Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

danielle1980 schreef: uh hoe bedoel je dat precies? :-\
Nou, als ik koekies bak weet ik achteraf nog wel of ik er lever in gedaan heb, of vis, of olie of wat dan ook. Nu vraag iemand wat je voor koekjes bakt en je verwijst naar een rij recepten, dus dan weten we nog steeds niet wat je nu in de koekies stopt.
Nu is het wel zo dat wanneer je zelf bakt dat je dan weet wat erin zit, maar dat neemt niet weg dat een deel van die koekies nog steeds niet erg gezond zijn en misschien wel niet geschikt om regelmatig te geven. Vooral b.v. levercake kan behoorlijk laxerend werken, ook als je er een blik vis instopt ipv lever. En misschien zijn ze dan wel voor de koekjesbakperiode aan de diarre gegaan, ik zou in jouw geval niks uitsluiten en gewoon heel rustig aan doen met bijsnabbeltjes totdat je weet wat de oorzaak van de trammelant is en/of dat het over is.
Als beloninkje kun je ook een klein stukkie cracker of theebiscuitje geven, daar is volgens mij nog nooit een hond van aan de race gegaan.
Ik vind het niet ontwormen van pups zonder mestonderzoek te doen onverantwoordelijk en al helemaal als ze al weken aan de schijt zijn. Kuma heb ik 1 keer ontwormd, heb 1 keer mestonderzoek laten doen en binnenkort weer. Ik ontworm dus niet zomaar niet. Ik check of ze daadwerkelijk geen wormen heeft. Voor een pupje is dat nog veel belangrijker dan voor een volwassen hond en als mijn pup langer dan een paar dagen aan de race zou zijn zou dat een van de eerste ding zijn die ik zou doen.
[quote="Angelique"]
Nou, als ik koekies bak weet ik achteraf nog wel of ik er lever in gedaan heb, of vis, of olie of wat dan ook. Nu vraag iemand wat je voor koekjes bakt en je verwijst naar een rij recepten, dus dan weten we nog steeds niet wat je nu in de koekies stopt.
Nu is het wel zo dat wanneer je zelf bakt dat je dan weet wat erin zit, maar dat neemt niet weg dat een deel van die koekies nog steeds niet erg gezond zijn en misschien wel niet geschikt om regelmatig te geven. Vooral b.v. levercake kan behoorlijk laxerend werken, ook als je er een blik vis instopt ipv lever. En misschien zijn ze dan wel voor de koekjesbakperiode aan de diarre gegaan, ik zou in jouw geval niks uitsluiten en gewoon heel rustig aan doen met bijsnabbeltjes totdat je weet wat de oorzaak van de trammelant is en/of dat het over is.
Als beloninkje kun je ook een klein stukkie cracker of theebiscuitje geven, daar is volgens mij nog nooit een hond van aan de race gegaan.
[/quote]
aha bedoel je dat.
ik ben dus erg blond. :-[
want ik dacht dat ze vroeg wat voor koekjes bak je omdat ze t voor dr zelf wilde weten :-[
en niet verder bij nagedacht dat ze t wilde weten in verband met de pups :-[

maar ik weet idd wat er in mn koekjes zit.
ik bak ze tenslotte 2 keer in de week.
tarwebloem, peterselie, 1 knoflookteentje, 2 eieren, water, olie(uh welke weet ik niet precies :-[)en om de smaak te maken doen we er kaas doorheen.
soms veranderen we wat en doen we een heel klein blikje met tonijn erin.

ze krijgen deze koekjes dus alleen als we trainen.
dus op vrijdag en maandag meer, want dan trainen we bij de hondenschool.
de rest van de dagen krijgen ze vrij weinig alleen als we even trainen om t bij de houden, of bv als ze iets heel goed doen met uitlaten.

met 5 honden doen we met 1 kilo honden koekjes ong 3 dagen.
Laatst gewijzigd door danielle1980 op za 26 mar 2005, 00:32, 1 keer totaal gewijzigd.
[quote="danielle1980"]

tarwebloem, peterselie, 1 knoflookteentje, 2 eieren, water, olie(uh welke weet ik niet precies :-[)en om de smaak te maken doen we er kaas doorheen.
[/quote]

Vergeet de TARWEbloem...zoals volkorenmeel? Grove bruine meel?
gebruik gewone witte bloem of fijngemaalde havermoutvlokken (in keukenmachien fijnmalen)...tarwe werkt laxerend.
[quote="202spots"]
Vergeet de TARWEbloem...zoals volkorenmeel? Grove bruine meel?
gebruik gewone witte bloem of fijngemaalde havermoutvlokken (in keukenmachien fijnmalen)...tarwe werkt laxerend.
[/quote]

havermoutvlokken hebben we gister gekocht is dat beter dan, dat wist ik dus niet.bedankt voor de tip. :D
de tarwebloem is geen volkorenmeel als je dat bedoeld en niet grof, maar heel fijn wit.
of bedoelde je dat niet :-\
[quote="danielle1980"]
havermoutvlokken hebben we gister gekocht is dat beter dan, dat wist ik dus niet.bedankt voor de tip. :D
de tarwebloem is geen volkorenmeel als je dat bedoeld en niet grof, maar heel fijn wit.
of bedoelde je dat niet :-\
[/quote]

Ik dacht dat de tarwemeel de volkorenmeel was...
Maar ik bedoel dus de witte meel kan je WEL gebruiken,eventueel kan je half witte meel en half havermout meel gebruiken.
Je kan ook boekweitmeel gebruiken of andere gluten-vrije meel bij de healthfoodstore vandaan, misschien hebben ze allemaal wel reactie op de gluten in de tarwemeel?
(geen maismeel of soyameel kopen)

Of gewoon voor 'n paar weken iets anders geven als beloning en kijken of 't dan over gaat?
[quote="202spots"]
Ik dacht dat de tarwemeel de volkorenmeel was...
Maar ik bedoel dus de witte meel kan je WEL gebruiken,eventueel kan je half witte meel en half havermout meel gebruiken.
Je kan ook boekweitmeel gebruiken of andere gluten-vrije meel bij de healthfoodstore vandaan, misschien hebben ze allemaal wel reactie op de gluten in de tarwemeel?
(geen maismeel of soyameel kopen)

Of gewoon voor 'n paar weken iets anders geven als beloning en kijken of 't dan over gaat?

[/quote]

ik zal eens kijken voor die boekweitmeel.
ine schreef: 200gram voor 3 dagen, vind ik heel erg veel! :-\
Misschien ligt dat aan mij, want ik beloon helemaal niet (meer) met brokjes, maar met een blije stem, of een idioot dansje! :-\ :-[
ik clicker dat moet voor opleiding voor hulphond.
en na elke click moet je dus een koekje geven.
daarom gaat t snel.
minx krijgt trouwens wel t meeste maar ja daar trainen erik en ik 3 keer per dag mee.
dus zal de verhouding net iets minder worden voor de pups.
Laatst gewijzigd door danielle1980 op za 26 mar 2005, 01:43, 1 keer totaal gewijzigd.
danielle1980 schreef: aha bedoel je dat.
ik ben dus erg blond. :-[
want ik dacht dat ze vroeg wat voor koekjes bak je omdat ze t voor dr zelf wilde weten :-[
en niet verder bij nagedacht dat ze t wilde weten in verband met de pups :-[

ze krijgen deze koekjes dus alleen als we trainen.
dus op vrijdag en maandag meer, want dan trainen we bij de hondenschool.
de rest van de dagen krijgen ze vrij weinig alleen als we even trainen om t bij de houden, of bv als ze iets heel goed doen met uitlaten.

met 5 honden doen we met 1 kilo honden koekjes ong 3 dagen.
Ik zou zelf geen koekjes bakken op basis van meel, maar op basis van levertjes, hartjes etc en daaraan toegevoegd een beetje meel om het te binden. Al helemaal niet als je er zoveel van geeft. Ik clickertrain ook, dus hier gaan de voertjes er ook snel doorheen en ik wissel de beloning ook veel af. Kaasjes, zelfgebakken koekjes, stukjes appel, stukjes gedroogde pens etc etc. Zo krijgen ze geen grote hoeveelheden van iets binnen, maar wat gevarieerder.
Laatst gewijzigd door Helen op za 26 mar 2005, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgens mij las ik dat je twee weken cb light hebt gegeven en dat dat goed ging. Toen je een beetje natuur erdoorheen gaf, ging het mis. Ik zou dan gewoon nog een behoorlijke tijd light blijven geven.

Essie heeft dus de eerste 2/3 weken dat de ups er waren AB gehad. Volgens mij wordt dit inderdaad meegegeven in de melk. Het kan dan zijn dat de darmen daar gevoelig op worden. Probiotica bijgeven is dus zeer verstandig (doe je al met kruidenmix)

Ik zou zeker een mestonderzoek laten doen en speciaal vragen om giardia, dit wordt overgedragen door contact met besmette ontlasting en zelfs door het delen van eenzelfde waterbak kan het overgedragen worden.

Misschien een idee om een tijdje te trainen met stukjes gestoomde kip.

Je kunt ook een tijdje wat gepureerde pompoen met peterselie bij het eten geven (1 eeetlepel per hond).
chooky schreef: Volgens mij las ik dat je twee weken cb light hebt gegeven en dat dat goed ging. Toen je een beetje natuur erdoorheen gaf, ging het mis. Ik zou dan gewoon nog een behoorlijke tijd light blijven geven.

Essie heeft dus de eerste 2/3 weken dat de ups er waren AB gehad. Volgens mij wordt dit inderdaad meegegeven in de melk. Het kan dan zijn dat de darmen daar gevoelig op worden. Probiotica bijgeven is dus zeer verstandig (doe je al met kruidenmix)

Ik zou zeker een mestonderzoek laten doen en speciaal vragen om giardia, dit wordt overgedragen door contact met besmette ontlasting en zelfs door het delen van eenzelfde waterbak kan het overgedragen worden.

Misschien een idee om een tijdje te trainen met stukjes gestoomde kip.

Je kunt ook een tijdje wat gepureerde pompoen met peterselie bij het eten geven (1 eeetlepel per hond).
ok dat light blijven geven is niet zo'sn probleem.
komen ze dan niet iets tekort?
omdat t light is?

we hebben de pups vanaf 6 weken een probiotica kuur gegeven, toen ze een dagje ziek waren geweest, dat ging heel goed.
toen we daarmee stopte begon het een tijd erna.
kun je probiotica bv een maand geven of is dat te lang?

en dinsdag ga ik naar de da dus zal t vragen van de giardia.

hoezo pompoen met peterselie als ik vragen mag?

en uh hoe stoom je kip :-[
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door