Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tieneke
[quote="amber2"]
Het zal aan mij liggen hoor, maar wat is een dremel precies? ???
[/quote]
Een electrisch apparaat met een soort nagel-manicure erop ;D ;D
Door Femke
Afbeelding

Bij de gamma etc kun je ook 'merkloze' dremels kopen, dan heten ze meestal multi tool, in de aanbieding voor 15 of 20 euro.

Op deze zie je trouwens precies zo'n schuurkopje als ik gebruikt heb, en deze beviel goed.
Door geer
Mijn dames zijn ook niet zo dol op het knippen... Ik wacht altijd tot ze in coma op de bank liggen (elke avond dus 8)) en ga dan heel rustig met een nagelvijltje vijlen... hebben we een echte meiden-tuttenavond ::) ;D
Door Truus
Zulke dingen laat ik altijd aan Harry over....ik zeg dan altijd "dat kan jij beter dan ik ::) ;D"'
'Het is hier dan ook geen enkel probleem.
Door Lil
Gelukkig geen probleem met knippen. Helaas wel zwarte nagels, maar als ik heel voorzichtig bij het puntje met een beetje schuurpapier erover ga, worden ze doorzichtig en kan ik zien of er leven in zit. Heb in drie jaar tijd nooit misgeknipt (knip elke maand). De hond van mijn zus doet ook heel erg panisch. Mijn moeder leid haar af met bijv. een koekje en ik knip dan snel een nagel. Dan super belonen en zo verder. Nu zijn we een half jaar verder en kunnen we een voetje per keer knippen. Hou dus vol!
Door Ivonne
Bas had nooit problemen met het knippen van zijn nagels (gebeurde altijd bij de trimster). Helaas heb ik de vorige keer een andere trimsalon bezocht en daar is het niet helemaal goed gegaan bleek vorige week. Vorige week ben ik met Bas naar weer een andere trimsalon geweest (die WEL weet hoe Newfs eruit zien) en hier wilde Bas absoluut de tafel niet op ??? Na veel gepraat met hem en geruststellen stond hij er uiteindelijk wel en bleek zijn angst: de vorige salon heeft twee nagels zo ongelofelijk kort gemaakt dat het niet anders kan zijn dan dat hij gruwelijk in het leven geknipt is geweest waarna de boel is dichtgebrand.......

Bij deze salon zijn ze met veel geduld met hem bezig geweest (en ik ben NIET weggegaan) zodat Bas weer het vertrouwen kreeg en konden ze toch de nagels knippen die nog moesten.

Dus nee, niet iedere trimster weet wat ze doet en kan een hond een trauma bezorgen!
Door Lupa
dat klopt, net zoals niet ieder DA DA genoemd kan worden.
maar probeer je een goed lopende trimsalon te vinden.
Ik weet niet als je mee gaat met de wandeling van 12 dec? dan neem ik mijn tang mee
Door ~anna~
ik heb een hond met een door geschoten pees daardoor staat zijn teen en dus ook zijn nagel teveel naar voren.
Tijdens het zwemmen is hij ergens ingetrapt en toen is zijn voetzool beschadigd en dus ook zijn pees.
Hij ging als de nagel weer te lang was schuin over de schutting en als hij thuis was zelf de nagel inkorten maar dan word het rafelig en duurt het weer even totdat het weer glad is.
Maar de da gaat me leren tot hoever ik moet knippen want dat vind ik heel eng zijn nagels zijn pikzwart ik kan echt niet zien waar het leven ophoudt.
De jongste heeft lichte nagels bij haar is het wel te zien maar ik loop veel met haar en toch zijn haar nagels van haar voorpoten te lang ze raken niet de grond maar het is toch geen gezicht.
Haar nagels knippen we terwijl we haar afleiden met iets lekkers.
Door lekker kort
Voor de dapperen die met een multitool aan de slag willen bij het kruitvat staat er één in het krantje voor 9,99
Door amber2
Die dremel of multi-tool is denk ik niets voor onze hond; ziet er nog veeel enger uit dan een schaartje! ::) Dat afleiden met iets lekkers en dan ondertussen snel 1 nagel knippen ga ik nog wel proberen. En ik zal inderdaad goed opletten of de trimsalon wel betrouwbaar overkomt als we daar toch nog heen moeten, maar dat weet je blijkbaar nooit 100% zeker vantevoren... Ik denk dat degene die wij nu al kennen wel te vertrouwen is dus daar wagen we het dan maar op. :-\
Door Cathelijn
Lupa schreef: dat klopt, net zoals niet ieder DA DA genoemd kan worden.
Ik weet niet als je mee gaat met de wandeling van 12 dec? dan neem ik mijn tang mee
nou als ik meega, mag jij je kunsten vertonen op Jonas. En als het je lukt, word ik klant bij je en breng ik je een taart!!! ;D
Door Urs
Cathelijn schreef:
nou als ik meega, mag jij je kunsten vertonen op Jonas. En als het je lukt, word ik klant bij je en breng ik je een taart!!! ;D
Doe ik mee. Drama hier Jasper word echt gevaarlijk. Ben nu bijna zover om hem echt pilletjes te geven zodat ie rustig is. Ze poten gaan ook schever staan door te lange nagels. Wanhopig word ik ervan.
Door Cathelijn
Urs schreef:

Doe ik mee. Drama hier Jasper word echt gevaarlijk. Ben nu bijna zover om hem echt pilletjes te geven zodat ie rustig is. Ze poten gaan ook schever staan door te lange nagels. Wanhopig word ik ervan.
ik ben nu met die dremel bezig, dat gaat wel wat beter, maar het gaat stinken, dus durf niet langer dan 2 seconden per nagel te doen. Dat schiet natuurlijk niet op, dan kan ik nog niet zien dat er iets vanaf is gegaan.

Jonas probeert bij het knippen te vluchten, als dat niet kan, probeert hij te bijten (helemaal panisch). Maar goed, dat heb ik al eens eerder gemeld, vandaar die dremel nu.

Maar Do: het is me zeker een taart waard als jij Jonas zijn nagels kan knippen!
Door Ivonne
Lupa schreef: dat klopt, net zoals niet ieder DA DA genoemd kan worden.
is lief van je maar niet nodig ..... in januari ga ik opnieuw naar die trimsalon en wordt Bas weer van top tot teen onder handen genomen (en ook dan blijf ik er bij) en ik heb er alle vertrouwen in dat Bas minder zal tegenstribbelen omdat het nu wel goed ging en ze erg geduldig en zorgvuldig met hem waren. Ook sloft Bas veel met het lopen en slijten veel nagels uitzichzelf wel maar die paar die dat niet doen moeten dus geknipt worden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door