Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door fester
Maar misschien is het wel zo. Als een hond vers vlees eet dan word die sterk. Hij krijgt meer weerstand en zijn inmunsysteem word beter. Door de hond geen koolhydraten te geven krygt de tumor ook geen voeding en honger je de tumor uit. Zo staat het ook in het boek je wat ik heb. DE tumor heeft niets aan vet en de hond blijft sterk. Wie weet hoe lang de hond de tumor al heeft. Terwijl je niets aan je hond merkt omdat hij sterk blijft. In het boekje staat ook dat een hond met kanker niet meer als 10 a30% koolhydraten mag hebben. Ingemiddeld hondenvoer bedraagd dit al gauw 50 a60% zo staat er. Maar dat onze dieren net zoals wij bloot staan aan luchtvervuilingen autogassen enz en dat dat zeker hun gezondheid niet ten goede komt daar ben ik ook van overtuigd
Door Ordell
Ik heb wel eens gehoord dat een Flatcoat gevoeliger is voor kankergezwellen dan een gemiddeld ras. Klopt dit?
Door Ordell
Lupa schreef: zowat alle flatcoated gaan dood aan kanker :'(
daarom ben ik extra panischer erover
Ik heb er 2 gekend, en die ook inderdaad.... :-\
Door Hitam
Met name snel groeiende tumoren verbruiken veel koolhydraten.
Het is echter niet zo dat als je maar helemaal geen koolhydraten voert er ook geen tumoren ontstaan. Ik heb ook honden meegemaakt die van jongs af aan geen brokken gehad hebben, weinig koolhydraten en toch kwaadaardige tumoren krijgen.
Was het maar zo simpel.

Niet elke bult is een tumor en een tumor hoeft ook geen bult te zijn.
Een tumor is weefsel dat de groeirem kwijt is. Er komen meer cellen dan de bedoeling was. Bij goedaardige tumoren zijn dat cellen die nog lijken op de cellen waar ze vandaan komen en soms werken ze ook nog op dezelfde manier. Bij kwaadaardige tumoren raken ze de eigenschappen van de oorspronkelijke cellen kwijt en worden het een soort algemene cellen. Deze delen sneller en verspreiden vaak ook sneller, via de bloedbaan of lymfebanen.

Een poliep is een een goedaardige tumor. Ook vetbulten zijn goedaardige tumoren.
Door fester
Lupa schreef: zowat alle flatcoated gaan dood aan kanker :'(
daarom ben ik extra panischer erover
Ja je hoort niet anders. Daarom moet je ook alert zijn op alle bultjes. Onze Pride was net 2 1/2 geweest. Ze zijn nu bij de flatcaot vereniging ook bezig met een erfelijksheid onderzoek.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door