Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Truus
ine schreef: Spierpijn van het proberen te poepen? :-\
Dat zou ook kunnen Ine, van het persen. Ik ga het nog even afwachten hoe het verder gaat.
Door Helen
Balen zeg Truus...Wat zou dit nou kunnen zijn? Ik zou het even afwachten, maar anders zeker na laten kijken. Hoe oud is Timo ook al weer?
Door Truus
Lupa schreef: ik denk niet dat het met lemsribben te maken heeft, dan zou hij buik pijn moeten hebben, of bloed poeppen of niet poeppen of diarree.
nee ik denk dat het iets met rug of spieren te maken heeft, de buikpijn kan ook van wat anders komen dan ribben
Mijn eerste reactie was ook, er is een wervel verschoven ofzo.Anders kan ik niks bedenken.
Van de week heeft toevallig de D.A. de wervels nog nagekeken maar dat kan natuurlijk ook daarna ontstaan.
Door Truus
Helen schreef: Balen zeg Truus...Wat zou dit nou kunnen zijn? Ik zou het even afwachten, maar anders zeker na laten kijken. Hoe oud is Timo ook al weer?
Deze maand wordt hij 10.
Door Helen
[quote="Truus"]
Deze maand wordt hij 10.
[/quote]

10 is nog lang niet oud voor een kleine terrier. Nou veel beterschap toegewenst en geef hem maar een dikke knuffel!!! :-*
Door Truus
[quote="Helen"]
10 is nog lang niet oud voor een kleine terrier. Nou veel beterschap toegewenst en geef hem maar een dikke knuffel!!! :-*
[/quote]
Zal ik Timo geven, vindt hij Heeeeerlijk! :-*
Door Lizzy
Ik geloof er ook niks van dat dit van de lamsribben komt. Hoewel je de volgende keer misschien eerst een prakje met vlees, gepureerde bladgroentes, klein stukje lever of een lepeltje olijfolie moet geven en dan daarna zijn ribbetje. De volgende dag poept hij dan vast makkelijker. Manderijnen geven is overigens vrij zinloos. Gedroogde pruimen, lever en extra vergin olijfolie werkt beter. Maar, beter zorg je dus dat hij niet moeilijk hoeft te poepen (door wat ik al schreef over vlees, groente en lever of olijfolie).

Ik denk dat het ook heel goed zijn rug kan zijn. Lumbo sacrale instabiliteit en hernia geven ook dit soort klachten. En 10 jaar is helemaal niet oud maar wel oud genoeg om van dit soort problemen last te krijgen... helaas...
Door Hitam
Ik denk ook het eerst aan de rug. Kan ook de buik of spierpijn zijn.
Als het niet beter is vandaag toch maar even na laten kijken.
Door Truus
Om half vijf hebben we een afspraak en laten er even naar kijken.
Lizzy, Timo had al een goede ondergrond van Kvv met Fyto op en toen de lamdrib .
Plassen en poepen doet hij goed, wel meerdere kleine drolletjes. Maar mooi compact.
Als je hem optilt, doet het pijn als je hem onder zijn buik vasthoud niet bij zijn borstkast.
Bij het plassen kan hij zijn poten aan beide kanten optillen.
We zullen maar zien wat de D.a. zegt.
Laatst gewijzigd door Truus op ma 07 mar 2005, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
Volgens mij ook iets aan zijn rug Truus.
Mijn vriendin heeft het wel eens over deze symptomen bij honden, zodoende.
Laat hem even goed nakijken en hopelijk is er niets ernstigs aan de hand,sterkte en beterschap voor Timo :-*
Door Truus
[quote="tieneke"]
Volgens mij ook iets aan zijn rug Truus.
Mijn vriendin heeft het wel eens over deze symptomen bij honden, zodoende.
Laat hem even goed nakijken en hopelijk is er niets ernstigs aan de hand,sterkte en beterschap voor Timo :-*
[/quote]
Aan zijn rug mag je wel komen maar goed...we weten het even niet meer. het zou kunnen natuurlijk, alles kan nu nog voor ons.
Tieneke, stuur je even een pb-tje van het adres van je vriendin voor het geval het nodig is?
Laatst gewijzigd door Truus op ma 07 mar 2005, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
[quote="Truus"]
Aan zijn rug mag je wel komen maar goed...we weten het even niet meer. het zou kunnen natuurlijk, alls kan nu nog voor ons.
Tieneke, stuur je even een pb-tje van het adres van je vriendin voor het geval het nodig is?

[/quote]
Is goed Truus ;)
Door Truus
Timo heeft een beginnende hernia. Hij heeft een injectie gehad die de ontsteking doet remmen en het vocht ruimt, zodat de pijn en de druk op het zenuwweefsel afneemt. Binnen 48 uur moet de pijn weg zijn. Woensdag moeten we bellen. Ook heeft hij Rimadyl gekregen.
Homeopatische medicijnen heeft hij wel maar is er niet in thuis.
Zou ik nu ook kunnen beginnen met Arnica? Of weet iemand een andere oplossing ?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door