Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Eidos
eeeeeeeeuh hier dus ook geurkaarsjes aan weer sinds een dag of 2/3.

Zat net te denken of fleur daar haar bronchitis aan over zou hebben gehouden, maar toen had ik de kaarsen nog niet aan. Ben wel sinds een paar dagen een beetje misselijk, maar hang ook al weken tegen een griep aan dus kan nou niet echt met zekerheid zeggen of die kaarsen de schuldigen zijn .... Hmmz doe ze voor de zekerheid toch maar uit en pak een paar gewone kaarsen. Verder hier geen luchtverfrissers, behalve in de wc beneden aangezien veel vrienden van ons moeite hebben om in de pot te plassen, of onze wc er erg uitnodigend uit vinden zien om number 2 in te leggen :-X :-X...
Door danja
Ik heb gelukkig niet van die rommel. Gebruik in het toilet bref mousse of zit het daar ook in. Het gaat gelukkig in de pot. Dat is toch hetzelfde als met swiffer, moeten ze met koeienletters op zetten dat het schadelijk is voor huisdieren. En iets van ajax ook weet alleen niet meer welke en op welk forum het heeft gestaan. De hond kreeg een allergiesche reactie na het dweilen.
Door geer
Tsja....nou...ja... Ik vind dit soort berichten altijd heel fijn, maar als je alle berichten zou moeten opvolgen, dan zou je:

Geen deodorant meer moeten gebruiken
Geen haarverf meer moeten gebruiken (shit!)
Geen tandpasta meer moeten gebruiken
En weet-ik-veel-wat-nog-meer niet moeten gebruiken...

Volgens mij staat er elke week wel een dergelijk bericht in de krant :-\
Door Lizzy
Nou Geer, ik vind het eerlijk gezegd wel prima dat dit soort dingen in de krant komen te staan. Je hebt het (met die luchtverfrissers) wel over ernstig kankerverwekkende stoffen! Ik krijg al sinds jaar en dag de verschrikkelijkste migraine aanvallen van die smerige geurtroep. En blijkbaar niet voor niets >:(.

Ik gebruik die zooi niet, maar er zijn mensen waar ik over de vloer kom..... daar slaat de vanille lucht je op je keel. Daar zitten ook mensen tussen met kleine kinderen en deze zitten dag in dag uit vanaf kleins af aan deze tinnuf in te ademen. Zelfde geldt voor je huisdier. En wat je op je eigen kop smeert of onder je eigen oksels (die van die deo is trouwens een broodje aap verhaal): daar val je alleen jezelf mee lastig.
Door Helen
Lizzy schreef: Nou Geer, ik vind het eerlijk gezegd wel prima dat dit soort dingen in de krant komen te staan. Je hebt het (met die luchtverfrissers) wel over ernstig kankerverwekkende stoffen! Ik krijg al sinds jaar en dag de verschrikkelijkste migraine aanvallen van die smerige geurtroep. En blijkbaar niet voor niets >:(.

Ik gebruik die zooi niet, maar er zijn mensen waar ik over de vloer kom..... daar slaat de vanille lucht je op je keel. Daar zitten ook mensen tussen met kleine kinderen en deze zitten dag in dag uit vanaf kleins af aan deze tinnuf in te ademen. Zelfde geldt voor je huisdier. En wat je op je eigen kop smeert of onder je eigen oksels (die van die deo is trouwens een broodje aap verhaal): daar val je alleen jezelf mee lastig.
Welke van deo is een broodje aap verhaal?
Door Lizzy
Helen schreef: Welke van deo is een broodje aap verhaal?
Dat je van deo borstkanker zou krijgen. Dat is dus niet waar. Zegt men.
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 24 nov 2004, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Eidos
Ohw Ik ken ook zulke mensen ja ... Sta je voor de deur te wachten tot er opengedaan word, en zou je het liefste omdraaien en weglopen omdat bij de deur de geur van chemische troep al zo overheersend is dat je bang bent dat je binnen tegen de vlakte gaat :-X :-X. Omdat we hier allebei roken heb ik altijd een bovenraampje open staan, en overdags ( regen, hagel sneeuw dat maakt niet uit ) gaat hier de deur open en het raam in de keuken... Boven staan ook altijd de ramen open zodat het lekker even kan luchten. Vond de lavendel kaarsen alleen wel lekker ruiken ... en dan 2 waxinelichtjes.. zodat je net op de achtergrond een beetje een lekker geurtje ruikt, maar die gaan nu dus de prullenbak in... Helaas....
Door tieneke
De geurkaarsjes moet je vele uren per week branden willen ze echt schadelijk zijn las ik net.
De spuitbussen en vooral die stopcontact-geurgevallen zijn volgens de onderzoeken echt bucht!
Ja gif zit eigenlijk overal in verwerkt,wat te denken van nieuwe kleurrijke kleding, vaak uit het buitenland afkomstig.
Het beste kan je deze eerst wassen na aanschaf,om de giftige kleur/inkt waar deze mee behandelt zijn te minimaliseren.....
Door Jolly
ik was nieuwe kleren altijd voordat ik ze aandoe, als je dan knoeit dan gaat dat er beter uit dan wanneer je dat nog niet gewassen hebt. tenminste dat is mijn ervaring
Door tieneke
Jolly schreef: ik was nieuwe kleren altijd voordat ik ze aandoe, als je dan knoeit dan gaat dat er beter uit dan wanneer je dat nog niet gewassen hebt. tenminste dat is mijn ervaring
Ik zou het maar niet met je trouwjurk doen Jol ;D ;D
Door yalla
geer schreef: Tsja....nou...ja... Ik vind dit soort berichten altijd heel fijn, maar als je alle berichten zou moeten opvolgen, dan zou je:

Geen deodorant meer moeten gebruiken
Geen haarverf meer moeten gebruiken (shit!)
Geen tandpasta meer moeten gebruiken
En weet-ik-veel-wat-nog-meer niet moeten gebruiken...

Volgens mij staat er elke week wel een dergelijk bericht in de krant :-\
Ja Geer ik ben het wel met je eens; je hoeft nou ook niet direct van alles wakker te liggen, maar het is wel goed dat het gemeld wordt. Zo kan iedereen beslissen welk risico hij zelf wil nemen, toch?
Door tieneke
yalla schreef: Ja Geer ik ben het wel met je eens; je hoeft nou ook niet direct van alles wakker te liggen, maar het is wel goed dat het gemeld wordt. Zo kan iedereen beslissen welk risico hij zelf wil nemen, toch?
Op de plee zit je geen uren,in de woonkamer wel ;)
Dan adem je toch heel wat naar binnen op een avondje met zo'n stekkergeurtje.
Maar waarom vertellen ze dit pas na minstens 12 jaar of langer(zolang bestaan ze al) ???
Door Jolly
tieneke schreef: Ik zou het maar niet met je trouwjurk doen Jol ;D ;D
wat het wassen van te voren of het knoeien? ;D :P
nee zo slim ben ik wel, die gaat na het feesie naar de stomerij ;)
Door Ollie
Die stopcontact dingen heb ik nog nooit gebruikt, omdat ik al zo iets had van dat kan nooit gezond zijn.
Wierrook heb ik ook wel eens gebruikt, maar het begon mij gelijk op de strot te werken en ik krijg er barstende pijn in m'n kop van.

Ik hou helemaal niet van die verfrissers voor in huis, of auto of waar dan ook!
Het enigste wat ik dan wel eens heb is voor in de wc, maar dat schijnt dus ook slecht te zijn.
Laatst gewijzigd door Ollie op wo 24 nov 2004, 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Cathelijn
ik kan ook helemaal niet tegen die geurtjes. Loop ook echt niet bij bijv. de Bodyshop naar binnen. Ik word al misselijk als ik er aan denk!
Het enige wat ik nu heb voor 'noodgevallen' is een nieuw middel dat de geur niet maskeert maar echt laat verdwijnen en dat zonder allerlei troep erin.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door