Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Helen
Jacquemine schreef: ik heb ook zo'n smakelijke eter. Misty heeft vanaf pup poep gegeten. Haar oudere vriend Remy is er gelukkig nooit aan begonnen. Ik heb ook van alles geprobeerd om er vanaf te komen. Ze is lichamelijk onderzocht op tekorten (alles was oke), heb haar heel streng aangepakt, veel aan de lijn gehouden en met schrikeffecten (blikje met knikkers) gewerkt. Echter iedere drol die ze kon krijgen was van haar. Nu doet ze het nog heel af en toe, maar het is echt de uitzondering op de regel (9 van de 10 x ruikt ze alleen maar en loopt vervolgens door). Een hondetrainer uit Duitsland vertelde mij dat honden (die lichamelijk niets mankereren) vaak ontlasting van andere honden eten wanneer ze zich onzeker voelen in hun territorium. Door alle "markeringsstellen" op te eten of erover heen te plassen voelt een onzekere hond zich veiliger (soms ook dominanter). Hij heeft mij vele tips gegeven hoe ik de relatie met mijn honden zodanig kan veranderen zodat ik "leider" van ons roedel ben en niet Misty (want die rol, die ze helemaal niet aankon, had ik haar door mijn gedrag opgedrongen). Ik heb zijn raad opgevolgd en ben nog steeds dagelijks bezig om mijn honden de veiligheid, zekerheid en leiderschap te geven die ze zo nodig hebben. Beide honden zijn veel meer op mij georienteerd en met name Misty is tot rust gekomen. Haar dagen van nonstop poep eten zijn voorbij. Het heeft dus aan mij gelegen en niet aan de hond. Misty hoefde niet te veranderen. Ik moest veranderen in iemand die zij ten alle tijden als roedelhoogste kon vertrouwen.
Interessant!!!
Ik weet niet of als deze theorie klopt het ook voor mijn hond zou gelden. Balou smult gewoon van poep. Ze ziet het als snackje. Verder denk ik dat ze mij heel duidelijk ziet als ranghoogste.
Maar leuk om een heel andere invalshoek te horen!!!
Door oebaya
Helen schreef: Volgens mij is ze ook soms niet lekker als ze weer eens een hele grote frolic drol naar binnen heeft gewerkt...Maar stoppen ho maar...
Ja, maar ik praat niet over niet lekker, ik praat over echt beroerd met kotsen e.d.
Door oebaya
Helen schreef: Interessant!!!
Ik weet niet of als deze theorie klopt het ook voor mijn hond zou gelden. Balou smult gewoon van poep. Ze ziet het als snackje. Verder denk ik dat ze mij heel duidelijk ziet als ranghoogste.
Maar leuk om een heel andere invalshoek te horen!!!
Het is niet de roedelleider zijn, niet het leiding geven, maar de training die resultaat geeft. Uiteindelijk blijkt, in elk geval volgens een Amerikaans onderzoek, nou eigenlijk enquette onder hondeneigenaren van poep etende honden, training het beste en meest blijvende resultaat te geven.
gr.
Nicolette
Door Helen
oebaya schreef: Het is niet de roedelleider zijn, niet het leiding geven, maar de training die resultaat geeft. Uiteindelijk blijkt, in elk geval volgens een Amerikaans onderzoek, nou eigenlijk enquette onder hondeneigenaren van poep etende honden, training het beste en meest blijvende resultaat te geven.
gr.
Nicolette
Ja, dat is hier ook het geval. Als ik haar constant in de gaten zou houden tijdens het wandelen en iedere keer nee zou roepen als ze een drol wilde eten, dan zou ze het ook nooit meer doen. Ze luistert heel goed naar nee. Maar ja, het is onmogelijk om je hond constant in het vizier te hebben.
Door Lizzy
Ik geloof dat er wel 100 dingen zijn die mogelijk zouden kunnen helpen bij strontvreten. Probiotica is er ook zo een. Een andere is dat de zuur/base verhouding van je hond/in je hond niet in orde is (teveel vlees, te weinig alkalische producten waaronder groente - vraag me niet of het waar is. Misschien wel in sommige gevallen. Rover van Mo is pas stront gaan vreten toe hij op versvlees werd gezet....) waardoor hij dit zelf 'op gaat lossen' door stront te eten. Weer een andere zegt dat het een stofwisselingsafwijking/probleem is. Nog een volgende zegt dat het gewoon een verslaving is (zeker brokdrollen worden lekker gevonden omdat die gewoon stijf staan van de smaakstoffen en de smaakstoffen nog 100% in de drol zitten). Weer een volgende zegt dat het een manier is om aandacht te krijgen/probleem-gedrag is. De volgende zegt dat een drol gewoon lekker smaakt, zoals een kroketje.

Schiet mij maar lek. Ik denk dat het meestal een combinatie van heel veel factoren is, dat meestal ook nog eens niet op te lossen is.... Maar vervelend is het wel!
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 10 mar 2005, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Helen
fritz schreef: Die van mij doen het ook bij tijd en wijlen en het enigste wat echt helpt is een maat 47 op een zekere plek
Waar helpt dat tegen dan? Kriebel aan je voet?
Door Helen
yalla schreef: Ik heb geen suggestie. Heb zelf alles geprobeerd, maar heb het nu geaccepteerd; ik kijk gewoon niet meer, dan is het minder erg :(
...zover ben ik (nog net) niet....Hoe erg eet Rover poep? Zo van heel erg en altijd?
Door yalla
Helen schreef: ...zover ben ik (nog net) niet....Hoe erg eet Rover poep? Zo van heel erg en altijd?
Hij eet (volgens mij) brokkenpoep en dan van die hele slechte, dus zacht, bij voorkeur oranje en het liefst die nog vers zijn waar de damp vanaf komt :o Maar zelfs als ze bevroren zijn, graaft hij ze nog onder de sneeuw vandaan. ???
Verder eet hij geen poep (niet van katten, paarden, mensen, geen konijnenkeutels), heel vreemd :-\
Ik denk dat Rover een predispositie heeft voor brokken; degeneratie van het ras - het is eigenlijk een brokkenhond 8)
Laatst gewijzigd door yalla op vr 11 mar 2005, 08:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ordell
Ik weet niet wat het zegt, maar ik heb gelukig nog nooit een hond gahad die poep vreet, ofdat ze jaren geleden brokken kregen of nu versvlees zonder groenten. Sterker nog, ik heb altijd "wegspringers", ze zijn er te vies van om zelfs aan te ruiken... 8)
Maar had ik een poepvreter, deed ik er alles aan om hem dat af te leren. Daarom verwacht ik eigenlijk van Yalla dat ze het eigenlijk op zou moeten lossen, omdat het bij Rover een gedragsprobleem is.... ::)
Door yalla
Ordell schreef: Ik weet niet wat het zegt, maar ik heb gelukig nog nooit een hond gahad die poep vreet, ofdat ze jaren geleden brokken kregen of nu versvlees zonder groenten. Sterker nog, ik heb altijd "wegspringers", ze zijn er te vies van om zelfs aan te ruiken... 8)
Maar had ik een poepvreter, deed ik er alles aan om hem dat af te leren. Daarom verwacht ik eigenlijk van Yalla dat ze het eigenlijk op zou moeten lossen, omdat het bij Rover een gedragsprobleem is.... ::)
Ja ik denk dus ook dat het een gedragsprobleem is en geen voergerelateerd probleem. Derhalve dus ook niet geschikt voor Barfplaats :P
Door Ordell
yalla schreef: Ja ik denk dus ook dat het een gedragsprobleem is en geen voergerelateerd probleem. Derhalve dus ook niet geschikt voor Barfplaats :P
Dus het is op korte termijn verleden tijd.....?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door