Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Even kort, want we zijn nog verdoofd van alles wat we gehoord hebben.
We zijn bij de waarneemster geweest, aardige vrouw.

Zij constateert degeneratie van spierweefsel, fors opgezette lymfeklieren, algehele slechte conditie.
Het is ook ongelofelijk hoe snel hij nu opeens achteruit gaat.
Wij willen het niet zien, maar het is wel een feit.

Urine onderzocht was prima.
Bloedonderzoek krijgen we nog door.

Zij vermoed leukemie en vreest dat een groot deel van het lichaam aangetast is, dat kan heel snel gaan.
Chemo is niet wat we voor hem willen.
Prognose is dan zeer slecht, ze zou eigenlijk niet weten wat het anders kon zijn.
Als het iets anders is, dan ook iets wat zeer ernstig is.

Het gekke is dat ik dat gisteravond opeens ook zo voelde, voelde van we zullen jou snel in laten slapen. Leek me zo'n onzinnige gedachte dat ik die verder voor me heb gehouden, maar nu lijkt het er op dat het zo ook zal zijn. We willen absoluut niet dat hij moet lijden, als een kasplantje rondhangt en zoals nu met zichzelf geen raad weet. Je ziet zijn geest wil dingen doen, zijn lichaam kan het niet.
Mijn moeder is vorig jaar aan leukemie gestorven, ik weet hoe dat werkt...

Biopt wordt naar het lab gezonden voor nader onderzoek, maar dat duurt minstens 5 werkdagen.
Als zijn conditie zo achteruit blijft gaan als nu en de bloedonderzoeken zijn duidelijk, dan weet ik niet of we zo lang willen wachten.
Een echo leek haar al niet nodig, ze zei dan weet je welke organen er aangetast zijn, maar daar help je je hond niet mee en daar kunnen wij ons goed in vinden.
Hij heeft 39.4 en pijnstiller gekregen en die hebben we ook mee gekregen.

Het ziet er dus heel erg slecht uit, of er moet een wonder gebeuren...
Bloeduitslagen kunnen we vanavond halen, dan moet er een duidelijker beeld zijn van hoe zijn organen en bloed er aan toe is.
Op de site die Do heeft gemaakt staat dit beschreven, allemaal van toepassing:
" Bij het lichamelijk onderzoek kan opvallen dat de lymfeknopen vergroot en pijnlijk zijn. Bij buikpalpatie kan het zijn dat er een massa gevoeld wordt in de buik. Verder kan er sprake zijn van een beiderzijdse oogontsteking."

Hele artikel:
http://www.vechttegenkankerbijhonden.nl/?page_id=1448
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door