Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Marion schreef: hij kon ook niet lopen, maar nu weer wel. als het een hersenbloeding was, hoe lang kunnen de verschijnselen dan aanhouden?
Hoi Marion

Ten eerste heel veel sterkte!
Ik weet niet hoe het zit met herseninfarvten bij (jonge) honden maar bij een mens is het zo: als het de eerste dagen snel opknapt is de kans dat het 100% beter wordt het grootst.

Hoe is het nou met Zorro?
hij is om 8 uur vanmorgen wakker geworden en druk , levendig, helder en speels. Hij rent weer als een wervelwind door het huis. Ik heb Tommie nog even boven gelaten anders gaat hij daar weer volop mee spelen, nu kan hij zich nog engszins rustig houden. Hij heeft wel diarree maar dat kan van de AB zijn. Hij heeft geen verhoging.
Hij heeft primperan druppels gehad en een half uurtje daarna een beetje gekookte kip en hij viel daarop aan alsof hij dagen niets gegeten had. Dus ik geef hem over anderhalf uur ofzo maar weer een beetje gekookte kip, steeds kleine beetjes.
Ik vraag me alleen af ik voor de zekerheid nog een ct scan of iets dergelijks moet laten maken om te kijken of het geen hersenbloeding is geweest, en evt een oorzaak daarvan. Maar vanmiddag om 12.30 uur heb ik weer contact met de dierenarts dus dan zal ik dat overleggen.
Ik ben in ieder geval opgelucht dat het nu zo goed gaat en ik denk dat hij er weer helemaal bovenop komt. :D
Door ine
Sunshine schreef: Lees hier eens: http://www.nctc.nl/levershunt.htm
Misschien heb je er iets aan.
Een levershunt is met een klein beetje bloed al te onderzoeken. Ook ruik je het aan de adem van de hond. De rest is idd een beetje hetzelfde!
Misschien even vragen, of hij hier aan gedacht heeft, de da!
Marion, heel veel sterkte voor jullie!
Dikke :-*
Pfff. Gelukkig gaat het weer beter met Zorro, dat was schrikken gisteren! Ik heb nog aan je gedacht hoor ;).
Nu maar hopen dat alles verder mee valt en Zorro op mag groeien tot een gezonde J.R.
Groetjes en geef de pup een lekkere knuffel :-*
Ik heb een rijtje voor de dierenarts:
* of hij de bloeddruk wil meten (zorro heeft ook op het oogwit bij beide ogen 1 rood bloedvatje duidelijk zichtbaar)
* of een ct scan gemaakt kan worden of iets anders om te controleren of er een hersenbloeding is geweest
* of het levershunt kan zijn

Verder denk ik dat hij er met de hersenvliesontsteking echt naast zat omdat Zorro dus nooit koorts heeft gehad en ook al weer zo snel aan de beterende hand is.

Nogmaals bedankt allemaal voor jullie steun :-*
Door Timmy
Marion schreef: oja hij heeft een intra veneuze injectie gehad met dexamethason dit gaat de zwelling in de hersenen tegen, dit wordt gegeven bij hersenvliesonsteking en amoxiline (anti biotica)
Antibiotica helpen niet bij meningitis en de cortico's zouden dan zeker 6 weken gegeven moeten worden. Koorts is er eigenlijk altijd, dus ik vermoed dat er hier geen sprake is van hersenvliesontsteking. Wanneer is hij voor 't laatst gevaccineerd?

Gr.
Linda
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door