Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2114723
Zo, we zijn weer net thuis.
Ik ben bekaf en heb barstende koppijn van de stress die er nu uit komt, maar Kaatje is een ontzettend braaf hondenkind geweest.
Wat ik nu gedaan heb is haar uit de auto gehaald en de praktijkruimte door gedragen en zo op tafel gezet. Ze heeft toen bij binnenkomst HELEMAAL NIET geblaft. Vervolgens toen ze op de tafel lag heeft ze wel een beetje geblaft en gemompeld, maar ze liet het afkrabben en bloed afnemen geweldig goed toe. Heb haar toen ze op de tafel was eigenlijk de hele tijd laten kluiven om de stress er uit te krijgen en heb wel het idee dat dat voor Kaatje werkt. Ook heeft ze dan wat te doen. Ze ging wel wat blaffen toen de dierenarts even uit en vervolgens weer in de spreekkamer kwam om wat te pakken, weet niet zo goed waarom ze dat doet, maar ik was goed voorbereid (had zelfs verse lamsstaartjes meegenomen  :-[) en heb haar heel veel gevoerd. Mijn idee hier achter om haar een andere koppeling aan te leren :)

Maar goed, voor de rest:
Op het afkrabsel waren geen mijten/schimmels te zien, dus dat is aan de ene kant positief, maar aan de andere kant... wat is het dan wel?
Vervolgens hebben we bloed afgenomen gericht op het ''allergie beeld'', de screeningtest.
Om naast diagnostiek ook wel aan de symptomen te werken heb ik Malaseb shampoo meegekregen om haar 2x per week mee te wassen en ook Cortavance spray. De da vertelde mij dat dit wel cortico's bevat, maar niet in het bloed komt maar alleen in de huid en dat het daarom (relatief) onschuldig is. Hier zou ik elke dag het aangetaste gebied mee moeten insprayen.

Vervolgens stond ik bij de balie en vroeg ik of er ook bloed was afgenomen waar ik aanvankelijk voor kwam namelijk lever,nier en schildklier en dat was dus niet zo.. Aangezien ik moe was en Kaatje weer in de auto neigde ik weer het over te slaan, maar de dierenarts bood aan anders even bij de auto wat bloed te tappen, omdat Kaatje in de auto zowat op standby staat, zo ontzettend rustig.
Nou zo gezegd zo gedaan, dus er is nu ook eindelijk bloed afgenomen om de lever/nier en schildklier te bepalen.
Al denk ik dat de kans klein is dat hier iets uitkomt, dan is het voor mij zelf een geruststelling en ook iets wat weer uitgesloten kan worden..

Heb ik nog een ander vraagje.. Kaatje heeft tijdens het bloedprikken wel een behoorlijke bloeduitstorting opgelopen, kan ik hier iets tegen geven?
#2114735
Thanks voor de snelle reactie Ellen  :-*
Dacht al aan traumeel, maar wist niet zeker.

En klopt, ik maak eigenlijk veel te vaak andermans probleem mijn probleem en ik heb inmiddels ook wel geaccepteerd dat het blaffen en waken gewoon bij Kaatje hoort :)
#2116725
Ik heb nog een vraagje.. Kaatje en Ivan krijgen nu sinds een tijdje chlorella.
Heb het inmiddels opgebouwd naar 10 tabletjes door elke dag er eentje er bij te geven.
Ivan heeft nu ontstoken oogjes, is dit de ontgifting die naar buiten komt?
En mag ik chlorella geven samen met de Cortavance spray?
Door sella
#2116748
Irish schreef: Ik heb nog een vraagje.. Kaatje en Ivan krijgen nu sinds een tijdje chlorella.
Heb het inmiddels opgebouwd naar 10 tabletjes door elke dag er eentje er bij te geven.
Ivan heeft nu ontstoken oogjes, is dit de ontgifting die naar buiten komt?
En mag ik chlorella geven samen met de Cortavance spray?
Bij Ivan: ja dat is heel goed mogelijk, even goed in de gaten houden dat er geen grote groene prut productie komt, ik druppel dan met similisan nr 2 of oculuheel.
Kaatje kan idd chlorella en Cortovane spray gebruiken, dat bijt elkaar niet.
Merk je daar wat verbetering van?
#2116834
sella schreef: Bij Ivan: ja dat is heel goed mogelijk, even goed in de gaten houden dat er geen grote groene prut productie komt, ik druppel dan met similisan nr 2 of oculuheel.
Kaatje kan idd chlorella en Cortovane spray gebruiken, dat bijt elkaar niet.
Merk je daar wat verbetering van?
Bij Ivan komt er wel groene prut uit, ik weet alleen niet of het veel is. Ik moet een aantal keer per dag zijn ooghoekjes schoon maken en vrij maken van ''groen dotjes''. Ik druppel nu met similisan nr 2 en druppel wat zilverwater op een tissue om het schoon te maken.
Oogleden zijn wel behoorlijk rood, dus anders ook maar met Ivan naar de dierenarts?

Ik merk nog weinig verbetering bij Kaatje...  :'(
#2116944
Irish schreef: Puik plan, ik geef er morgen 5, de helft. Kijken hoe dat gaat.
Succes ermee.

Ik heb Jane een paar weken geleden ontgift met chlorella (doe ik bij haar meestal 1x per jaar) en dit jaar ben ik niet hoger gegaan (wel in overleg met Tannetje) dan 2x 4, daar reageerde ze genoeg op. Dit heb ik 3 weken gedaan.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door