Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

qyan schreef: Er komt inmiddels geen bloed meer uit gelukkig.
Zijn pik zelf is ook niet meer vergroot en hij heeft er ook niet zo'n last meer van.
Is het nu toch verstandig om hier naar te laten kijken tannetje, of gewoon even aankijken?
Lijkt me in ieder geval al positief dat er geen bloed meer uitkomt! Ik hoop dat het snel helemaal over is.
Het is niet zijn prostaat, dat is gister gecontroleerd, het is ook geen voorhuid en geen blaasontsteking.
Problemen worden veroorzaakt door de beknelling in zijn rug waardoor het plassen bemoeilijkt wordt.
Ondanks dat ik graag positief wil blijven heeft qyan de laatste week veel pijn en zit de pijn in zijn rug nu op 3 plekken.
Over 3 weken volgens contrastfoto's en uitgebreid neurologisch onderzoek, want dit kan zo niet langer en ik wil weten waar ik aan toe ben.
Sinds dinsdag heeft hij enorm veel pijn en kan gewoon bijna niet meer op zijn poten staan en kan eigenlijk ook niet meer zonder pijnstillers.
Er bekruipt mij ook steeds meer het idee dat ik qyan zijn leven laat leven en hem laat gaan als hij nog niet compleet afgetakeld is.
Het is een keer genoeg. De problemen met plassen zijn hier waarschijnlijk een gevolg van :-\ :'(
qyan schreef: Het is niet zijn prostaat, dat is gister gecontroleerd, het is ook geen voorhuid en geen blaasontsteking.
Problemen worden veroorzaakt door de beknelling in zijn rug waardoor het plassen bemoeilijkt wordt.
Ondanks dat ik graag positief wil blijven heeft qyan de laatste week veel pijn en zit de pijn in zijn rug nu op 3 plekken.
Over 3 weken volgens contrastfoto's en uitgebreid neurologisch onderzoek, want dit kan zo niet langer en ik wil weten waar ik aan toe ben.
Sinds dinsdag heeft hij enorm veel pijn en kan gewoon bijna niet meer op zijn poten staan en kan eigenlijk ook niet meer zonder pijnstillers.
Er bekruipt mij ook steeds meer het idee dat ik qyan zijn leven laat leven en hem laat gaan als hij nog niet compleet afgetakeld is.
Het is een keer genoeg. De problemen met plassen zijn hier waarschijnlijk een gevolg van :-\ :'(
tjee.....weet ff niks anders meer te zeggen dan: sterkte... :'(
Hè getsie, Wendy :'(, maar is het niet een idee om weer naar die osteopate te gaan? Of er iig contact mee op te nemen? (misschien heb je dat al lang gedaan?).
Beterschap voor Qyan en sterkte voor jou :-*, want het lijkt me dus verschrikkelijk om te zien dat je hond zo'n pijn heeft :'(.
Laatst gewijzigd door Nitus op za 12 feb 2005, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Nee, als de contrastfoto's uitwijzen dat het echt goed mis is, laat ik hem inslapen.
Het is een hond van net 2,5, al zijn hele leven dat gedokter, het moet gewoon een keer ophouden.
Hoe hij er donderdag bij liep...........dat kan zo gewoon niet meer, ik was blij dat ik naar mijn werk mocht......ik kon het niet meer aanzien.
Hij kon niet zitten, niet staan, niet liggen, hevig trillende achterpoten, leek wel of hij gezopen had zo slecht liep hij. Op een gegeven moment wilde hij vooruit lopen, maar dat ging niet, hij liep achteruit ipv vooruit en keek me aan met een hoofd, baas help, wat is dit :'(
Ik heb lang genoeg van alles geprobeerd, hij heeft gevochten, is altijd vrolijk gebleven, wilde ondanks zijn makken altijd spelen en doen, ik heb gevochten, maar een hond van 2,5 die niet eens meer mee naar buiten wil als hij geen pijnstillers krijgt, geen ondeugende streken meer uithaalt in nog geen week tijd en je droevig staat aan te kijken, hoe er en hoe lang moet ik doorgaan.
Hij krijgt nu 3,5 rymadil en is weer vrolijk en heeft geen pijn.
Hij krijgt nog 12 dagen rymadil en dan 1,5 week zonder rymadil tot aan de foto's, rusten doe ik niet meer, gewoon weer fietsen en naar het bos, dat mocht het echt niet goed zijn, hij in ieder geval de laatste 3 weken nog een goed leven heeft gehad en hond heeft kunnen zijn.
Het houdt gewoon een keer op helaas, dit wordt niet meer beter, dit zal alleen maar erger worden. De pijn zit nu op 3 plekken in zijn rug ipv die ene plek waar hij eerst alleen last van had.
Er moet wel kwaliteit van leven blijven ipv alleen maar rust en rechtlijnig bewegen
Truus schreef: Sterkte voor jou en qyan! Wat erg , getsie. :-\
Helpen de pijnstillers ook niet meer? Dat je dan nog drie weken moet wachten he.
Jawel, de pijnstillers werken wel, maar hoelang moet ik dat beest nog volproppen met pijnstillers en weet ik het wat nog meer :-\
Die 3 weken wachten is om te kijken of het dan al beter gaat.
Moet nog 12 dagen rymadil geven en dan stoppen tot aan de foto's.
Maar zoals hierboven geschreven, de dierenarts wilde dat ik hem in de bench verplichte rust zou geven en alleen naar buiten om te plassen en poepen, maar daar begin ik dus niet aan!
Met pijnstillers gaat het fietsen goed en het loslopen ook, maar ik moet wel eerlijk blijven tegen over qyan
qyan schreef: Nee, als de contrastfoto's uitwijzen dat het echt goed mis is, laat ik hem inslapen.
Het is een hond van net 2,5, al zijn hele leven dat gedokter, het moet gewoon een keer ophouden.
Hoe hij er donderdag bij liep...........dat kan zo gewoon niet meer, ik was blij dat ik naar mijn werk mocht......ik kon het niet meer aanzien.
Hij kon niet zitten, niet staan, niet liggen, hevig trillende achterpoten, leek wel of hij gezopen had zo slecht liep hij. Op een gegeven moment wilde hij vooruit lopen, maar dat ging niet, hij liep achteruit ipv vooruit en keek me aan met een hoofd, baas help, wat is dit :'(
Ik heb lang genoeg van alles geprobeerd, hij heeft gevochten, is altijd vrolijk gebleven, wilde ondanks zijn makken altijd spelen en doen, ik heb gevochten, maar een hond van 2,5 die niet eens meer mee naar buiten wil als hij geen pijnstillers krijgt, geen ondeugende streken meer uithaalt in nog geen week tijd en je droevig staat aan te kijken, hoe er en hoe lang moet ik doorgaan.
Hij krijgt nu 3,5 rymadil en is weer vrolijk en heeft geen pijn.
Hij krijgt nog 12 dagen rymadil en dan 1,5 week zonder rymadil tot aan de foto's, rusten doe ik niet meer, gewoon weer fietsen en naar het bos, dat mocht het echt niet goed zijn, hij in ieder geval de laatste 3 weken nog een goed leven heeft gehad en hond heeft kunnen zijn.
Het houdt gewoon een keer op helaas, dit wordt niet meer beter, dit zal alleen maar erger worden. De pijn zit nu op 3 plekken in zijn rug ipv die ene plek waar hij eerst alleen last van had.
Er moet wel kwaliteit van leven blijven ipv alleen maar rust en rechtlijnig bewegen
je hebt helemaal gelijk.... :'( :'(
Laatst gewijzigd door gonny op za 12 feb 2005, 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Teetje Wendy, wat een moedige beslissing :'(. Ik hoop echt dat dit niet hoeft maar een hele dag pijn en je hond zo zien lijden geeft voor jou de doorslag. Dat gun je qyan en geen enkele hond.
Pffff... nu maar duimen dat het niet nodig is meis :-*
Laatst gewijzigd door Truus op za 12 feb 2005, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Francisca
qyan schreef: Jawel, de pijnstillers werken wel, maar hoelang moet ik dat beest nog volproppen met pijnstillers en weet ik het wat nog meer :-\
Die 3 weken wachten is om te kijken of het dan al beter gaat.
Moet nog 12 dagen rymadil geven en dan stoppen tot aan de foto's.
Maar zoals hierboven geschreven, de dierenarts wilde dat ik hem in de bench verplichte rust zou geven en alleen naar buiten om te plassen en poepen, maar daar begin ik dus niet aan!
Met pijnstillers gaat het fietsen goed en het loslopen ook, maar ik moet wel eerlijk blijven tegen over qyan
Ik weet even niet wat ik moet zeggen :'(
Je hebt helemaal gelijk. Heel veel sterkte. :-*En een knuf voor Qyan.
Door Ordell
Wendy, ik vind het heel erg voor je, maar ik vind het wel "goed" van je dat je nu aan het nedenken bent over de toekomst van Qyan. Van veel bazen had Qyan deze kans al niet eens meer gehad, en ik moet heel eerlijk zijn door te zeggen dat ik daar bij had gehoord. Op een gegeven moment komt er bij een hond die gewoon niet goed in elkaar steekt het moment waarop dat je denkt of je zo wel verder moet gaan. Gelukkig is dit iets wat wij als baas nog zelf mogen beslissen, zonder tussen komst van een ander. Het belangrijkste vind ik om te proberen je in de hond te verplaatsen, en je menselijke gevoelens naar je hond uit te schakelen. Dit valt niet mee, maar soms moet het. Wanneer je dan ziet en voelt dat je makker geen gelukkig leven meer heeft, of misschien wel nooit heeft gehad, dan vind ik dat je oprecht moet en dan ook kunt zijn, en je hond de rust geven die hij verdient.
Ik hoop op een goede afloop en wens je veel sterkte de komende tijd. Mocht je ondanks alles voor het dillema komen te staan, tevens alle wijsheid toegewenst.... :-*

Ik las laatst iets en ik moest daar toch aan terugdenken; "Er zijn 3 soorten problemen in het leven. het eerste kun je oplosen en dat moet je meteen doen. Het tweede wordt opgelost door de tijd. En het derde kun je niet oplossen. Het enige wat je kunt doen is elke dag bidden dat je gezegend wordt met de kennis om het verschil te kennen tussen die 3".
Gino schreef: Wendy, ik vind het heel erg voor je, maar ik vind het wel "goed" van je dat je nu aan het nedenken bent over de toekomst van Qyan. Van veel bazen had Qyan deze kans al niet eens meer gehad, en ik moet heel eerlijk zijn door te zeggen dat ik daar bij had gehoord. Op een gegeven moment komt er bij een hond die gewoon niet goed in elkaar steekt het moment waarop dat je denkt of je zo wel verder moet gaan. Gelukkig is dit iets wat wij als baas nog zelf mogen beslissen, zonder tussen komst van een ander. Het belangrijkste vind ik om te proberen je in de hond te verplaatsen, en je menselijke gevoelens naar je hond uit te schakelen. Dit valt niet mee, maar soms moet het. Wanneer je dan ziet en voelt dat je makker geen gelukkig leven meer heeft, of misschien wel nooit heeft gehad, dan vind ik dat je oprecht moet en dan ook kunt zijn, en je hond de rust geven die hij verdient.
Ik hoop op een goede afloop en wens je veel sterkte de komende tijd. Mocht je ondanks alles voor het dillema komen te staan, tevens alle wijsheid toegewenst.... :-*

Ik las laatst iets en ik moest daar toch aan terugdenken; "Er zijn 3 soorten problemen in het leven. het eerste kun je oplosen en dat moet je meteen doen. Het tweede wordt opgelost door de tijd. En het derde kun je niet oplossen. Het enige wat je kunt doen is elke dag bidden dat je gezegend wordt met de kennis om het verschil te kennen tussen die 3".
Heel mooi en wijs gezegd. Ik kan niets meer doen, dan me hier volledig bij aansluiten.

Heel veel sterkte en wijsheid toegewenst Wendy :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door