Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Nog een klein pupje en dan al zoveel troep aan medicijnen en vlooienmiddelen in haar lichaampje.
Ik zou zeker verder zoeken zolang je niet 100% zeker weet wat de oorzaak is.
Vraag het eens aan Tannetje de Koning hier op Bp,zij is Holistich Dierenarts en kan je zeker op de goede weg helpen met adviezen of behandeling.
Ik zou de pup alleen haar versvlees geven en zeer zeker niet met de pot mee laten eten.
Rijst is koolhydraten en koolhydraten zijn bagger voor een hond!
Heel veel beterschap voor de kleine :-*
Door Lupa
ik zou geen troep meer geven aan het hondje zolang niet gevonde is wat er aan de hand is, wat heeft voor nut om stronghold te geven als er geem mijt of dergelijk te vinden zijn?
een van mijn hondje is de laaste tijd gaan krabben, heb bij Atjo westerhuis een homeophatische middel gekrijgen om haar uit de vicieuse circel te halen, ik moet zeggen dat het helpt
het middel heet:
huid tonicum
het middel past bij honden met een overgevoeligheidreactie van de huid voor vlooien, huisstofmijt en /of bacterie.
Gezien de heftigheid van de klachten en de jonge leeftijd, zou je zeker aan schruftmijten moeten denken. Geen puppyschurft maar echte schurft. Die mijt is moeilijk te vinden met een afkrabsel, dan moeten er meerdere malen echt diepe afkrabsles gemaakt worden.
Volgens mij werkt Stronghold niet sterk genoeg tegen schurftmijt.

Een andere mogelijheid is een heftige voedselallergie. Andere allergiën komen op deze leeftijd nog niet zo voor. Die moeten eerst opgebouwd worden.
Hitam schreef: Gezien de heftigheid van de klachten en de jonge leeftijd, zou je zeker aan schruftmijten moeten denken. Geen puppyschurft maar echte schurft. Die mijt is moeilijk te vinden met een afkrabsel, dan moeten er meerdere malen echt diepe afkrabsles gemaakt worden.
Volgens mij werkt Stronghold niet sterk genoeg tegen schurftmijt.

Een andere mogelijheid is een heftige voedselallergie. Andere allergiën komen op deze leeftijd nog niet zo voor. Die moeten eerst opgebouwd worden.

Heb jij enig idee wat dan wel zou helpen Tannetje ?
Fritz schreef: Wat een triest verhaal, geef die hond asjeblieft geen stronghold meer, als je schurftmijt uit wilt sluiten zijn daar wel iets vriendelijkere methoden (die wel werkentegen scabies) voor dan stronghold ook omdat hij al 3 dosis gehad heeft.

Zitten er rooie plekjes in de liezen en oksels? is hij kaal rond zijn ogen? heeft hij een typische lucht bij zich?

Groet Fritz.
Nee, gelukkig zitten er geen rooie plekjes in zijn leizen en oksels. Hij is ook niet kaal rond zijn ogen. Ik hoop niet dat dit nog komt. En er zit ook geen typische lucht an Sari (behalve als zijn vacht nat is geworden). Maar ja wat is een typische lucht. Dit is mijn eerste hond, dus wat ik als normaal aanneem is voor jullie misschien typisch.

Sari heeft ook geen last van vlooien. Kan haast ook niet met zoveel Stronghold. Het huis is ook met omgevings-spray behandeld.

Lizzy,
Sari heeft van de homeopathische dierenarts "orgaantherapie" gekregen.
De inhoud is:
cutis 7CH - Pancreas 4CH - Hepar 4CH - Ren 4CH, zonder alcohol.
Ik weet niet wat dit allemaal betekend maar misschien dat dit voor jou klare taal is.

Ik heb een paar vrije dagen opgenomen zodat ik vaak met Sari kan wandelen (zonder kap) en hem thuis in de gaten kan houden. Dit om te voorkomen dat hij steeds de kap op moet.

Groeten,

Robert en Sari
Truus schreef: Is Sari veel alleen?
Wat is veel?

De eerste weken ben ik hele dagen vrij geweest. Sinds een paar weken is hij 4 uur alleen thuis. De rest van de dag hou ik hem gezelschap. Behalve als hij slaapt. Dan ga ik naar de woonkamer (andere verdieping). Hij slaapt best wel veel en lang. Hij heeft de hele benedenverdieping tot zijn beschikking, maar de keuken en woonkamer zitten één verdieping hoger.

Hoe graag ik het ook wil. De hele tijd bij hem zijn is helaas niet mogelijk.

Denk je dat het alleen zijn verband heeft met de klachten?

Groeten,

Robert en Sari
Lizzy,
Sari heeft van de homeopathische dierenarts "orgaantherapie" gekregen.
De inhoud is:
cutis 7CH - Pancreas 4CH - Hepar 4CH - Ren 4CH, zonder alcohol.
Ik weet niet wat dit allemaal betekend maar misschien dat dit voor jou klare taal is.
Nou, klare taal wil ik nou ook weer niet zeggen! Maar voorzover ik het kan beoordelen krijgt hij homeopathisch verdunde organen. Cutis = huid, pacreas spreekt voor zich, hepar = lever en ren = nier. Ik kan niet beoordelen waarom hij precies dit middel krijgt.
Ik heb een paar vrije dagen opgenomen zodat ik vaak met Sari kan wandelen (zonder kap) en hem thuis in de gaten kan houden. Dit om te voorkomen dat hij steeds de kap op moet.

Groeten,

Robert en Sari
Dat zal Sari wel op prijs stellen, denk ik. Overigens heb je tegenwoordig ander type 'kappen". Misschien dat zoiets voor jullie en Sari prettiger is. Zie hier: http://www.mooncollar.nl/welkom.html
Door lekker kort
Ik ben bij erge jeuk altijd bang voor scabies iets wat heel moeilijk te vinden valt zoals Tannetje ook al aan geeft, ik heb het één keer met een trimhond mee gemaakt mensen liepen al maanden te dokteren zalfje zus, etc etc, toen moest het haar er maar vanaf (de hond was inmiddels half kaal) toen ik die hond zag deed het me aan de cavia's denken die ik wel gezien heb met schurft en heb de hond zo in bad gezet en er een oplossing met sebacil overheen gedaan, geen leuk goedje maar zeer effectief, toen is de hond 2 dagen jeuk vrij geweest en begon het weer een beetje dus weer een gifbad eroverheen, na totaal 5 wassingen bleef de hond jeuk vrij, of dit echter aan te raden is met een jonge pup zou ik zeer zeker eerst even met de dierenarts overleggen want het is geen onschuldig middel, echter naar mijn idee wel minder erg dan die stronghold rotzooi.

Veel succes met deze kleine lieverd.

Groet fritz.
Door Lupa
in de homeophatische middel die ik gekrijgen heb staat er ook bij, dat bedoeld is voor jeuk veroorzaakt door vlooien, of ook voor krabben ivm verveling.
dus ja krabben kan ook een bezigheid zijn
Ben gisteren weer bij de DA geweest voor een controle. Het gaat nu iets beter met Sari. Hij geeft nog wel de neiging om te bijten en te jeuken, maar het is gelukking minder. Ik probeer om zo veel mogelijk Sari zonder kap of kraag (onder toezicht)te laten lopen en te spelen.

Ik heb met de DA afgesproken dat ik nog voor 4 weken Carnibest ga geven. Om zodoende te zien of verandering van voeding (naar vers) het verschil zal uitmaken en Sari te laten ontgiftigen. Daarbij zal ik Sari probiotica Protexin Pro-Fibre geven om zodoende de afvalstoffen beter uit het lichaam te verwijderen en zijn weerstand te verhogen. Voor zijn vacht, huid en jeuk ga ik visolie en borageolie geven.

Tegen eventuele vlooien zal ik Sari gaan inspuiten met tea tree olie 20% van Tasman. Is ook gelijk goed voor de huid en de jeuk.
Weet iemand in welke verhouding ik deze moet verdunnen?
Kan ik een paar druppel op de vacht/huid doen om het bijten onaantrekkelijk te maken of is het spuiten met tea tree (al dan niet verdunt) ook afdoende?

Op naar de volgende 4 weken. En hopelijk dat Sari dan eindelijk van de destructieve jeuk en bijten af is!

Groeten,

Robert en Sari
Laatst gewijzigd door Robert Koncarevic op wo 29 dec 2004, 08:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Robert Koncarevic schreef: Ben gisteren weer bij de DA geweest voor een controle. Het gaat nu iets beter met Sari. Hij geeft nog wel de neiging om te bijten en te jeuken, maar het is gelukking minder. Ik probeer om zo veel mogelijk Sari zonder kap of kraag (onder toezicht)te laten lopen en te spelen.

Ik heb met de DA afgesproken dat ik nog voor 4 weken Carnibest ga geven. Om zodoende te zien of verandering van voeding (naar vers) het verschil zal uitmaken en Sari te laten ontgiftigen. Daarbij zal ik Sari probiotica Protexin Pro-Fibre geven om zodoende de afvalstoffen beter uit het lichaam te verwijderen en zijn weerstand te verhogen. Voor zijn vacht, huid en jeuk ga ik visolie en borageolie geven.

Tegen eventuele vlooien zal ik Sari gaan inspuiten met tea tree olie 20% van Tasman. Is ook gelijk goed voor de huid en de jeuk.
Weet iemand in welke verhouding ik deze moet verdunnen?
Kan ik een paar druppel op de vacht/huid doen om het bijten onaantrekkelijk te maken of is het spuiten met tea tree (al dan niet verdunt) ook afdoende?

Op naar de volgende 4 weken. En hopelijk dat Sari dan eindelijk van de destructieve jeuk en bijten af is!

Groeten,

Robert en Sari
Volgens mij hoeft de Tasman tea tree niet verdund te worden en is deze al verdund tot een veilige verdunning (20%). Je kunt dit dus zo op spuiten (dat geldt dus niet voor pure tea tree!).

Heeft de DA nog een huidmonster genomen?
De dierenarts heeft geen huidmonster genomen. Dit heeft ze de vorige keer gedaan (geen diep afkrabsel). Aangezien het beter gaat met Sari, zullen we het nog 4 weken aankijken of er met Carnibest en supplementen verdere verbetering in de situatie komt. Dan is Sari als het goed is ook ontgiftigd.
Behandeling van Stonghold heb ik geweigerd. Vandaar Tea tree tegen de vlooien en Drontal voor de ontworming (om ook lintwormen uit te sluiten).

Als er over 4 weken geen verbetering is (niet te hopen), dan wordt er een uitgebreid onderzoek gedaan. Dan denk ik aan allergietest, (diep)afkrabsel, enz. Ik en de DA hebben goede hoop dat met goed vers voedsel en supplementen de klachten zullen verdwijnen.

Groeten,

Robert en Sari
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door