Lizzy schreef:Hahahaha, hij vond het dus echt goor. Inderdaad een briljant idee! Het stoot de meeste honden enorm af, tea tree.Ja, hij vond het echt goor.

Het droogt de huid niet uit, toch? Want de kokosolie maakt het juist mooi vet.
Moderator: Lizzy
Lizzy schreef:Hahahaha, hij vond het dus echt goor. Inderdaad een briljant idee! Het stoot de meeste honden enorm af, tea tree.Ja, hij vond het echt goor.
Hope schreef:Ja, hij vond het echt goor.Nee, ik heb nooit gemerkt dat tea tree dat doet. En aan een paar druppeltjes heb je genoeg.![]()
Het droogt de huid niet uit, toch? Want de kokosolie maakt het juist mooi vet.
Lizzy schreef:Nee, ik heb nooit gemerkt dat tea tree dat doet. En aan een paar druppeltjes heb je genoeg.Jaaa, dat denk ik ook, haha, er mag wel wat minder in
Hope schreef:Dat is nu wat ik noem een briljant idee!Wel opletten met de katten, tis daar nogal giftig voor
Hij was wel boos op me daarna
Hope schreef:Dat is nu wat ik noem een briljant idee!
Hij was wel boos op me daarna
Martine-Tom schreef:Wel opletten met de katten, tis daar nogal giftig voorJa, dat weet ik. Maar er gaan maar een paar druppels in flunk wat water en daar gaat hij met zijn poten in. Ik smeer het nergens op of zo. Dus het is we, echt minimaal...
Kaio schreef:Welke spuiten ga je hem geven? Artuvetrin oid?
Maci heb ik destijds ook lange tijd, ongeveer een jaar, gespoten met artuvetrin. Dat viel allemaal mee, van spuiten zetten tot zijn reactie erop.
Het heeft helaas maar een beetje wat gedaan. Niet zo veel als gehoopt. Toch zijn er honden waarbij het heel goed helpt. Ieder geval is anders. Dus het is zeker de moeite waard om het te proberen.
Maar ik dacht dat je laatst zei dat apoquel niet werkte toen ie iets in het bos had gegeten?
Maci had in het begin van zijn leverdieet (met granen!) dus ook veel reactie. Ik heb hem 4 dagen apoquel gegeven, toen is het weggegaan en tot nu toe onder controle, dwz acceptabel (af en toe wat pijn aan voetkussens, af en toe wat kleine plekjes met wat jeuk). De verandering is wel dat ik alfalfa weggelaten heb. Maar soms denk ik ook dat hij aan de rest van de verandering "gewend" is geraakt. Dat dus de rijst, havermout ed niet meer vreemd zijn voor zijn lichaam. Of klinkt dat gek?
Spikkelneus schreef:Wij hebben Dali deze week 2 jaar. Toen hij bij ons kwam waren de jeuk en de wonden en ontstekingen vreselijk. Het heeft even geduurd voordat ik wist waar hij allergisch voor was, maar wij zijn in maart 2015 ben begonnen met een hyposensibilisatie kuur. De kuur duurde een half jaar (tot september 2015) en sindsdien heb ik hem 2x bijgeprikt. In februari en in september vorig jaar. En ik denk dat hij er weer bijna aan toe is. Maar het lijkt het er op dat hij een onderhoudsdosis van 2x per jaar nodig heeft om hem ´goed´ te houden.Klinkt goed! En je geeft dan echt maar 2x een injectie per jaar? Dat vind ik echt fantastisch klinken!
Hiermee heeft hij nog minimaal jeuk/huidklachten/niesen.
Meestal krijg ik een terugval wel weer goed met een keer wassen en paar dagen quercetine.
Hij krijgt standaard dagelijks visolie, Puur allergie en dezelfde luchtwegkruiden als die Nelson ook neemt.
Quercetine geef ik alleen nog als hij meer niest of krabt of als we op bezoek gaan (huisstofmijt.....). Wassen idem dito; alleen bij klachten, verder niet.
Wat mij betreft is de kuur geslaagd.
Spikkelneus schreef:Dat laatste doe ik ook altijd, prikje = koekje. Dat maakt het een stuk makkelijker!Harrie gaat er altijd heel braaf voor zitten, zonder dat iemand hem vast hoeft te houden ofzo. Knappe hond