Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door keetje
Ze hebben vakantie tot/met 24 Juli.

Ik heb hert-compleet en geit-kompleet, hier mag niets herkenbaars in huis komen (vanwege dochterlief)dus ik ga op zeker en heb voor gemalen gekozen.
Ben benieuwd, Luna heeft gisterenavond voor het eerst de kruiden gehad en ze eet het gewoon weg met haar voer, dus dat is geen probleem.
Nu begint het grote wachten,..... ;)
Door keetje
Tja, dat was een beetje onduidelik waar het vandaan komt, kan van 2 kanten komen.
Daarom nu de kruiden als toevoeging en een nieuwe diersoort erbij.

Het is gewoon een beetje onzeker op het ogenblik dus gaan we in ieder geval door met elimineren.
Door Xerox
En waarom én kruiden én een nieuwe diersoort? Kon ze ook iets vertellen over de reden van de kruiden en de werking ervan? Ik overweeg nu toch ook eens een bezoek aan Tannetje.
Door Livaka
Brokken geven op basis van kip & rijst of vis & rijst (alle vlees vermijden).
Een paar weken alleen deze brokken geven en geen koekjes, blikje, pens o.i.d. bijvoeren (is erg zielig, maar alleen zo zie je het resultaat).
Veel te vaak wordt bij een allergie teruggegrepen op bv lam en rijst, maar ook tegen vlees kan een hond allergisch zijn.

Daarbij kan je de hond extra ondersteuning geven in de vorm van rooibosthee door het water te doen.
Koop dan wel zuivere rooibosthee (bv Annique bij het Kruidvat), theezakje meekoken in een pannetje koud water en een beetje door de waterbak gooien.
Dit stimuleert de afvoer van stoffen die de allergie veroorzaken (klinkt misschien vreemd, maar werkt echt).

Met dit dieët heb ik mijn hond van zijn voedselallergie genezen.
Slikte al een paar jaar Dexoral, had al injectie's geprobeerd, allerlei soorten brokken, allergietesten etc. etc.
Na 8 jaar zwoegen, zweten en ellende bleek bij ons de oplossing erg eenvoudig te liggen.
Ondertussen eet hij als basisbrok kip & rijst, eet zelfs blikje (ook met kip), koekjes: geen pilletjes meer nodig en hij heeft met zijn 14.8 jaar nog nooit zo mooi in zijn vacht gezeten  ;D
Door keetje
Livaka schreef: Brokken geven op basis van kip & rijst of vis & rijst (alle vlees vermijden).
Een paar weken alleen deze brokken geven en geen koekjes, blikje, pens o.i.d. bijvoeren (is erg zielig, maar alleen zo zie je het resultaat).
Veel te vaak wordt bij een allergie teruggegrepen op bv lam en rijst, maar ook tegen vlees kan een hond allergisch zijn.

Daarbij kan je de hond extra ondersteuning geven in de vorm van rooibosthee door het water te doen.
Koop dan wel zuivere rooibosthee (bv Annique bij het Kruidvat), theezakje meekoken in een pannetje koud water en een beetje door de waterbak gooien.
Dit stimuleert de afvoer van stoffen die de allergie veroorzaken (klinkt misschien vreemd, maar werkt echt).

Slikte al een paar jaar Dexoral, had al injectie's geprobeerd, allerlei soorten brokken, allergietesten etc. etc.
Na 8 jaar zwoegen, zweten en ellende bleek bij ons de oplossing erg eenvoudig te liggen.
Ondertussen eet hij als basisbrok kip & rijst, eet zelfs blikje (ook met kip), koekjes: geen pilletjes meer nodig en hij heeft met zijn 14.8 jaar nog nooit zo mooi in zijn vacht gezeten  ;D
Als het echt niet anders zou kunnen zou ik op brok overgaan maar ik ben ervan overtuigd dat ze op vers kan (blijven)
Daarbij komt dat Luna allergisch is voor kip en granen (dus waarschijnlijk ook de rijst) dus dat gaat hem echt niet worden.
Toch bedankt voor je tips. ;)
Door nienk
Livaka schreef: Brokken geven op basis van kip & rijst of vis & rijst (alle vlees vermijden).

voedingsallergieën, zijn niet te genezen met een dieet. als de hond allergisch was, dan is de hond dat nog steeds, maar zijn er geen klachten meer doordat de hond het voedingsmiddel waar hij allergisch voor is niet meer binnen krijgt. dat dit 'dieet' (waar je op dit forum geen tot weinig bijval voor zal vinden) heeft gezorgd voor het 'genezen' van de allergieën van jou hond, betekent dus dat de hij of niet allergisch is, of dat hij allergisch is voor iets wat hij nu niet meer eet.
Door keetje
OK,

We zijn nu 8 weken bezig met konijn en 2 weken met de kruiden maar ik zie totaal geen verschil.
Nu komt morgen de hert en geit.
Wat moet ik doen? Toch iets nieuws toevoegen en kijken wat er gebeurd. (Er vanuitgaande dat haar huid op het ogenblik niet verbeterd door invloeden van buitenaf ?)

Ze krijgt nu dus Konijn, Puur Pollen en de kruiden van Tannetje.
Door keetje
Geen reactie bemerkt na het hert, daarna weer konijn gehad, morgen weer hert. Het lijkt beter te gaan, soms denk ik dat er weer haartjes komen op plekken waar ze eerst niet zaten maar meneer Keetje zegt dat dat verbeelding is.
We zitten nu dus op 2 diersoorten.
Door keetje
Na de geit wil ik iets met kalkoen of eend gaan toevoegen.
Nu heeft Carnibest (hier in de buurt) de eend/kalkoen diabetes versie, dus zonder rijst, maar daar zit plantaardige olie in? Lijkt me niet handig, is toch weer iets extra's. Misschien dan Tinlo barfmenu eend?

Kan iemand me even op weg helpen wat dat betreft?
Ik heb nog even de tijd maar omdat ik meestal geen vervoer heb en toch een en ander in huis wil hebben ben ik me nu al aan het oriënteren.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door