hmmm

dat biedt perspectief.
ontopic: Reus heeft goed geslapen vanacht, hij heeft in ieder geval niet zo heftig liggen krabben dat ik er wakker van werd (hij slaapt in een draad bench aan mijn voeteneind). ik had om allebei zijn achter poten een sok gedaan, die er vanochtend nog keurig om heen zaten. nekkie is minder rood dan gister, wondjes aan oren zijn niet groter geworden. ik ben blij, wellicht valt het mee en is het met een paar dagen weer over.
@lizzy: ik heb de plekjes aan zijn oren in gesmeerd met vetramil, en dat lijkt inderdaad meer verlichting te geven dan de vetgold cream. dankje voor de tip!
@nova: dankje!
Helaas heeft het monster denk ik ook weer minstens 1 vlo gehad, hij heeft op zijn onderrug weer een paar plekjes zoals hij eerst op zijn staart aanzet had. en dat terwijl ik hem op gezette tijden de antivlooien rommel geef en erg mijn best doe huis schoon te houden en zijn bedje heet te wassen enzo.
gelukkig is ie ontzettend lief!