Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Ach carmen, alles valt nu een beetje op zijn plaats!
Het valt mij ook rauw op m'n dak, want tot zaterdag was er niets aan de hand, alhoewel, ik kon niets merken. Als ik de DA mag geloven heeft qyan zich al een tijdje heel groot gehouden en toch al met aardig wat pijn gelopen.
zaterdag was ie in die poot wel wat stijf, maar hij had vrijdag nog lekker lopen dollen en rennen, dus dacht in eerste instantie knieband verrekt, spier verrekt.
Zondag leek het weer te gaan en maandag zakte hij een paar keer door die poot heen, dus naar da gereden.
dinsdag eerst vooronderzoek, waarna ze eerst weer wilde beweren dat er niets met die poot was. Waren een paar stagaires bij en die zagen het dus wel!
nou ja, de rest staat hierboven.
Hij staat nu idd op metacam, dus of de DAP en de Bach enig effect zullen hebben ???
crutz schreef: JEz*s Wen,

teneerste zat je gevoel dus gewoon goed (ken dat, helaas, bij de vergiftiging van Amor dacht de (plaatsvervangend) DA aan epileptie, terwijl ik gelijk wist dat t een vergiftiging was, hij heeft hem dus in eerste instantie voor de epileptie behandeld, gelukkig weet ik inmiddels (door verder onderzoek) dat zelfs als hij gelijk goed behandeld was t niet uitgemaakt had en dat hij door de gekozen behandeling (valium) toch een soort van verdoofd is geraakt en hopelijk minder heeft hoeven vechten/knokken)

ten2de, schrik ik behoorlijk van dit bericht, juist omdat ht alweer sinds een tijd (sinds mei dus) zo goed ging en dat je al weer lekker aan t trainen was

denk je er aan dat hij vorig jaar met oud&nieuw dus ook onder de pijnstillers zat waardoor de bach ed. minder werkten (ff los van dit onderwerp)
anders misschien een idee om hem bv mee te nemen naar een plaats waar minder (tot geen) vuurwerk afgestoken wordt

STERKTE
Barbara, het is kl.te, maar ik weet nu iets. Iets wat ik zelf al bijna 2 jaar roep, maar waar gewoon niemand naar luisterde.
Nou ja, echt iets weten doen we naturlijk nog niet.
want wat we met die spieren en pezen aan moeten en wat daarmee aan de hand is weten we dan weer net niet, weet alleen dat ze Qyan pijn doen :-\
Dus eerst maar eens ff rustig afwachten of er iets geopereerd kan worden en wat we verder zouden kunnen ondernemen.
Eidos schreef: Nee he !!! Dit meen je toch niet ??? !!! >:(

Ik dacht dat het nou eindelijk eens goed ging met Qyan, en hij eindelijk eens kon genieten van alles.... Jeetje Wen, dat zal je wel rauw op je dak gevallen zijn dat je na 2 jaar vechten toch te horen krijgt dat die achterpoot niet goed is :( :-\. Ik vind het echt heel sneu voor jullie dat het toch niet goed is met dat pootje! Heel veel sterkte :-* Hopelijk kunnen ze hem snel van de pijn afhelpen en ervoor zorgen dat dat pootje weer beter word, of op zijn minst beter dan nu...

Knuffel voor Qyan! :-*
qyan schreef: Hij staat nu idd op metacam, dus of de DAP en de Bach enig effect zullen hebben ???
Bedoel je dat metacam de werking van DAP of Bach in de weg zou zitten? Ik denk dat dat wel meevalt hoor. Bij mijn weten werkt metacam deze middelen niet tegen.
Lizzy schreef: Bedoel je dat metacam de werking van DAP of Bach in de weg zou zitten? Ik denk dat dat wel meevalt hoor. Bij mijn weten werkt metacam deze middelen niet tegen.

ok, ik dacht dat metacam en rymadil juist wel tegen werkte. maar goed, we zullen het vrijdag om 00.00 uur wel merken ;)
Truus schreef: Tsjeet je Wendy, arme quan :'( Ik dacht ook dat het best goed ging. Dat je het zelf niet vertrouwde, verdorie waarom luisteren zo ook niet he :-\.
Sterkte en een knuffel voor Quan :-*
waarom ze niet luisteren, tja, omdat ze qyan allemaal beter kennen dan ik!
maar goed, ook ik heb de laatste 10 maanden niet naar mezelf geluisterd, en de artsen geloofd en hem daardoor dingen laten doen die misschien wel pijn gedaan hebben :-\

Maar goed, we weten het nu en gaan gewoon rustig, maar op een andere voet verder ;)
Kan je glucosamine enzo overdoseren?
Qyan krijgt nu 1500 mg glucosamine en 500 mg chondroitine ??? per dag, maar zat te denken om hem voorlopig het dubbele te geven, tot het allemaal weer wat soepeler gaat. Kan dat gewoon, aangezien er ook calcium bji zit?

En weet iemand of Metacam ook vreetbuien veroorzaakt ;D
In de bijsluiter staat vermindering van de eetlust, maar sinds ik hem metacam geef, vind er een ware vreetlust plaats, terwijl qyan toch helemaal niet zo voedsel gericht is ;D
qyan schreef: Kan je glucosamine enzo overdoseren?
Qyan krijgt nu 1500 mg glucosamine en 500 mg chondroitine ??? per dag, maar zat te denken om hem voorlopig het dubbele te geven, tot het allemaal weer wat soepeler gaat. Kan dat gewoon, aangezien er ook calcium bji zit?

En weet iemand of Metacam ook vreetbuien veroorzaakt ;D
In de bijsluiter staat vermindering van de eetlust, maar sinds ik hem metacam geef, vind er een ware vreetlust plaats, terwijl qyan toch helemaal niet zo voedsel gericht is ;D
Dit had Lizzy er over opgezocht.....
Ik denk dat vooral de dosering belangrijk is. Dit is wat Whole Dog Journal voor doseringen voorschrijft:

Daily dosages glucosamine:

• Dogs 5-20 pounds: 250-500 mg
• Dogs 20-45 pounds: 500 mg
• Dogs 45-90 pounds: 1,000 mg
• Dogs more than 90 pounds: 1,500 mg

Use chondroitin supplements in the following daily dosages:

• Dogs less than 80 pounds: 900 mg
• Dogs more than 80 pounds: 1,800 mg

Overdoseren lijkt me niet goed Wendy.
Ik geef mijn Tor (27 kilo) 1 tablet per dag,
1500mg Glucosamine en 1200mg Chondroiten.
Je kan bijna niet overdosen,misschien diaree....
Maar ik geef dus meer (chondroiten) aan Tor dan dat jij nu aan Qyan geeft.
"t duurt meestal 2-3 maanden voordat je resultaat ziet,en als 't mijn hond was dan zou ik de eerste 2 maanden 2 x per dag gaan geven en dan terug naar 1 x per dag.

Meer op (over dieren)
http://www.glucosamine-arthritis.org/ar ... ches5.html
Glucosamine is very safe supplement with no side effects; mild GI upset is rarely observed. Dosages vary depending upon the product. As a guideline, a starting dose of 1000-1500 mg of glucosamine is recommended per day for a 50-100 pound dog. This dose is then lowered after 4-8 weeks.

Mensen
http://www.arthritis-glucosamine.net/gl ... oitin.html
Side Effects
Chondroitin sulfate has no known significant side effects. Some people report having a bad taste in the mouth or mild nausea when taking large doses of oral chondroitin on an empty stomach.
Laatst gewijzigd door mahuni op do 30 dec 2004, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Nelly schreef: Goh Wendy, wat rot nou weer! En zo zie je maar weer, eigenwijs zijn en je eigen gevoel volgen! Zou het trouwens kunnen dat Qyan op de matacam beter eet, omdat-ie nu (veel) minder pijn heeft?
Humm, daar zeg je wat?!
Alleen heb ik nog niet echt het idee dat de metacam werkt, althans, zo op het zicht voor mij niet.
Dit is de derde dag, maar hij ontziet die poot nog net zoveel als maandag, met als enige verschil dat hij er niet doorheen zakt.
Maar misschien dat ie zelf al wel minder pijn heeft wat ik gewoon nog niet zie, kan natuurlijk.

Zou hem dat eten graag geven, maar er moet nog 2 kilo af ;D
Maar hij kijkt nu zelfs de groente van m'n bord en kom bij Qy nou niet aanzetten met groente, maar als ik niet uitkijk is het weg hoor ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door