Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lupa
jo!!
is er toen niet allebei de poten gekijken???
bij Mientje wel, de linkerpoot moest meteen geopereerd worden (had ze ook laast van) en de rechte poot was 2 gradaties minder en inderdaad door veel te fietsen en te laten rennen en bewegen heeftze daar nooit laast van gehad ze is nu 14,
zoizo ook al is je hond geopereerd is altijd aan teraden om veel conditie training te doen met je hond, de spieren worden dan een soort pakketje die de skelet bij alkaar houd
Door Jo
Toen Tootje de patella aan haar andere pootje kreeg is er inderdaad gekeken naar beide pootjes ! Het pootje waar ze aan geopereerd is was duidelijk veel erger (toen) als het pootje van nu !
Er was hoop dat ze van dit pootje misschien nooit last zou gaan krijgen !
Maar ja...misschien is en blijft misschien en dat misschien is nu toch naar de verkeerde kant uit gaan pakken !
Ik was er al bang voor hoor dat het wéér patella zou zijn !
Tootje is eigenlijk een X Maltezer ! We hebben haar toen der tijd gewoon bij iemand gekocht die zich uitgaf voor fokker ! Ja toen der tijd namen we het allemaal nog niet zo nauw :( :-\ We waren al wel volop bezig met kvv , maar van echte fokkers en broodfokkers hadden wij toen der tijd nog geen brood gegeten!
( Die laatste wel van ons :-\:-\)
Ik heb hier pas de ernst van de foute fokkers in leren zien...maar ja...toen was ze er al een tijdje !!

Toby's halfzusje Jessy (onze oudste X Maltezer) ging ook voor Maltezer door...maar ik heb vaak meer het idee dat ik een mini ijsbeertje in huis heb lopen ! Ze is drie keer zo groot als dat ze hoort te zijn ! Heb je wel drie keer meer om mee te kroelen en ze is ook onwijs lief hoor ! ;)
Zij heeft gelukkig geen gekke dingen op medisch gebied ! Nu achteraf gezien is dat misschien wel puur geluk !

Ik ben bang dat Tootje de eerste gradatie al voorbij is...het is een kleine week geleden begonnen en sindsdien heb ik haar pootje al regelmatig goed moeten wrijven !
Tootje heeft ook de pech dat het een behoorlijk bewegelijk krengetje is . Ze springt heel graag op de bank om dan gelijk ook maar door te stuiven naar de rugleuning zodat ze daar kan gaan slapen... Ze heeft één plekkie waar ze heel graag ligt en achter die bank hebben we al een stapeltje tuinstoelkussens neer gelegd omdat ze zo nu en dan zó ligt te knikkebollen dat ze van de leuning mieterd !
Ze kan nooit eens lekker rustig doen...alles moet op een hele onbehouwen manier en dat werkt natuurlijk ook niet echt in het voordeel !
Maar probeer zo'n beestje maar eens wijs te maken dat ze rustig moet doen..We zeggen het wel vaak tegen haar..maar dat is ze zo weer vergeten !

Nou we gaan ons nu dus toch maar voorbereiden op een bezoek aan de dierenarts en ik ben bang dat ze niet onder een operatie uit komt !

Het is wat hoor met het pootje van Tootje :-\ :-\
Laatst gewijzigd door Jo op vr 24 dec 2004, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lupa
helaas is het niet anders, ik zou niet al te lang wachten, het hondje heeft alleen maar laast van en zoals je weet na de operatie en revalidatie zijn de pootjes als nieuw.
Door Jo
Nou daar gaan we ook zeker niet te lang mee wachten hoor...mijn meiden zijn m'n allesies en ik doe er alles voor om te zorgen dat het goed met ze gaat ! ;) ;)
En het is inderdaad wat je zegt...na zo'n operatie is zo'n pootje weer als nieuw !
Dat hebben we de vorige keer ook gezien...zelfs de dierenarts stond toen verbaasd van het vlotte herstel van haar pootje !
Ja da's toch dankzij de goede voeding en de juiste medicijnen (waar Liz een heel groot aandeel in heeft gehad want die wees ons de weg naar de juiste middelen voor een spoedig herstel :D)

Nou ...kunnen we binnenkort weer tegen een kipfilet pootje aankijken !! ;D
Door Lupa
Jo schreef:
Nou ...kunnen we binnenkort weer tegen een kipfilet pootje aankijken !! ;D
ja erg he!!! toen mientje geopereerd was had ik ook het gevoel dat ik naar een kippenpoot zat te kijken de hele tijd :-X
Laatst gewijzigd door Lupa op vr 24 dec 2004, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jo
Lupa schreef: ja erg he!!! toen mientje geopereerd was had ik ook het gevoel dat ik naar een kippenpoot zat te kijken de hele tijd :-X
Ik heb wel vreselijk moeten lachen toen ik haar voor het eerst zag na de operatie...'twas echt geen gezicht hoor !! Het bovenste gedeelte was natuurlijk helemaal kaal geschoren en het was net of ze er een harige kous onder aan had getrokken ! Gelukkig groeide de haartjes heel snel en heeft ze niet al te lang voor paal gelopen ! ;D ;D
Door ine
Jo schreef: Ik heb wel vreselijk moeten lachen toen ik haar voor het eerst zag na de operatie...'twas echt geen gezicht hoor !! Het bovenste gedeelte was natuurlijk helemaal kaal geschoren en het was net of ze er een harige kous onder aan had getrokken ! Gelukkig groeide de haartjes heel snel en heeft ze niet al te lang voor paal gelopen ! ;D ;D
Met haar kippepootje! :-X ;) ;D ;D ;D
Door Jo
Marion schreef: Sterkte met d'r! ;)
Dank je wel hé !!! We gaan ons keiharde best voor haar doen !
We hebben nu gelukkig een huis met een tuin en dus hoeven we nu geen trappen meer op te lopen om binnen te komen !
Dat scheelt alvast weer sjouwwerk...en WAAK werk want madam presteerde het na de vorige operatie ook gewoon om supersnel op drie poten naar boven te sjezen :-X :-X
Maar of de tuin nou veel verbetering geeft ??? ???
Als er honden langs de tuin lopen schiet ze als een gek naar het hek toe om er vervolgens keihard tegenaan te springen ...uit nijd !!
Dát zal ze straks toch ook even moeten laten !! Zal niet meevallen voor haar !! :-\ :-\
'tIs echt een haaiepin hoor ...behalve als we zelf buiten het hek lopen en diezelfde honden weer langs komen...dan weet ze niet hoe snel ze weg moet komen..
Held op sokken....( straks in ieder geval op één :-\ ;D)
Door Jo
Ine schreef: Wanneer gaan jullie de afspraak maken? :-\
Zo snel als dat dat mogelijk is.....je kunt het beter maar weer gehad hebben...kan zij weer rustig :-\ :-\ herstellen !
Vandaag ging het toevallig weer aardig...en met aardig bedoel ik dat tie er vandaag één keer uit heeft gelegen ( poehhh laat ik dat even afkloppen zeg....de dag is nog niet voorbij )
Volgens mij moet ik dat jong echt voldouwen met valium wil ik haar eens een keertje rustig krijgen !!
Zelfs in haar slaap wandelt ze van het ene warme plekkie naar het andere ! ::) ;)
Door ine
Jo schreef: Zo snel als dat dat mogelijk is.....je kunt het beter maar weer gehad hebben...kan zij weer rustig :-\ :-\ herstellen !
Vandaag ging het toevallig weer aardig...en met aardig bedoel ik dat tie er vandaag één keer uit heeft gelegen ( poehhh laat ik dat even afkloppen zeg....de dag is nog niet voorbij )
Volgens mij moet ik dat jong echt voldouwen met valium wil ik haar eens een keertje rustig krijgen !!
Zelfs in haar slaap wandelt ze van het ene warme plekkie naar het andere ! ::) ;)
Arme Totebel! Het is ook wel een pechvogeltje! :-*
Door Jo
Ine schreef: Arme Totebel! Het is ook wel een pechvogeltje! :-*
Nou dat is ze zeker !! Maar gelukkig is ze van nature zo gek als een deur....( ze zeggen weleens dat ze een beetje op mij lijkt...nou Ine snap jij dat nou ??? ??? :-\ :-\) ;)
Het is ook niet zo'n typetje wat zich snel zielig voelt ofzo ...dus daar heeft ze dan wel weer mazzel aan !
Door ine
Jo schreef: Nou dat is ze zeker !! Maar gelukkig is ze van nature zo gek als een deur....( ze zeggen weleens dat ze een beetje op mij lijkt...nou Ine snap jij dat nou ??? ??? :-\ :-\) ;)
Het is ook niet zo'n typetje wat zich snel zielig voelt ofzo ...dus daar heeft ze dan wel weer mazzel aan !
Vreemd, hoe kOoooomen ze erbij! :o :o :o
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door