Moderator: Lizzy
Helen schreef: Nou vraag ik me eigenlijk af. Als de oorontsteking over is (ik hoop binnenkort, we moeten nog 4 dagen zalven met auribiotic). Moet ik het daarna een tijdje schoonmaken met een oorcleaner of het bijhouden of zo? Het is natuurlijk niet de bedoeling dat het nog een keer gebeurd. Ik vind het sowieso raar, want haar oren waren brandschoon....Heeft schoonmaken met cleaner dan wel zin als preventie?Vuil is een ideale broedplaatst voor bacteriën. Het oor kan zo schoon geleken hebben, dat deel wat je niet ziet kan best vuil geweest zijn.
En ik vraag me ook af hoe snel je verbetering hoort te zien bij oorontsteking. Dit is de derde zalfdag en de enige verbetering is dat de oortjes niet meer zo dik zijn, maar ze zijn dus nog steeds warm en rood. Ze zijn alleen wat koeler als ze buiten geweest is...![]()
geer schreef: Sophie haar oren maak ik regelmatig schoon met een oorcleaner die ik in het oor kiep... Maar ja, Sophie heeft ook hele lange hangoren (en die horen tenminste te hangen 8)), een prachtige broedplaats voor viezigheidjuist voor honden met dichtbegroeide oren of straks dichthangende oren is regelmatig schoonmaken met een goeie oorcleaner de enige manier om oor problemen te voorkomen.![]()
Demi en Eyra schreef: Mijn oudste D herder heeft 1 x ook een behoorlijke oorontsteking gehad, incl dikke rode schelp, maar na 2 zalf dagen was dat over. Ik heb in totaal 10 dgn gezalfd en het is gelukkig niet meer teruggekomen. Vraag me af of ik nu toch die oren schoon moet houden als ik niet wil dat ze dat nog een keer krijgt???door er regelmatig een oorcleaner in te gooien.
Demi en Eyra schreef: Mijn oudste D herder heeft 1 x ook een behoorlijke oorontsteking gehad, incl dikke rode schelp, maar na 2 zalf dagen was dat over. Ik heb in totaal 10 dgn gezalfd en het is gelukkig niet meer teruggekomen. Vraag me af of ik nu toch die oren schoon moet houden als ik niet wil dat ze dat nog een keer krijgt???Nou dit is dag 4 en er is wat verbetering, maar niet zo van jeetje het gaat heel goed. Heb dus net de DA gebeld en hij denkt dat deze bacterien resistent zijn tegen de antibiotica die in de zalf zit, dus ik ga er om 15:00 uur heen om een kweekje af te laten nemen. Dan duurt het nog drie dagen voordat je de uitslag krijgt en ze het juiste antibioticum voor kunnen schrijven....Arme Kuma moet dus nog 3 dagen met oorpijn rondlopen...
sylvia schreef: Helen als Kuma straks zijn tanden gaat wisselen vallen zijn oren weer om, dan weet je het alvast en schrik je er niet vanEr is niets om om te vallen Sylvia...
hier wordt ook altijd specicare oorcleaner gebruikt, Spaniels zijn nog al oorontsteking gevoelig .
met regelmatig gebruikt van de specicare heb ik (mijn honden) dus nooit geen last van de oren.
Demi en Eyra schreef: Waardeloos hoor, die van mij was er ook heel beroerd van, maar gelukkig was dat dus snel beter, kan je dan niet iets geven waardoor de pijn wat minden wordt??? Misschien domme vraag??? |Geef je doggie maar een aai van me....Ik denk niet dat het verstandig is om een pupje van 12 weken oud pijnstillers oid te geven. Ze is best wel dapper. Het is geen pieperd, maar je ziet duidelijk dat ze er last van heeft.