Op de site van de paardendrogist zeggen ze over die klei:
Een natuurlijke klei die veel gebruikt wordt bij spijsverteringsproblemen. De klei heeft een heel simpele maar effectieve werking; de klei zet uit als het nat wordt, hierdoor krijgt het voedsel volume en wordt het transport door de darmen vertraagd. Juist deze vertraging heeft als direct gevolg dat er minder kans is op verstopping en dat het voer beter opgenomen wordt. Door de ultrafijne structuur van de klei worden bovendien overtollige zuren geabsorbeerd. De klei bevat tevens belangrijke aminozuren zoals lysine en methionine en is rijk aan sporenelementen.
Nou ja, voorlopig hou ik het toch maar ff bij de middeltjes zoals ik eerder neer heb gezet in deze topic, voordat ik hem teveel verschillende dingen door elkaar ga geven.
Ik ga hem ook weer kruidenmix geven, daar zou ook probiotica in zitten. Kan het kwaad om hem daarnaast nog extra probiotica te geven of kan je dat ook overdoseren?
Verder heb ik contact gehad met Silverlinde (van de groene leem die ik heb) en volgens hun kan ik mijn reu gewoon een leemkuurtje geven ondanks zijn leeftijd. Ik heb er een advies bij gekregen om eerst 2 weken lang een theelepeltje leem door zijn voer te doen, dan even 2 weken niet, dan 2 weken een dessertlepel leem door zijn voer en dan weer even 2 weken niet en dan weer 2 weken een eetlepel leem. Dus ik zit nu even af te wegen wat ik zal doen: Even wachten met de leemkuur en m'n reu z'n "dieet" laten volgen om te kijken of dat werkt. Of eerst beginnen met die leemkuur en daarna pas dat "dieet". Ik denk dat ik maar voor het eerste kies, eerst dat "dieet" tot zijn ontlasting weer goed is en dan pas de leemkuur.