Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door me and my boys
dan weet ik niet wat je op het belgenforum allemaal schreef maar topics vol over het spugen en de diarree..
maar goed, kivo is errug vet hoor!
probiotica gaf je al toch?
giardia was negatief maar er zat toch een verhoogde aantal bacterieen in?
Door TMG1961
vanaalst schreef: dan weet ik niet wat je op het belgenforum allemaal schreef maar topics vol over het spugen en de diarree..
maar goed, kivo is errug vet hoor!
probiotica gaf je al toch?
giardia was negatief maar er zat toch een verhoogde aantal bacterieen in?
Dat spuwen en diarree was 2 weken geleden ( ja de tijd vliegt), ik ben kort daarna overgestapt op KVV en sindsdien is ze niet meer aan de diarree geweest. Ook heeft ze na de twee keer spugen die 2 weken geleden niet meer gespuwd. Tot gisteravond en vanochtend.

Er was inderdaad sprake van een bacterie die in verhoogd aantal voorkwam. In overleg met DA  is er besloten om er niets aan te doen. De bacterie waar het om ging komt van nature voor in de darm en het lab kon niet zeggen of het 2 keer zoveel was of 1000 keer zoveel, allen dat het zich om een verhoogd aantal ging. En de DA vond nog een AB kuur niet echt goed voor haar, ze heeft er namelijk al enkele gehad in de laatste 3 maanden.

Voorheen heeft ze Energique gehad, dat is ook best vet en dat verdraagt ze goed. Mocht ze Kivo niet verdragen dan kijk ik voor een ander merk. Maar ik kan niet zonder proberen zeggen of ze het verdraagt of niet. Het braken van gisteravond en vanochtend was enige tijd na eten karkas en energique.

Ze kreeg probiotica, ben daar op dit moment mee gestopt. Dit aangezien haar ontlasting goed was.
Door me and my boys
probiotica kan je gerust een poosje geven...
zou niet te gek veel wisselen nu met de kvv's...
geef je alles in ene, ik bedoel complete maaltijden wat barf betreft of enkel bevleesd bot en de andere dag weer wat anders?
zimba kotst ook met enkel bevleesd bot....geef ik hem er voldoende spiervlees bij is er niks aan de hand
Door TMG1961
vanaalst schreef: probiotica kan je gerust een poosje geven...
zou niet te gek veel wisselen nu met de kvv's...
geef je alles in ene, ik bedoel complete maaltijden wat barf betreft of enkel bevleesd bot en de andere dag weer wat anders?
zimba kotst ook met enkel bevleesd bot....geef ik hem er voldoende spiervlees bij is er niks aan de hand
Met de KVV wissel ik alleen nu van Energique naar Kivo (indien ze het er goed op blijft doen). Ze krijgt wel de complete versie. Als ik haar barf geef als vervanging van een van de 3 maaltijden die ze nu nog krijgt dan krijgt ze alleen bevleesd bot en niets anders. Zou het kunnen dat dit na enige tijd het braken teweegbrengt?  Ze heeft destijds probiotica een tijd gehad, maar aangezien haar ontlasting weer goed was ben ik daar enkele dagen later mee gestopt.
Door Lizzy
TMG1961 schreef: Met de KVV wissel ik alleen nu van Energique naar Kivo (indien ze het er goed op blijft doen). Ze krijgt wel de complete versie. Als ik haar barf geef als vervanging van een van de 3 maaltijden die ze nu nog krijgt dan krijgt ze alleen bevleesd bot en niets anders. Zou het kunnen dat dit na enige tijd het braken teweegbrengt?  Ze heeft destijds probiotica een tijd gehad, maar aangezien haar ontlasting weer goed was ben ik daar enkele dagen later mee gestopt.

Ik denk niet dat ze nu haar KVV uitspuugt vanwege het kale vleesbotje dat je eerder hebt gegeven. Ik denk dat het eten haar gewoon niet goed op de maag ligt op het moment. Ik zou dus weer even probiotica gaan geven en het even in de gaten houden. Je moet wel weten dat honden ontzettend makkelijk en om niks braken hoor. Dus bij af en toe braken is er niet direct reden tot paniek, zeg maar. Het moet natuurlijk niet aan de gang blijven, dat ook weer niet. Maar af en toe braken gebeurd gewoon wel eens. Ik zou nu even wat Energique geven, overgieten met heet water, af laten koelen, probiotica erbij.
Door TMG1961
Zal haar wat probiotica erbij geven. Energique heb ik niet meer en ben op dit moment niet in staat om het te halen. Heb wel nog Kivo. Ik kijk het even aan vanavond en morgen overdag. Gisteravond bleef het eten ook binnen, ga er vanuit dat het meer paniek van mijn kant is dan iets ernstigs.
Door Lizzy
TMG1961 schreef: Zal haar wat probiotica erbij geven. Energique heb ik niet meer en ben op dit moment niet in staat om het te halen. Heb wel nog Kivo. Ik kijk het even aan vanavond en morgen overdag. Gisteravond bleef het eten ook binnen, ga er vanuit dat het meer paniek van mijn kant is dan iets ernstigs.
Kivo is ook prima. Op zich is het altijd iets om in de gaten te houden natuurlijk. Maar meestal is er geen reden tot paniek nee. Natuurlijk moet je goed in de gaten houden of ze geen koorts krijgt, zich ziek gaat voelen, alsmaar blijft spugen en ook aan de diarree gaat (dat laatste vanwege uitdrogingsgevaar).
Door TMG1961
Lizzy schreef: Kivo is ook prima. Op zich is het altijd iets om in de gaten te houden natuurlijk. Maar meestal is er geen reden tot paniek nee. Natuurlijk moet je goed in de gaten houden of ze geen koorts krijgt, zich ziek gaat voelen, alsmaar blijft spugen en ook aan de diarree gaat (dat laatste vanwege uitdrogingsgevaar).
Ze is verder gewoon levendig en drinkt voldoende. Zal ook vanavond haar eten met wat gekookt water overgieten en wat probiotica geven.
Door Lefki&Amy
Je zegt dat ze vaak ab gehad heeft de laatste tijd...dat zou goed een oorzaak kunnen zijn. De darmflora is waarschijnlijk redelijk verstoord en zo ook het maagmilieu...ze is dus nu gewoon gevoelig op maag en darmen.

Probiotica zou ik dan ook een tijdje door blijven geven en bij de eerste signalen van een maag-darmreactie Okugest.

Er is genoeg afgebroken, hoog tijd om te bouwen!!!  ;)
Door Lizzy
Ook sterk, Linga braakt net voor de 2de keer in 3 dagen tijd haar hele prak uit. Ze heeft vanmiddag om half 2 gegeten!
Door TMG1961
Lizzy schreef: Ook sterk, Linga braakt net voor de 2de keer in 3 dagen tijd haar hele prak uit. Ze heeft vanmiddag om half 2 gegeten!
Das zeker sterk.
yuki11 schreef: Je zegt dat ze vaak ab gehad heeft de laatste tijd...dat zou goed een oorzaak kunnen zijn. De darmflora is waarschijnlijk redelijk verstoord en zo ook het maagmilieu...ze is dus nu gewoon gevoelig op maag en darmen.

Probiotica zou ik dan ook een tijdje door blijven geven en bij de eerste signalen van een maag-darmreactie Okugest.

Er is genoeg afgebroken, hoog tijd om te bouwen!!!  ;)
Zal haar weer wat probiotica geven. Morgen wel eerst nieuwe okugest halen voor het geval het nodig is.
Door TMG1961
Even een update. De maaltijden van gistermiddag 14.30 en gisteravond 20.15 zijn beide binnen gebleven. Om half een nog een rondje gelopen met haar, ze hoefde alleen te plassen. Vanochtend om 0715 kwam ik onder en had ze in de bench gepoept, geen diarree, gewoon normale ontlasting, was wel samengedrukt in hoekje. Bench naar buiten om schoon te maken. Opeens begint ze te kokhalzen en braakt 3 keer wit slijm op, schuimde ook een beetje in de mondhoeken. Daarna niets aan de hand.

Om 07.35 gaan wandelen, ze heeft met diverse honden gerend en gespeeld en er niets te merken dat ze zich niet lekker zou voelen. Ook heeft ze nog gepoept en dat was normaal. Verder kan ik niets zien aan haar, ze gedraagt zich zoals altijd.

Haar ontbijt heeft ze inmiddels ook op, ging er zoals gewoonlijk met smaak in.

Moet zo dadelijk even weg en zal dan ook gelijk even nieuwe Okugest en probiotica meenemen.
Laatst gewijzigd door TMG1961 op vr 23 jul 2010, 09:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door me and my boys
weet je wat je ook nog zou kunnen doen, die tip kreeg ik voor zimba en werkt sindsdien!!!!
s'avonds voor het slapen gaan haar een bakje geitenmelk met een klein dessertlepeltje honing geven!!!!
hier vinden ze het heerlijk enne...tot op heden niet meer gespuugt!
Door TMG1961
vanaalst schreef: weet je wat je ook nog zou kunnen doen, die tip kreeg ik voor zimba en werkt sindsdien!!!!
s'avonds voor het slapen gaan haar een bakje geitenmelk met een klein dessertlepeltje honing geven!!!!
hier vinden ze het heerlijk enne...tot op heden niet meer gespuugt!
Die kon ik nog niet. Hoeveel is een bakje bij jou? Zou even moeten kijken of ze hier geitenmelk verkopen. Dacht dat appie het had maar weet dat niet zeker. 
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door