Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jolly
oww marloes, ik vind het zo sneu voor moosje en jou.
Ben er gewoon sprakeloos door.
Hoop dat ze snel met een uitslag ergens mee komen.
Door Malamoods
Pffff, dit klinkt niet fijn.... :( Ik had zo gehoopt op betere berichten! Sterkte meid, voor jou en voor Moos! Geef Moos een dikke knuffel van me!

Rachel.
Door Moos
Hij heeft vanochtend wel weer lekker gespeeld met andere honden. Na een half uurtje rennen en spelen gaat hij wel wat sjokken, maar hij wilde toch absoluut niet in zijn wagentje.
Hij heeft er wel even onder dwang ingezeten, en na zo'n 45 min zijn we naar huis gegaan. Ik hoop zo dat hij vanmiddag dan geen aanval krijgt, dat hij wel lekker een half uurtje kan spelen zonder de prijs te betalen. Dus we zullen zien.
Door Malamoods
Ik hoop het echt voor je Marloes. Het zou toch echt onaanvaardbaar zijn, als hij geen hondse dingen meer mag doen? Oh, ik geloof dat ik ter plekke al mijn nagels (en vingers erbij) zou opvreten van de stress... Ik hoop maar dat die uitslag niet lang meer op zich laat wachten...

Rachel.
Door Moos
[quote="Malamoods"]
Ik hoop het echt voor je Marloes. Het zou toch echt onaanvaardbaar zijn, als hij geen hondse dingen meer mag doen? Oh, ik geloof dat ik ter plekke al mijn nagels (en vingers erbij) zou opvreten van de stress... Ik hoop maar dat die uitslag niet lang meer op zich laat wachten...

Rachel.
[/quote]

Ik vind zoals het nu gaat eigenlijk al tegen het onaanvaardbare aan; ik vind het heel erg moeilijk om voor mezelf duidelijk te krijgen of ik dit vind kunnen of niet. Zou hij nou vandaag (of vannacht) weer een aanval krijgen dan zou ik dat heel, heel erg vinden. Als hij niet eens, in totaal, 20 min ofzo zou kunnen racen zonder de prijs te betalen (hij is ongeveer 45 min uit zijn wagentje geweest, maar daarvan heeft hij denk ik in totaal 20 min gespeeld en de rest gesnufd, gras gesnaaid, en gewoon gelopen).
Ik hoop gewoon maar dat er medicatie is waarmee hij helemaal beter wordt; alleen kunnen remmen is bij lange na niet genoeg, hij moet echt beter worden (dat wil zeggen, beter wordt hij nooit meer, maar dat hij met medicatie geen verschijnselen meer heeft ;))
Door Malamoods
Ja, ik begrijp wat je bedoeld Marloes... Het is zo hartverscheurend om je hond zo te moeten zien. En te moeten bepalen wat wel of niet aanvaardbaar is, is ook vreselijk moeilijk! Ik hoop gewoon dat er duidelijkheid komt voor je en dat er behandelmogelijkheden zijn, die er voor kan zorgen dat hij in elk geval gewoon hond kan zijn. Rustiger aan doen is niet erg, en dat hij nooit genezen zal, is ook nog aanvaardbaar. Maar ik hoop zo ontzettend dat hij met medicatie gewoon honds leven kan leiden. Dat hij kleine stukkies kan rennen, dat hij los kan lopen, kan snuffelen en een wandelingetje gewoon zonder problemen kan doen. Als hij alleen maar kan poepen/plassen en in zijn wagentje kan zitten, pffff.... Daar zou ik enorm verdrietig van worden.... Maar, we houden hoop hoor! Wellicht komt er snel duidelijkheid over oorzaak en behandeling en kan Moos nog heel wat jaartjes gelukkig zijn! Ik blijf duimen!!!!

Rachel.
Door Moos
Malamoods schreef: Als hij alleen maar kan poepen/plassen en in zijn wagentje kan zitten, pffff.... Daar zou ik enorm verdrietig van worden.... Maar, we houden hoop hoor! Wellicht komt er snel duidelijkheid over oorzaak en behandeling en kan Moos nog heel wat jaartjes gelukkig zijn! Ik blijf duimen!!!!

Rachel.
Als het zo ver zou moeten komen houdt het op...daar ben ik dan wel vrij duidelijk in voor mezelf qua grens (rationeel bekeken dan, emotioneel gezien ben ik lichtelijk de weg kwijt ondertussen :(). Gelukkig zitten we daar nu niet op hoor; hij kan wel zo'n 45 min meelopen over het algemeen. Wat het nu heel lastig maakt is dat het 'm niet alleen in die aanvallen zit. Van de 30 dagen in een maand is hij er zo'n 15 denk ik een gelukkig hondje, ook al mag hij niet lang lopen. Dan heeft hij nog zo'n 12 dagen dat hij zelf maar weinig wil lopen, veel in zijn wagentje wil, veel ligt te smakken, maar echt, echt ziek toch ook weer niet is.... En dan nog zo'n 3 dagen dat het echt duidelijk niet lekker gaat, en hij heel erg mat is, ongelukkig, ziek. Daartussendoor zitten dan die aanvallen dus nog ergens ook nog.
Tja, en wat moet ik daarmee? Dat krijg ik maar niet duidelijk voor mezelf. En wat het dan nog dubbel lastig maakt zijn de mensen die hem zo'n 2 keer in de maand zien, op gewoon goede dagen, en dus niet snappen waar ik een probleem van maak...

Maar totdat er een uitslag is probeer ik ook niet al teveel te denken aan "als, als, als". Misschien kan hij met medicatie weer gewoon nog tig jaren oude Moosie worden. Met al die duimen zou je het bijna gaan denken :-*
Laatst gewijzigd door Moos op za 01 dec 2007, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Malamoods
Je hoeft nu gelukkig nog geen keuze te maken... Eerst maar eens een duidelijke diagnose en behandeling.... En ja, met al die duimen moet het goedkomen met Moos! We gaaaaan ervoor!!!! :-*

Rachel.
Door Moos
Malamoods schreef: Je hoeft nu gelukkig nog geen keuze te maken... Eerst maar eens een duidelijke diagnose en behandeling.... En ja, met al die duimen moet het goedkomen met Moos! We gaaaaan ervoor!!!! :-*

Rachel.
Precies, zo is dat :D :-*
Door Moos
Nog geen uitslag...

Wel een kleine postieve noot, we mogen alvast iets van een (mogelijke) behandeling inzetten.
Moos moet versvlees krijgen. Dat krijgt hij al dus dat is mooi. Verder 2 maal daags ongeveer 20 a 50 mg vitamine Q10, 2 maal daags een biergist tablet en twee maal daags 250 mg carnitine.

Dat gaan dus maar doen dan.
Door Eef+Stippels
Moos schreef: Nog geen uitslag...

Wel een kleine postieve noot, we mogen alvast iets van een (mogelijke) behandeling inzetten.
Moos moet versvlees krijgen. Dat krijgt hij al dus dat is mooi. Verder 2 maal daags ongeveer 20 a 50 mg vitamine Q10, 2 maal daags een biergist tablet en twee maal daags 250 mg carnitine.

Fijn dat je in ieder geval met een behandeling kunt beginnen, dat is in ieder geval fijner dan alleen maar te moeten/kunnen afwachten  :-*
Door Boefke
Moos schreef: Nog geen uitslag...

Marloes, wat een ontzettende nare toestand... vind het echt zo naar voor jullie.... Ik ben wel heel benieuwd wat de reden is dat Moos volgens de DA in deze situatie vervlees moet krijgen? Weet je dat?
Door Moos
Boefke schreef: Marloes, wat een ontzettende nare toestand... vind het echt zo naar voor jullie.... Ik ben wel heel benieuwd wat de reden is dat Moos volgens de DA in deze situatie vervlees moet krijgen? Weet je dat?
Carnitine zit in vlees. Dat zal er wel mee te maken hebben denk ik ;) Ik was zeer blij verrast met die 'therapie', was toch erg erg balen geweest als hij er dieetbrokken tegenaan had willen gooien :-X
Laatst gewijzigd door Moos op za 08 dec 2007, 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door