Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door K@rin
danielle1980 schreef: dat was ook diazepam,
essie weegt zoals je weet ook 55 kilo.
maar de helft van de dosis die ze mocht was echt te veel.

ik zal zo eens vragen aan mama voor je of we het doosje nog hebben(we bewaren tenslotte toch alles ::) :-[)
en hoeveel erop stond dat ze mocht hebben.
Ja want de helft van 3,3 of van 11 is een groot verschil ........
Door danielle1980
zo karin heb t even voor je opgezocht.
was van 2001.
dus zijn al oud en essie woog toen nog niet zo zwaar als nu(nog geen jaar oud),schat dat ze ong 40 kilo woog,misschien net iets meer.

zijn pilletjes van 25 mg per tablet.
er mag 0,25 tot 0,5 gegeven worden per 10 kilo.

1ste keer dus 1 pil gekregen en de 2de keer 2.
dus de helft van 40 kilo. ::)

dat was dus te zwaar.
hopelijk kan je er wat mee. :D
sterkte met bjuly.
Door K@rin
danielle1980 schreef: zo karin heb t even voor je opgezocht.
was van 2001.
dus zijn al oud en essie woog toen nog niet zo zwaar als nu(nog geen jaar oud),schat dat ze ong 40 kilo woog,misschien net iets meer.

zijn pilletjes van 25 mg per tablet.
er mag 0,25 tot 0,5 gegeven worden per 10 kilo.

1ste keer dus 1 pil gekregen en de 2de keer 2.
dus de helft van 40 kilo. ::)

dat was dus te zwaar.
hopelijk kan je er wat mee. :D
sterkte met bjuly.
Als zij 40 kg woog mocht je dus MAXIMAAL 2 tabletjes geven en dat hebben jullie die 2e keer gedaan ........
Je hebt haar de MAXIMALE dosis gegeven, namelijk 50 mg :o :o ......

De tabletjes van Bjuly zijn 10 mg per tablet en zij zou 0,5 - 1,5 mg per kg Lichaamsgewicht mogen hebben.
Dus 27,5 - 72,50 mg.
Bjuly heeft nu 20 mg gehad en zal morgen zeker NIET meer dan 20 mg krijgen.
Door danielle1980
Karin & Pyrs schreef: Als zij 40 kg woog mocht je dus MAXIMAAL 2 tabletjes geven en dat hebben jullie die 2e keer gedaan ........
Je hebt haar de MAXIMALE dosis gegeven, namelijk 50 mg :o :o ......

De tabletjes van Bjuly zijn 10 mg per tablet en zij zou 0,5 - 1,5 mg per kg Lichaamsgewicht mogen hebben.
Dus 27,5 - 72,50 mg.
Bjuly heeft nu 20 mg gehad en zal morgen zeker NIET meer dan 20 mg krijgen.

o shit nee toch? :o
nee toch want ze mag 4 tabletjes toch?
want 0,25 per 10 kilo
is dus 0.5 per 20 kilo.
ja toch of zie ik dat verkeerd????
dus de helft van wat ze mocht,
ja toch????
Laatst gewijzigd door danielle1980 op do 30 dec 2004, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K@rin
danielle1980 schreef: o shit nee toch? :o
nee toch want ze mag 4 tabletjes toch?
want 0,25 per 10 kilo
is dus 0.5 per 20 kilo.
en dat is 1,0 tabletje per 40 kg ..........

ja toch of zie ik dat verkeerd????
dus de helft van wat ze mocht,
ja toch????
Je ziet het verkeerd ..........
0,25 per 10kg = 0,25 x 4 (want ze woog 40 kg= 4x10kg) dus wordt 1 tabletje

De1e keer heb je haar dus de minimale dosis gegeven en de 2e keer heb je haar de maximale dosis gegeven en die is inderdaad veel te veel voor een Pyr !!

Bjuly heeft nu minder dan de minimale dosis gehad.
Ze slaapt niet, is nu buiten, maar ging NIET blaffen bij een enorme knal daarnet .........
Door danielle1980
Karin & Pyrs schreef: en dat is 1,0 tabletje per 40 kg ..........Je ziet het verkeerd ..........
0,25 per 10kg = 0,25 x 4 (want ze woog 40 kg= 4x10kg) dus wordt 1 tabletje

De1e keer heb je haar dus de minimale dosis gegeven en de 2e keer heb je haar de maximale dosis gegeven en die is inderdaad veel te veel voor een Pyr !!

Bjuly heeft nu minder dan de minimale dosis gehad.
Ze slaapt niet, is nu buiten, maar ging NIET blaffen bij een enorme knal daarnet .........

pff dacht dat 0,25 gewoon 0,25 mg per 10 kilo was :(

fijn dat Bjuly nu rustig is essie breekt t huis ongeveer af :'(
Door K@rin
danielle1980 schreef: pff dacht dat 0,25 gewoon 0,25 mg per 10 kilo was :(

fijn dat Bjuly nu rustig is essie breekt t huis ongeveer af :'(
dan zou je in totaal maar 1 mg mogen geven ............. :-\
Als je nog eens zo iets hebt, vraag dan eerst goed aan de dierenarts HOEVEEL ze mag hebben en dan bedoel ik in totaal, zodat je het niet zelf uit hoeft te rekenen ....
Ik snap trouwens nog steeds niet hoe jij het bedoelt ...

Op mijn bijsluiter staat dat honden éénmalig 0,5-1,5 mg per KG lichaamsgewicht mogen hebben .....
Als je dat dan berekent, kijk je hoeveel gram 1 tabletje is en dan kun je uitrekenen hoeveel tabletjes ze mag hebben.
Dat is dus wel eens verschillend, zoals nu blijkt.
Mijn tabletjes zijn 10 mg en die van jouw waren 25 mg.
Door Nelly
tieneke schreef: Hier geen vuurwerk maar jagers 8)
Vlak naast ons weiland schoten ze,dit was zo hard dat ik er zelf van schrok....de nollebakmonsters keken niet op of om!
Gelukkig maar :D
Hier hebben ze ook de hele dag lopen jagen, geen van de 3 woefen heeft gereageerd :D
Door gonny
ik heb Sindy een uurtje geleden plantival gegeven...ze is rustiger dan voorgaande jaren! :D
Door K@rin
Nou, ik heb vandaag nog niets hoeven te geven ........
Vanmorgen hebben Noël, Romy, Shanay en Dewi als een idioot lopen te rausen en te spelen in de oude schapenwei, terwijl de jeugd er vlakbij vuurwerk aan het afsteken was.
Ze hadden het volgens mij niet eens in de gaten.
Bjuly, Sheddie en Arak waren daarna buiten en die hebben ook helemaal nog niet gereageerd op de knallen .............
Door gonny
kom net terug van het (voorlopig) laatste rondje wandelen....Sindy wilde niet mee.. :'( vind het toch wel erg zielig hoor!!! maar de andere 2 huppelden gewoon mee!!! :D
Door Eidos
Hier word wat afgeknald en ben zo blij dat eidos er helemaal niet naar omkijkt :D. Tis inderdaad of er niks anders is dan normaal...

Ik wil alle baasjes en honden die wel bang zijn wel veel succes wensen vanavond en vanacht!! Hopelijk valt het mee en raken de honden niet te overstuur !!
Door K@rin
Vannacht slapen in ieder geval alle honden van ons BINNEN in huis !!
Normaal slapen Bjuly, Shanay en Dewi buiten ............
Door margreet
Nou volgend jaar ga ik in een hutje op de hei zitten hoor.
Het was een ellende met het vuurwerk,Nick is als de door en je kunt wel makkelijk zeggen dat je het moet negeren,maar hij kruipt zowat in je,je kunt geen stap zetten of hij springt tegen je op,bibberend als een juffershondje.
Zodra het geknal weer begint probeert hij in je te kruipen,zodoende heeft hij de halve avond op schoot liggen bibberen.
Lana ligt gewoon te slapen en dus kan het niet aan ONZE opvoeding liggen want we hebben ze allebei hetzelfde opgevoed.
Ik denk dat ik volgend jaar dus ook maar aan de bach moet :-\
Door geer
Volgens mij kan je die Relax tabletjes van Sanal en de Rustcompositum van de Groene Os veilig 'overdoseren' tot je ze zo rustig hebt als je ze wilt hebben ;D

Saar was ook ontzettend bang voor vuurwerk, daar kon ik rescue instoppen tot ik een ons woog, maar 't werkte niet :-\.. Piepen, blaffen, verstoppen...

Ik vond het een hele fijne gewaarwording dat die twee monsters die ik nu heb geen sjoege gaven... ze hebben de hele avond liggen slapen :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door