Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Jazeker, de meeste soorten zijn in Nieuw zeeland beschermd, dit zijn echter haaien die voor de haaienvlees-productie door Nieuw Zeelanders zelf worden gevangen; Geen grote trailers etc die de zeeen leegvissen dus. Ik kan hier geen reklame maken, vandaar mijn opmerking dat deze haaienkraakbeen-productie gewoon deugt! Het vlees wordt van de haaien afgehaald en de rest werd tot voor kort gedumpt, nu dus niet meer.
Door Lizzy
Bulle Koster schreef: Geen grote trailers etc die de zeeen leegvissen dus
Tuurlijk. En er blijft toch zoveel over dat er wereldwijd voldoende 'over' is om Sascha's Blend te maken.... ::)

Sorry, maar er zijn voldoende alternatieven en haaien horen in de zee. Niet in de prak van een hond.

En natuurlijk maakt u de opmerking dat dit product deugt. U imorteert het tenslotte zelf. Misschien voor de leden van Barfplaats prettig wanneer je jezelf even voorstelt in de daarvoor bestemde categorie. Ik denk dat we nu een beetje het gevoel krijgen dat je hier inderdaad alleen bent om reclame te maken.
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 06 dec 2004, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zit met verbazing jullie reactie's te lezen. Tegen een bio-industrie kip of kalf is geen bezwaar, maar tegen een haai welke notebene heeft kunnen rondzwemmen, heeft iedereen opeens bezwaar. :-\

Schiet mij maar lek. ;)

Dat ter zijde, kan iemand mij ook vertellen hoe zuiver de chondroitine en glucosamine in het kruidvat potje is? Ik ben er nl. achter dat de meeste goedkope producten met glucosamine en chondroitine een hele onzuivere vorm van deze verbindingen gebruiken. (bv. 22% zuiver!!!). En weet iemand hoe het zit met BSE in de chondro die van runderen afkomt? Dat baart mij meer zorgen eerlijk gezegt.

Ik ben benieuwd naar de reactie's!
Aangezien mijn honden ook gewoon runderbotten eten en ikzelf ook gewoon rundermerg in mijn soep heb zitten zou ik over die bse in de runder chondroitine ook niet echt wakker liggen.
Het slachtvee is hier al vaak besproken en zodra daar een betaalbaar alternatief voor is zal er niemand meer bio vlees voeren , maar nu is biologisch vlees voor mij in iedergeval niet betaalbaar.
Maar voor chondroitine van haaien is wel een alternatief wat niet eens duurder is dan die van haaien afkomt.
De zeeen worden al leeggevist als er nu ook nog de haaien, die overigens al genoeg vermoord worden omdat men ze eng vindt ook nog eens de zee uit gejast moeten worden voor hun kraakbeen terwijl er al miljoenen runderen voor de consumptie geslacht worden waar die condroitine ook van gebruikt kan worden , zeg ik . laat lekker zwemmen die haai.
Laatst gewijzigd door sylvia op ma 14 mar 2005, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
Twanneke schreef: Ik zit met verbazing jullie reactie's te lezen. Tegen een bio-industrie kip of kalf is geen bezwaar, maar tegen een haai welke notebene heeft kunnen rondzwemmen, heeft iedereen opeens bezwaar. :-\

Schiet mij maar lek. ;)

Dat ter zijde, kan iemand mij ook vertellen hoe zuiver de chondroitine en glucosamine in het kruidvat potje is? Ik ben er nl. achter dat de meeste goedkope producten met glucosamine en chondroitine een hele onzuivere vorm van deze verbindingen gebruiken. (bv. 22% zuiver!!!). En weet iemand hoe het zit met BSE in de chondro die van runderen afkomt? Dat baart mij meer zorgen eerlijk gezegt.

Ik ben benieuwd naar de reactie's!
Moet je haaienkraakbeen om die reden goedkeuren dan? Omdat het ander ook 'goed wordt gekeurd"? Nou, laten we dan ook maar weer zeehondjes dood gaan meppen voor bont.... ::)

Runderen worden streng gecontroleerd op BSE en BSE risico-materiaal wordt vernietigd. Ik maak me daar niet druk om. Bovendien gebruik ik chondro voor mijn honden en die schijnen ongevoelig te zijn voor BSE.
Lizzy schreef: Moet je haaienkraakbeen om die reden goedkeuren dan? Omdat het ander ook 'goed wordt gekeurd"? Nou, laten we dan ook maar weer zeehondjes dood gaan meppen voor bont.... ::)
Nee, Lizzy natuurlijk niet! :-\

Ieder zijn eigen mening hier over, maar kan iemand ook iets vertellen over hoe het zit met de zuiverheid van chondro en gluco?
Door diana
geen idee
ik geef het mijn hond al erg lang en ik geef het voor haar spondylose.
maar alleen het middel toedienen volstaat volgens mij niet .
ze moet juist veel bewegen naast de fiets draven op een harde ondergrond en op gewicht blijven
ik heb al een keer controle foto,s laten maken , maar ze was niet achteruit gegaan
het pakwerk wat ze graag deed is uit den boze , maar ze mag nog wel speuren .
ik denk dat dat ook voor arthrose geldt gewoon geen pakwerk meer
stil leggen werkt denk ik nadelig.
daarom is soepel houden beter .
Laatst gewijzigd door diana op ma 14 mar 2005, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
Dit staat op de site van http://www.glucosamine.com

"Glucosamine sulfaat wordt ingekocht als poeder voordat het verwerkt wordt in capsules of tabletten. Dit poeder bestaat echter niet voor 100% maar voor slechts 75% uit glucosamine sulfaat. De rest van het poeder is een zout dat dient ter stabilisatie! Helaas zijn maar weinig bedrijven hiervan op de hoogte.

Wanneer een bedrijf nu 500mg capsules wenst uit bijvoorbeeld 1000kg poeder, dan laat men meestal 2 miljoen capsules vullen. Een capsule bevat dan 500 mg van de glucosamine sulfaat-zout combinatie. Na aftrek van het stabiliserende zout blijft slechts 375 mg glucosamine sulfaat over.

Hoe weet u nu of in het geval van uw product de dosering wel gecorrigeerd is voor de aanwezigheid van het zout? U kunt op het etiket kijken. Indien daar een van de volgende mededelingen staat dan is de fabrikant bekend met de aanwezigheid van het zout:

Het zout wordt apart weergegeven:
…mg KCl of
…mg NaCl

Of de glucosamine/zout combinatie wordt als zodanig aangegeven:
…mg glucosamine sulfaat 2KCl of
…mg glucosamine sulfaat 2NaCl
(U haalt in deze gevallen een kwart van de dosering af om de dosering pure glucosamine sulfaat te berekenen).

De capsules van Glucosamine.com bevatten 1005 mg glucosamine sulfaat 2KCl en leveren daarmee 750 mg pure glucosamine sulfaat per capsule. Bij de prijsvergelijkingen op deze pagina zijn wij ervan uitgegaan dat de genoemde merken de doseringen juist hebben weergegeven".

====

Bedoel je dit soms?
Door Jbtje
Ik had nog nooit eerder van Sasha's blend gehoord, maar als dierenliefhebber gebruik je toch geen middel
waar haai in verwerkt zit?! Ik gebruik zelf ook gluco +
chondro in comb. met msm en gelatinaat. Gelatinaat
wordt zelfs aangeraden bij de dierenkliniek in Kleef.
Kun je gewoon bij de drogist kopen ( voor dieren de
dosis halveren, 1 1/2 schep p.d). Je kunt t gewoon
met water vermengd onder t eten doen. Sky mijn husky
teefje vindt t heerlijk.
Groetjes, Jbtje
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door