dan weet ik niet wat je op het belgenforum allemaal schreef maar topics vol over het spugen en de diarree..
maar goed, kivo is errug vet hoor!
probiotica gaf je al toch?
giardia was negatief maar er zat toch een verhoogde aantal bacterieen in?
Moderator: Lizzy
vanaalst schreef: dan weet ik niet wat je op het belgenforum allemaal schreef maar topics vol over het spugen en de diarree..Dat spuwen en diarree was 2 weken geleden ( ja de tijd vliegt), ik ben kort daarna overgestapt op KVV en sindsdien is ze niet meer aan de diarree geweest. Ook heeft ze na de twee keer spugen die 2 weken geleden niet meer gespuwd. Tot gisteravond en vanochtend.
maar goed, kivo is errug vet hoor!
probiotica gaf je al toch?
giardia was negatief maar er zat toch een verhoogde aantal bacterieen in?
vanaalst schreef: probiotica kan je gerust een poosje geven...Met de KVV wissel ik alleen nu van Energique naar Kivo (indien ze het er goed op blijft doen). Ze krijgt wel de complete versie. Als ik haar barf geef als vervanging van een van de 3 maaltijden die ze nu nog krijgt dan krijgt ze alleen bevleesd bot en niets anders. Zou het kunnen dat dit na enige tijd het braken teweegbrengt? Ze heeft destijds probiotica een tijd gehad, maar aangezien haar ontlasting weer goed was ben ik daar enkele dagen later mee gestopt.
zou niet te gek veel wisselen nu met de kvv's...
geef je alles in ene, ik bedoel complete maaltijden wat barf betreft of enkel bevleesd bot en de andere dag weer wat anders?
zimba kotst ook met enkel bevleesd bot....geef ik hem er voldoende spiervlees bij is er niks aan de hand
TMG1961 schreef: Met de KVV wissel ik alleen nu van Energique naar Kivo (indien ze het er goed op blijft doen). Ze krijgt wel de complete versie. Als ik haar barf geef als vervanging van een van de 3 maaltijden die ze nu nog krijgt dan krijgt ze alleen bevleesd bot en niets anders. Zou het kunnen dat dit na enige tijd het braken teweegbrengt? Ze heeft destijds probiotica een tijd gehad, maar aangezien haar ontlasting weer goed was ben ik daar enkele dagen later mee gestopt.Ik denk niet dat ze nu haar KVV uitspuugt vanwege het kale vleesbotje dat je eerder hebt gegeven. Ik denk dat het eten haar gewoon niet goed op de maag ligt op het moment. Ik zou dus weer even probiotica gaan geven en het even in de gaten houden. Je moet wel weten dat honden ontzettend makkelijk en om niks braken hoor. Dus bij af en toe braken is er niet direct reden tot paniek, zeg maar. Het moet natuurlijk niet aan de gang blijven, dat ook weer niet. Maar af en toe braken gebeurd gewoon wel eens. Ik zou nu even wat Energique geven, overgieten met heet water, af laten koelen, probiotica erbij.
TMG1961 schreef: Zal haar wat probiotica erbij geven. Energique heb ik niet meer en ben op dit moment niet in staat om het te halen. Heb wel nog Kivo. Ik kijk het even aan vanavond en morgen overdag. Gisteravond bleef het eten ook binnen, ga er vanuit dat het meer paniek van mijn kant is dan iets ernstigs.Kivo is ook prima. Op zich is het altijd iets om in de gaten te houden natuurlijk. Maar meestal is er geen reden tot paniek nee. Natuurlijk moet je goed in de gaten houden of ze geen koorts krijgt, zich ziek gaat voelen, alsmaar blijft spugen en ook aan de diarree gaat (dat laatste vanwege uitdrogingsgevaar).
Lizzy schreef: Kivo is ook prima. Op zich is het altijd iets om in de gaten te houden natuurlijk. Maar meestal is er geen reden tot paniek nee. Natuurlijk moet je goed in de gaten houden of ze geen koorts krijgt, zich ziek gaat voelen, alsmaar blijft spugen en ook aan de diarree gaat (dat laatste vanwege uitdrogingsgevaar).Ze is verder gewoon levendig en drinkt voldoende. Zal ook vanavond haar eten met wat gekookt water overgieten en wat probiotica geven.
Lizzy schreef: Ook sterk, Linga braakt net voor de 2de keer in 3 dagen tijd haar hele prak uit. Ze heeft vanmiddag om half 2 gegeten!Das zeker sterk.
yuki11 schreef: Je zegt dat ze vaak ab gehad heeft de laatste tijd...dat zou goed een oorzaak kunnen zijn. De darmflora is waarschijnlijk redelijk verstoord en zo ook het maagmilieu...ze is dus nu gewoon gevoelig op maag en darmen.Zal haar weer wat probiotica geven. Morgen wel eerst nieuwe okugest halen voor het geval het nodig is.
Probiotica zou ik dan ook een tijdje door blijven geven en bij de eerste signalen van een maag-darmreactie Okugest.
Er is genoeg afgebroken, hoog tijd om te bouwen!!!![]()
vanaalst schreef: weet je wat je ook nog zou kunnen doen, die tip kreeg ik voor zimba en werkt sindsdien!!!!Die kon ik nog niet. Hoeveel is een bakje bij jou? Zou even moeten kijken of ze hier geitenmelk verkopen. Dacht dat appie het had maar weet dat niet zeker.
s'avonds voor het slapen gaan haar een bakje geitenmelk met een klein dessertlepeltje honing geven!!!!
hier vinden ze het heerlijk enne...tot op heden niet meer gespuugt!