Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Met Sofi gaat het nog steeds uitstekend, we zijn net weer thuis van 3 dagen met Dogtravel in de Ardennen. Alle medicatie hebben we gewoon meegenomen en het is goed verlopen. Zoals altijd bruiste Sofi weer van de energie  :)

Met de beide andere honden van het BHF, die hetzelfde medicijn gebruiken, gaat het helaas minder goed  :(
AstridStraver schreef: Met Sofi gaat het nog steeds uitstekend, we zijn net weer thuis van 3 dagen met Dogtravel in de Ardennen. Alle medicatie hebben we gewoon meegenomen en het is goed verlopen. Zoals altijd bruiste Sofi weer van de energie  :)

Met de beide andere honden van het BHF, die hetzelfde medicijn gebruiken, gaat het helaas minder goed   :(
Hee, welkom terug! Hebben jullie het leuk gehad? Wat heerlijk dat het met Sofi zo lekker gaat joh! En wat ontzettend verdrietig voor de honden waarmee het zoveel minder gaat :'(. Zijn er aanwijzingen te bedenken? Waren die honden al zieker dan Sofi? Ik durf het ook bijna niet te vragen, maar wat eten ze?
Lizzy schreef: Hee, welkom terug! Hebben jullie het leuk gehad? Wat heerlijk dat het met Sofi zo lekker gaat joh! En wat ontzettend verdrietig voor de honden waarmee het zoveel minder gaat :'(. Zijn er aanwijzingen te bedenken? Waren die honden al zieker dan Sofi? Ik durf het ook bijna niet te vragen, maar wat eten ze?
Wij hebben heerlijk genoten in de Ardennen, jammer dat het soms wat regende, maar de honden zaten er niet mee  :)

De andere honden van BHF die het minder goed doen op de Milteforan zijn al langer ziek en bij hen is de ziekte ook actiever. Bij Sofi hebben we er nooit iets van gemerkt, behalve wat plas- en drinkproblemen. Ik denk dat de conditie van Sofi qua Leishmaniose dus veel beter is als uitgangssituatie.
Daarnaast denk ik dat zij - na een vol jaar Barfen - ook een sterker maag-darmstelsel heeft en de vervelende bijwerkingen van dit product zitten hem in maag- en darmklachten. Daarnaast is de allopurinol medicatie (die ze erbij krijgen) ook nog nierbelastend.
Probleem is ook dat de andere 2 honden dan het eten met het medicijn eroverheen niet willen eten, terwijl Sofi het in haar groentemix krijgt die sterk naar bloed- en of vleesnat ruikt.

Het verschil zit hem in ziekte/ziekteduur (de ene hond heeft veel last van gewrichten, de ander maag/darmen en beiden hebben beduidend minder energie en willen het medicijn met het eten niet eten), beide honden hebben al langer klachten.
Het andere verschil is het eten.
We hebben dit weekend de honden weer eens gewogen en Sofi blijft keurig op haar 25 kg, ondanks dat ze nu 25% groente eet  ;D
Ze doet het dus prima op haar barf-nierdieet  8)
Femke schreef: Astrid, hoe lang duurt deze kuur? En moet je daarna gaan testen of het weg is?
De kuur duurt 28 dagen en werkt nog ca. 4 weken na.
Daarna zullen we denk ik een bloedtest doen, dat moet ik nog met onze DA overleggen.
Echt testen dat het weg is doe je met een punctie en ik moet het daar nog met mijn DA over hebben, want ik weet niet in hoeverre dat belastend is voor Sofi. Via bloedonderzoek weet je nooit zeker dat het volledig weg is, dus dat is lastig...

Inmiddels is er een 4e hond op het BHF die met de Milteforan kuur gaat starten, ik hoop dat het goed met haar zal gaan!
AstridStraver schreef: De kuur duurt 28 dagen en werkt nog ca. 4 weken na.
Daarna zullen we denk ik een bloedtest doen, dat moet ik nog met onze DA overleggen.
Echt testen dat het weg is doe je met een punctie en ik moet het daar nog met mijn DA over hebben, want ik weet niet in hoeverre dat belastend is voor Sofi. Via bloedonderzoek weet je nooit zeker dat het volledig weg is, dus dat is lastig...

Inmiddels is er een 4e hond op het BHF die met de Milteforan kuur gaat starten, ik hoop dat het goed met haar zal gaan!

je moet nu dus nog ongeveer een week? (terugkijkend in je bericht waarin je schreef dat je startte met dit middel stond trouwens ook al dat het 28 dagen was, heb ik overheen gekeken  Afbeelding )

Nou, mijn duimpjes draaien nog even door voor jullie en Sofi  :-* :-* :-*
Met Sofi gaat het nog steeds fantastisch, ze bruist van de energie en de levenslust!
Bloedonderzoek na de Milteforan kuur is nog niet gebeurd, de kuur werkt nog 4 weken door, dus het is handiger om daarna te kijken.
Vooralsnog blijft ze de allopurinol medicatie krijgen 3x per dag, solidago, visolie en haar barf-nierdieet wat ze nog steeds goed eet. Zeker als ik wat zuivel door de groentemix doe of een eitje.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door