Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Truus
#194653
Ine schreef:

Als het hier gebeurt, dat de bak niet wordt leeggegeten, dan haal ik de bak weg en bied deze NIET na een paar uur weer aan, maar geef pas weer een normale maaltijd op de normale tijd. Als ze gewoon geen honger hebben, is er dan niets aan de hand. Is het gewoon wat uitproberen, dan leren ze op deze manier, dat er normaal gegeten moet worden.
Dus niet op? Pas de volgende maaltijd weer voedsel geven en dan ook de normale hoeveelheid (dus niet met het overgebleven restje erbij!)
Ja...ik weet het ::)...ik ben een watje :-\ ;)
Door Lizzy
#194665
Ine schreef:

Als het hier gebeurt, dat de bak niet wordt leeggegeten, dan haal ik de bak weg en bied deze NIET na een paar uur weer aan, maar geef pas weer een normale maaltijd op de normale tijd. Als ze gewoon geen honger hebben, is er dan niets aan de hand. Is het gewoon wat uitproberen, dan leren ze op deze manier, dat er normaal gegeten moet worden.
Dus niet op? Pas de volgende maaltijd weer voedsel geven en dan ook de normale hoeveelheid (dus niet met het overgebleven restje erbij!)
Ja sorry Truus.... :-[, maar ik doe het ook zo... want weet je, voor je het weet denken die rakkers "nou, heb nou niet zo'n zin.... doe maar dalijk".

En misschien is vasten nog niet zo'n gek idee!
Door Truus
#194670
Lizzy schreef:
Ja sorry Truus.... :-[, maar ik doe het ook zo... want weet je, voor je het weet denken die rakkers "nou, heb nou niet zo'n zin.... doe maar dalijk".

En misschien is vasten nog niet zo'n gek idee!
Niks te sorry hoor. IK vind het een goed plan en zal vanaf nu geen watje meer zijn en de deugniet aanpakken....beloofd ;) ;D Waar een forum al niet goed voor is...opvoeding van baasjes 8) ;D
Door Truus
#195336
tieneke schreef: En truus?
Eet ze nu braaf haar bakkie leeg? :P
Haha, leuk dat je ernaar vraagt, ja ze eet nu braaf haar bakkie leeg ;). Ik heb ook iets minder gegeven en nu weet die muts dat ze er snel bij moet zijn ;D.
Bedankt voor jullie raad. :-*
Door tieneke
#195421
Truus schreef:
Haha, leuk dat je ernaar vraagt, ja ze eet nu braaf haar bakkie leeg ;). Ik heb ook iets minder gegeven en nu weet die muts dat ze er snel bij moet zijn ;D.
Bedankt voor jullie raad. :-*
Gelukkig niets aan de hand :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door