Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door youp
De koorts blijft weg gelukkig.
Het eten gaat redelijk als ik hem een beetje aanmoedig.

Heb al urine opgevangen en breng het zo naar de da. Ga dan meteen vragen wanneer ze bloed kunnen afnemen. Misschien dat het nuchter moet?
Door youp
Zijn urine is onderzocht. Het was zeer slecht geconcentreerd. Dit komt waarschijnlijk omdat hij vrij veel drinkt. Het kan ook zijn dat zijn lichaam de afvalstoffen niet uitplast maar vasthoud.
Ook zaten er een aantal zaadcellen in. Dit komt wel vaker voor bij jonge reutjes, maar kan ook op een prostaatprobleem duiden.
We zijn nog geen steek verder dus.
Hij heeft vanaf gisteren niet meer gegeten en heeft vanmiddag toch gebraakt. We zijn met het braaksel naar de da gegaan en volgens haar zijn het plantenresten. Ik heb geen idee hoe hij daar aan is gekomen. Ik let altijd erg goed op.

Morgen om 11.20 moeten we terugkomen. Ze nemen dan bloed af en kijken hem nog een keer goed na.

Hij moet licht verteerbaar voedsel eten en het liefst even geen cb ???
Dat is volgens haar zwaar eten.
Ik kon beter een beetje rijst in bouillon koken. Ik denk alleen niet dat hij dat gaat eten.
Wat zouden jullie doen?
Door gonny
pfffff wat een getob...ik zou toch proberen of Youp de rijst zou willen eten, en ik hoop dat er nog een reactie van iemand anders komt! suk6!!! :-* :-*
Door qyan
Nog geen steek verder dus, he bah.
Misschien idd een beetje rijst met bouilon, en anders ook een klein beetje kip erbij. Meestal lusten ze dat wel.
Als Qyan in het verleden last had van zijn maag en/ of darmen gaven we meestal ook alleen rijst met wat bouilon, omdat hij dat wel binnen hield en zijn vlees gewoon niet.
En dan geen grote portie geven, maar meerdere kleine porties.
Wat ik later ook wel deed "maar het is ff uitproberen waar je hodje wel goed op reageerd" is vlees koken en dat verdeeld over meerdere kleine porties per dag. Gekookt hield hij het dan wel binnen, maar rauw niet.
FF uitproberen dus.

Succes.

gr Wendy
Door youp
Hij heeft gister een klein beetje gekookte cb met rijst gegeten. Vandaag moet hij nuchter zijn.

Ik heb gisteren ook nog met de fokker gebeld. Ze geeft ons de schuld. Ze zegt dat wij youp veel te veel eten hebben gegeven (1200gr cb) Nu heeft hij groeipijn, hij kan dat harde groeien niet aan.
Ze gaf als vergelijking Royal Canin! Daar had een hond de helft nog niet van nodig. Ik heb haar uitgelegd dat vlees en brokken niet met elkaar te vergelijken zijn. Maar volgens haar zit er weinig voeding in cb, anders had hij er niet zo veel van nodig.
Ze zegt ook altijd dat ze een voorstander is van vlees. Ze voert zelf royal canin en af en toe een plak rodi pens.

Ik geloof haar niet en vind het erg gemeen om ons een schuld gevoel aan te praten. Ik weet gewoon dat 1200gr niet te veel is voor een hond van 5 maanden met een gewicht van 23 a 24 kilo.

Elke keer als ik iets heb met Youp (vaak dus) Draait ze het verhaal zo dat het er op neer komt dat wij het allemaal verkeerd doen. Hij groeit te snel, hij eet te veel, lopen jullie veel met hem? enz.

Groeipijn kan natuurlijk best bij een DD maar hij is me gewoon te vaak ziek.
Door gonny
en van groeipijn word Youp echt niet mager en heeft hij geen koorts en diarree hoor!! ;)ook wil hij dan gewoon eten, groeipijn heeft er helemaal niets mee te maken (volgens mij) suc6 vandaag bij de da!!!
sterkte.... :-*
Laatst gewijzigd door gonny op di 04 jan 2005, 08:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
youp schreef: Hij heeft gister een klein beetje gekookte cb met rijst gegeten. Vandaag moet hij nuchter zijn.

Ik heb gisteren ook nog met de fokker gebeld. Ze geeft ons de schuld. Ze zegt dat wij youp veel te veel eten hebben gegeven (1200gr cb) Nu heeft hij groeipijn, hij kan dat harde groeien niet aan.
Ze gaf als vergelijking Royal Canin! Daar had een hond de helft nog niet van nodig. Ik heb haar uitgelegd dat vlees en brokken niet met elkaar te vergelijken zijn. Maar volgens haar zit er weinig voeding in cb, anders had hij er niet zo veel van nodig.
Ze zegt ook altijd dat ze een voorstander is van vlees. Ze voert zelf royal canin en af en toe een plak rodi pens.

Ik geloof haar niet en vind het erg gemeen om ons een schuld gevoel aan te praten. Ik weet gewoon dat 1200gr niet te veel is voor een hond van 5 maanden met een gewicht van 23 a 24 kilo.

Elke keer als ik iets heb met Youp (vaak dus) Draait ze het verhaal zo dat het er op neer komt dat wij het allemaal verkeerd doen. Hij groeit te snel, hij eet te veel, lopen jullie veel met hem? enz.

Groeipijn kan natuurlijk best bij een DD maar hij is me gewoon te vaak ziek.
Nou ja, de fokker snapt/weet niets van verse voeding. Geeft niks maar beter kan ze er dan ook niet over oordelen.

Het is natuurlijk altijd gemakkelijk om de eigenaar van de hond de schuld te geven. Ik zou zeggen, laat haar maar. Hier ga je niet veel wijzer van worden.

Maar, ik moet wel zeggen dat ik 1200 gram CB eigenlijk ook best wel veel vind. Het beste voer je natuurlijk met je ogen en ik weet niet of je hem schraal houdt, maar ik geloof dat ik laatst van Angelique last dat zij haar Oesjes (pups) nooit meer als 700 a 800 gram. Staat hier: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=7366. Maar nou weet ik niet hoe zwaar jullie hond uiteindelijk moet worden? Ik geloof alleen niet dat een hond diarree en koorts kan krijgen van groeipijnen. Dus als ik jou was zou ik het bloedonderzoek afwachten. Heb je hem trouwens wel eens probiotica gegeven? Lijkt me namelijk wel een goed idee. Mogelijk heeft deze dierenarts dat gewoon in huis en kun je het direct meenemen.

Sterkte!
Door Lizzy
Loopt de hond eigenlijk mank met een of meerdere pootjes? (bij groeipijn zien we dat de hond mank loopt).

Overigens kan er bij groeipijn wel een lichte koorts optreden (doordat je te maken hebt met steriele beenmergontsteking). Zie deze website:
http://members.lycos.nl/sandrabok/Groeipijn.htm
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 04 jan 2005, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door gonny
Lizzy schreef: Nou ja, de fokker snapt/weet niets van verse voeding. Geeft niks maar beter kan ze er dan ook niet over oordelen.

Het is natuurlijk altijd gemakkelijk om de eigenaar van de hond de schuld te geven. Ik zou zeggen, laat haar maar. Hier ga je niet veel wijzer van worden.

Maar, ik moet wel zeggen dat ik 1200 gram CB eigenlijk ook best wel veel vind. Het beste voer je natuurlijk met je ogen en ik weet niet of je hem schraal houdt, maar ik geloof dat ik laatst van Angelique last dat zij haar Oesjes (pups) nooit meer als 700 a 800 gram. Staat hier: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... id=7366.[b] Maar nou weet ik niet hoe zwaar jullie hond uiteindelijk moet worden?[/b] Ik geloof alleen niet dat een hond diarree en koorts kan krijgen van groeipijnen. Dus als ik jou was zou ik het bloedonderzoek afwachten. Heb je hem trouwens wel eens probiotica gegeven? Lijkt me namelijk wel een goed idee. Mogelijk heeft deze dierenarts dat gewoon in huis en kun je het direct meenemen.

Sterkte!
Youp is een Duitse Dog van 5 maanden ;)
Laatst gewijzigd door gonny op di 04 jan 2005, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
Owwwhhhh, ja, da's wel groot ;D. Die wordt ook twee keer zo zwaar als een Oes. Nee, dat verklaard wel waarom hij zoveel eet! Sorry!

Maar, neemt niet weg dat hij misschien toch wel wat last kan hebben van groeipijnen..... Niet omdat hij teveel voer krijgt (en al helemaal niet door het versvlees!) maar gewoon omdat hij snel groeit.

Maar, groeipijn verklaard niet waarom hij tamelijk hoge koorts heeft. Lichte verhoging ala. Maar hier praten we toch wel over hoge koorts. Ik denk dat de DA maar eens flink voortvarend onderzoek moet gaan verrichten....
Door gonny
Lizzy schreef: Owwwhhhh, ja, da's wel groot ;D. Die wordt ook twee keer zo zwaar als een Oes. Nee, dat verklaard wel waarom hij zoveel eet! Sorry!

Maar, neemt niet weg dat hij misschien toch wel wat last kan hebben van groeipijnen..... Niet omdat hij teveel voer krijgt (en al helemaal niet door het versvlees!) maar gewoon omdat hij snel groeit.

Maar, groeipijn verklaard niet waarom hij tamelijk hoge koorts heeft. Lichte verhoging ala. Maar hier praten we toch wel over hoge koorts. Ik denk dat de DA maar eens flink voortvarend onderzoek moet gaan verrichten....
ben ik helemaal met je eens!!! ;) de da moet em maar helemaal van onder tot boven binnenstebuiten keren!!! wat een getob en Youp heeft (ook andere honden hoor) het zó nodig!! goed eten en groeien....
Door youp
Ben net terug van de da. Het ziet er niet goed uit. :'(
Ze weet bijna zeker dat de nieren van Youp zeer slecht werken. Ze kon dat ook ruiken aan de geur uit zijn bekkie.
Ze heeft hem heel goed onderzocht. Ook heeft ze zijn prostaat gevoeld. Deze was wel iets aan de grote kant maar niet zo dat hij zulke problemen kan veroorzaken.

Morgen krijgen we de definitieve uitslag en dan weten we dus ook voor hoeveel % zijn nieren nog werken. Waarschijnlijk is dit aangeboren.

We moesten er wel goed over nadenken, gezien zijn toestand of verdere behandeling nog zinvol was.
Als zijn nieren dus echt heel erg slecht zijn kan hij waarschijnlijk nooit een normaal leven leiden.
Het is hard, maar wel goudeerlijk!

Hij heeft nu sondevoeding. Dit moet ik zelf aanmaken met water en dan met een spuitje in zijn bekkie spuiten.
Ik vind het vreselijk om mijn hond onder dwang te voeren maar het moet. Anders overleeft hij het gewoon niet.

Ben er helemaal kapot van. Ik wil ook een kopie van die uitslag hebben. Deze stuur ik dan op naar de fokker. Ze gelooft me anders toch niet.
Door Nitus
Hè getver, wat een rotbericht voor jullie :'(, kan me voorstellen dat je er helemaal kapot van bent, want zoiets wil je natuurlijk niet horen. Maar aan de andere kant kom je er nu misschien eindelijk achter wat Youp mankeert en nu blijkt dus dat het echt niet aan jou ligt, dat wisten we hier al wel, maar je fokker blijkbaar nog niet.
Ik vind het harststikke rot voor jullie, en ik hoop dat er met mediciatie nog iets gedaan kan worden.
Sterkte :-*.
Laatst gewijzigd door Nitus op di 04 jan 2005, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door youp
Dank je.

Heeft iemand van jullie wel eens van amyloidosis of zoiets gehoord. Het heeft met het bijnierschors te maken,
Zat hier over te lezen en de symptomen komen overeen en deze ziekte wordt vaak over het hoofd gezien.
Dit komt doordat het dus nierfalen veroorzaakt.

Weet iemand of het wel eens voorkomt bij Duitse Doggen?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door