Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door eefje
ze zijn er al een maand mee bezig en volgens mij moeten ze de uitslag van het bloedonderzoek ondertussen ook al hebben......

als ze er nou zelf niet aan willen zouden ze eventueel ook nog een ander baasje voor het beestje kunnen zoeken,iemand  die hem opknapt(mijn hart zou er goed voor zijn :'( wat zielig dit)
ik hoop maar dat ze haar ouders eindelijk heeft kunnen overtuigen want hoelang moet het beestje anders nog lijden :'(

groetjes eefje
Door Antonia
Ik reageer vanuit mijn emotie vóór dat ik de hele topic had gelezen. Ik zie nu dat ik de adviezen van anderen herhaal.
Ik lees nu ook dat er waarschijnlijk met die adviezen niet veel of misschien wel niets gedaan is.
En ik heb dus diep, heel diep medelijden met die arme hond  :'(
Door Dogshome
Antonia schreef: Ik reageer vanuit mijn emotie vóór dat ik de hele topic had gelezen. Ik zie nu dat ik de adviezen van anderen herhaal.
Ik lees nu ook dat er waarschijnlijk met die adviezen niet veel of misschien wel niets gedaan is.
En ik heb dus diep, heel diep medelijden met die arme hond  :'(
Denk vele met je  ;)
Door *wendy*
Ok, heb ze net op msn gehad.
Weet niet wat ik ervan moet denken en de reacties zullen ongetwijfeld los komen.

Hier een stukje van onze conversatie.  :D Met toestemming geplaatst !!! Zie onderaan  ;)

wendy zegt:
wilde even weten hoe het met jou en met je hond ging

Liel zegt:
we hebben het nog niet laten onderzoeken omdat ik het gevoel heb dat t aan de bank ligt
we hebben sinds gister een nieuwe, oude gaan maandag de deur uit, en dat hoop ik op nog meer vooruit gaan dan die er al was van het voer. We hebben de zak Eukanuba leeggemaakt en het scheelt al een heel eind, het is niet helemaal weg natuurlijk, als t niet vooruit gaat met de nieuwe bank, gaan we het verder laten onderzoeken

wendy zegt:
en welk voer geef je nu als ik vragen mag?

Liel zegt:
Eukanuba

wendy zegt:
en daar doet hij het beter op?

Liel zegt:
Ja, de kringen rond zn ogen zijn aardig weg 

wendy zegt:
en de jeuk???

Liel zegt:
de jeuk, hij heeft er nog last van, maar t gaat steeds beter

wendy zegt:
ze vroegen zich nl op BP af hoe het ging, dus dacht zal ff vragen

Liel zegt:
Hihi, ik heb zo weinig tijd voor BP, zal er binnenkort even op kijken nog 

wendy zegt:
mag ik jou tekst wel neerzetten?

Liel zegt:
ja hoor 
Door Ine
Heb net in de bar een stukje gezet over Atopische Dermatitis. De hond heeft er alle kenmerken van, zeker de plekken rond de ogen.
Ze gaan daar een onderzoek doen met speciaal ontwikkeld voer.
Niet mijn idee, want het zijn brokken, maar ja, beter iets dan niets. Misschien door laten sturen naar Utrecht!
Door tieneke
Deze mensen zouden echt acuut vervolgd moeten worden voor ernstige dierenmishandeling!ze moeten zich zeer diep schamen!
En ik denk heel terecht als je even dit topic en vooral de alleszeggende foto's plus bijpassende uitleg van de dochter voor je ogen krijgt: het is gewoon vreselijk wat dit arme beest moet ondergaan en dat al jarenlang!
Ik heb nog iedere keer(met alle foto's en bijgevoegde tekst uit dit topic) het verschrikkelijke jeuk/ellende beeld van dit vreselijke arme hulpbehoevende dier voor ogen en vind het zo ontiegelijk ellendig en wreed hoe dit beest er al jaren aan toe is dat heel mijn hart nu verschrikkelijk huilt!
Het is een werkelijke schande om zo een huisdier te houden.

Door Dian
Weet je wat ik niet snap? Kom je met vragen over een probleemhond en er moet wat gebeuren blahblah, maar uiteindelijk gebeurt er niets  :-\ :-\ Wat wil je dan? Zoiets gaat echt niet vanzelf over. Ik snap trouwens niet waarom je het zover laat komen zonder echt iets te doen  >:( >:(
Door Anita*
Ik heb Lilian ook gesproken maar wat ik er van begreep is dat haar vader en moeder niet mee willen werken om over te gaan op versvoer, dus kan Lilian, hoe graag ze het ook wil verder niets doen. En als ik hier lees hoe sommigen reageren durft Lilian niet meer op Barfplaats te komen dat kind kan zich nooit verdedigen tegen deze reakties. Ik weet ook dat het vreselijk zielig voor de hond is en ik heb ook al van alles geprobeerd om haar vers te laten voeren maar het moet van de ouders komen hoor Lilian kan hier niets aan doen terwijl ze het wel wil.
Door *Dorothea*
Anita* schreef: Ik heb Lilian ook gesproken maar wat ik er van begreep is dat haar vader en moeder niet mee willen werken om over te gaan op versvoer, dus kan Lilian, hoe graag ze het ook wil verder niets doen. En als ik hier lees hoe sommigen reageren durft Lilian niet meer op Barfplaats te komen dat kind kan zich nooit verdedigen tegen deze reakties. Ik weet ook dat het vreselijk zielig voor de hond is en ik heb ook al van alles geprobeerd om haar vers te laten voeren maar het moet van de ouders komen hoor Lilian kan hier niets aan doen terwijl ze het wel wil.
En zo is het maar net! Goed dat je het even zegt, Anita. :thumbsupup:
Door Cindy de Wolf
Anita* schreef: Ik heb Lilian ook gesproken maar wat ik er van begreep is dat haar vader en moeder niet mee willen werken om over te gaan op versvoer, dus kan Lilian, hoe graag ze het ook wil verder niets doen. En als ik hier lees hoe sommigen reageren durft Lilian niet meer op Barfplaats te komen dat kind kan zich nooit verdedigen tegen deze reakties. Ik weet ook dat het vreselijk zielig voor de hond is en ik heb ook al van alles geprobeerd om haar vers te laten voeren maar het moet van de ouders komen hoor Lilian kan hier niets aan doen terwijl ze het wel wil.
Dat mag dan wel zo zijn en ergens heb ik er dan ook wel begrip voor. Maar, Lilian is blijkbaar oud en wijs genoeg om hier raad te vragen en zelf wil ze het dolgraag proberen, wat let haar dan om zelf voor die hond eten te kopen? Ik liep ook van mijn 14e tot en met mijn 21e de media express, leverde toen 150 gulden in de maand op voor 2 keer in de week 1.5 uur werk. Dus als ze echt wil zijn er meer wegen die naar Rome leiden en zou ze bijvoorbeeld smuldier kunnen gaan voeren. Sorry het klinkt misschien hard maar als je echt iets wilt zijn er altijd wegen te bewandelen, want net als Tieneke huilt mijn hart om deze hond :'(
Door eefje
misschien zou het dus dan nog beter zijn om een ander huis voor het beestje te zoeken als dat ze hem zo door laten lopen.
hun da smeert ze nu weer ander voer aan,las zij dr ouders nu eens hier liet lezen dan gaat er misschien een lampje branden maar ja dan moeten die mensen dat wel voor het beestje over hebben :-\
ik vind het zo vreselijk sneu dit....
Door Anita*
Cindy de Wolf schreef: Dat mag dan wel zo zijn en ergens heb ik er dan ook wel begrip voor. Maar, Lilian is blijkbaar oud en wijs genoeg om hier raad te vragen en zelf wil ze het dolgraag proberen, wat let haar dan om zelf voor die hond eten te kopen? Ik liep ook van mijn 14e tot en met mijn 21e de media express, leverde toen 150 gulden in de maand op voor 2 keer in de week 1.5 uur werk. Dus als ze echt wil zijn er meer wegen die naar Rome leiden en zou ze bijvoorbeeld smuldier kunnen gaan voeren. Sorry het klinkt misschien hard maar als je echt iets wilt zijn er altijd wegen te bewandelen, want net als Tieneke huilt mijn hart om deze hond :'(
Ja dat is wel zo ikheb zelf ook tegen haar gezegd dat er smuldier te koop is in de winkel en dat dat helemaal niet duur is,het is altijd beter dan brokken, haar vader zegt dat vers voeren veel te duur is maar smuldier is 1 van de goedkoopste. Maar ik ben altijd voorzichtig met wat ik zeg als ik de situatie bij een ander thuis niet weet, ik weet niet hoe oud Lilian is maar misschien heeft ze wel niets te vertellen thuis.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door