Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door keetje
Ik heb met meneer Keetje afgesproken dat we in ieder geval deze voorraad nijntje opmaken om in ieder geval niet te vroeg te stoppen, het zou inderdaad nog ontgiften kunnen zijn.
Daarna zie ik verder, misschien dan een heel nieuwe diersoort? Hoewel ik dacht/hoopte dat konijn dat voor haar zou zijn. :-\
Door BarfBull
Dus de tussenteenontsteking is over? Geweldig! :circle:
Ik heb de foto's van de plekken in haar nek nogmaals bekeken, en ik vind ze er nog steeds heel heftig uitzien. En als ik het goed begrijp, is de situatie alleen maar erger geworden. Ik vraag me daarom in alle ernst af of je hiermee zelf moet dokteren. Je was van plan naar dr. Vroom te gaan, las ik... Het is absoluut niet bemoeizuchtig bedoeld, maar zorgzaam: heb je al een afspraak gemaakt? Hou namelijk rekening met een wachtlijst...  :-\
Door keetje
eelke schreef: Ik snap je twijfel, en denk dan ook, waarom niet dan toch de brok proberen? Hoewel 31 dagen nog niet zo lang is natuurlijk, kan ook nog ontgiften zijn.
Maar nu een zak brok proberen, is ook niet gelijk voor eeuwig natuurlijk :)
Tja maar welke brokken? Daar zie je helemaal door de bomen het bos niet meer,.....zal dan orijen ofzo moeten worden wat betreft vleesgehalte maar daar zit weer rund in. Of ik moet brokken kopen op basis van vis? Maar ven afwachten wat de nijntje verder gaat doen.
Door keetje
BarfBull schreef: Dus de tussenteenontsteking is over? Geweldig! :circle:
Ik heb de foto's van de plekken in haar nek nogmaals bekeken, en ik vind ze er nog steeds heel heftig uitzien. En als ik het goed begrijp, is de situatie alleen maar erger geworden. Ik vraag me daarom in alle ernst af of je hiermee zelf moet dokteren. Je was van plan naar dr. Vroom te gaan, las ik... Het is absoluut niet bemoeizuchtig bedoeld, maar zorgzaam: heb je al een afspraak gemaakt? Hou namelijk rekening met een wachtlijst...  :-\
Ja de tussenteenontsteking is weg, door de ACEderm creme/spray. Dat is echt wonderspul, blijft voor aan op de plank staan. ;)

We wachten de nijn nog even af en willen dan verder kijken. Dr Vroom is een optie maar ook Tannetje zie ik wel zitten. Eerst even afwachten wat de nijn blijft doen.

En ik zie het absoluut niet als bemoeizucht hoor!! ;) Meer als geïnteresseerd meedenken. :)
Door eelke
keetje schreef: Tja maar welke brokken? Daar zie je helemaal door de bomen het bos niet meer,.....zal dan orijen ofzo moeten worden wat betreft vleesgehalte maar daar zit weer rund in. Of ik moet brokken kopen op basis van vis? Maar ven afwachten wat de nijntje verder gaat doen.
Ik heb van mijn Da advies er overgehad, omdat hij dat natuurlijk wel kent. De zogenaamde hypo allergene brokjes, daarvan zijn de eiwitten stuk gemaakt, waardoor het lichaam ze niet meer herkend, en er daarom niet meer op zou reageren.
Ik heb op dat punt gestaan met Joep, eliminatie gestart met eend, werkte niet, en wat dan? DA adviseerde toen eerst even brok, en vanuit daar gaan elimineren. Toch uiteindelijk maar voor konijn gegaan, en dat werkt wel.
Door keetje
Toen ik haar kreeg stond ze op RC hypoallergeen brokken. Dat was eind januari, voor pollentijd.
Echt heel erg veel resultaat heb ik daar niet van gezien de periode dat ze het hier gegeten heeft vandaar dat we overgegaan zijn op vlees.
Toen kwamen we wel in de pollentijd en kreeg ik ook het bericht van haar ex-baas dat ze allergisch was voor kip/rund.
Dus daarom over op konijn.
Maar als het echt niet gaat werken gaat ze een brokkenhondje worden want ze is me belangrijker dan mijn principes. ;)
Maar we geven ons niet zo snel gewonnen,....
Ik hoorde van iemand die haar in het verleden wel eens gezien had dat ze er toen nog veel erger aan toe was.
Ze heeft geen jeuk he? Anders was het een heel andere zaak geweest.
Door BarfBull
keetje schreef: Aankomende dinsdag afspraak bij Tannetje,..
Frisse kijk op Luna's huid, dat hebben we nu nodig,..... ;)
Hartstikke goed! Succes!

Wat heerlijk dat ACEderm zo goed heeft geholpen. Ik heb het genoteerd! :)
Door keetje
eelke schreef: Ik heb van mijn Da advies er overgehad, omdat hij dat natuurlijk wel kent. De zogenaamde hypo allergene brokjes, daarvan zijn de eiwitten stuk gemaakt, waardoor het lichaam ze niet meer herkend, en er daarom niet meer op zou reageren.
Ik heb op dat punt gestaan met Joep, eliminatie gestart met eend, werkte niet, en wat dan? DA adviseerde toen eerst even brok, en vanuit daar gaan elimineren. Toch uiteindelijk maar voor konijn gegaan, en dat werkt wel.
Overheen gelezen,......
Heb jij toen wel een tijdje tussendoor brokken gegeven dan? Of ben je toen over gegaan op konijn?
Door eelke
keetje schreef: Overheen gelezen,......
Heb jij toen wel een tijdje tussendoor brokken gegeven dan? Of ben je toen over gegaan op konijn?
Toch maar op konijn inderdaad...maar, ik had ter eliminatie alleen eend gegeven (en lam, rund en kip in de kvv voorheen)
Door keetje
Ik zit zo te twijfelen hier, heb net weer 10 kilo nijntje besteld, maar toch,.....ik kreeg de raad, gooi haar weer eens een tijdje op RC,  koop een zak en kijk of haar huid dan verbeterd.

Het is zo verrekte jammer dat het niet de invloeden van buitenaf zijn OF de invloeden van haar voer. Het is EN,...en dat maakt het moeilijker. Verergert haar huid nu door de konijn of door de sterkere invloeden van buitenaf, de grassen staan hiernu te bloeien etc. :-\

Eerst maar even naar Tannetje dinsdag,............
Door keetje
Bij Tannetje geweest, verhelderend,...Luna was erna helemaal uitgeput, geen idee hoe het komt,.....
Thuisgekomen met een pot kruiden en nieuwe tips,..
We gaan ervoor, heb een bestelling geplaatst bij degomeat voor hert (10 kilo) en geit (5 kilo) zodat we straks wat kunnen gaan toevoegen, maar ze zijn op vakantie en er is verder geen reactie,....maakt mij niet uit, ik heb ook nog niets betaald ;),...iemand ervaring met degomeat en hoe ze werken? Ik vind de site wat onoverzichterlijk en onhandig maar dat zal misschien aan mij liggen. Voorlopig heb ik nog 4 kilo nijntje liggen en morgen krijg ik waarschijnlijk nog 10 kilo dus dan kan ik daar even mee vooruit tot het met degomeat lukt.
Dus we gaan met frisse moed verder, ik heb net 30 konijnenoren klein staan knippen met de snoeischaar, dus ik heb weer "snoepjes" voor haar. Ik moet ook ergens weer gedroogde oren scoren maar dat heeft nog even geen haast.
Door eelke
keetje schreef: Bij Tannetje geweest, verhelderend,...Luna was erna helemaal uitgeput, geen idee hoe het komt,.....
Thuisgekomen met een pot kruiden en nieuwe tips,..
We gaan ervoor, heb een bestelling geplaatst bij degomeat voor hert (10 kilo) en geit (5 kilo) zodat we straks wat kunnen gaan toevoegen, maar ze zijn op vakantie en er is verder geen reactie,....maakt mij niet uit, ik heb ook nog niets betaald ;),...iemand ervaring met degomeat en hoe ze werken? Ik vind de site wat onoverzichterlijk en onhandig maar dat zal misschien aan mij liggen. Voorlopig heb ik nog 4 kilo nijntje liggen en morgen krijg ik waarschijnlijk nog 10 kilo dus dan kan ik daar even mee vooruit tot het met degomeat lukt.
Dus we gaan met frisse moed verder, ik heb net 30 konijnenoren klein staan knippen met de snoeischaar, dus ik heb weer "snoepjes" voor haar. Ik moet ook ergens weer gedroogde oren scoren maar dat heeft nog even geen haast.
Volgens mij zijn ze er pas eind deze maand weer, heb er in de mail om gevraagd. Ik bestel er regelmatig, omdat het bedrijfje hier in de buurt zit, ik ga dan altijd afhalen.
Je hebt de herten snijdsels dan? Die heb ik ook wel regelmatig voor Gijs. Hadden ze geitenvlees, of heb je de nekken? Dacht dat ze alleen nekken hadden, en dat lijkt me zo hard...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door