Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#193707
diesel schreef: Diesel krijgt voeding van Royal Canin,
veterinary diet hypoallergeen.
Via de dierenarts omdat hij bloederige diaree had, dat is trouwens wel over.
Royal Canin ::) ::)
Een klant van mij had ook een pup(9 weken) met diarree.
Nadat hij versvlees had gehaald heeft hij dezelfde avond de brokken vaarwel gezegd.
De pup doet het vanaf de eerste fantastisch op het versvlees en eet nu als een volwassen reiger.
Sucses ;)
#193711
diesel schreef: Diana, je hebt waarschijnlijk niet goed gelezen waar het probleem van Diesel van komt.
Hij heeft een speciaal voer omdat hij van gewoon puppyvoer (wat voor Diesel te veel eiwitten bevat) aan de diaree blijft.
Dat er een voeding zou bestaan om een hond zindelijk te krijgen, dat geloofd toch niemand !!
Een pup met bloederige diarree: dat zou wel eens van de parvo enting kunnen komen.... Ik heb hier ook een hond die als pup de verschrikkelijkste diarree met bloed heeft gehad en verdomd dat het niet waar was: iedere keer NA zijn enting.

Heb je ook antobiotica gehad? Zo ja: geef je hond maar veel extra probiotica!

En om te zorgen dat een pup sterke darmen krijgt en houdt is het een goed idee hem toch over te schakelen naar verse/rauwe voeding (zie de merken die al gegeven zijn). Hij zal minder gaan drinken omdat hij vleesvocht binnen krijgt. En omdat er in dit vleesvocht ook nog eens een concentratie van vitamines en mineralen zit, zal hij daar veel van opnemen. Gevolg: gezondere hond en minder urine en poep.

Groetjes, Lizzy
#197208
Sinds mijn hond op vers voer zit plast hij een heel stuk minder ;D
Is o zo handig als ze nog niet zindelijk zijn
Toen hij nog op brokken zat dronk hij erg veel en moest altijd hele grote plassen doen :-X
Nu een stuk minder plassen en minder poepen en dan nog wel van die mooie drollen ;)
Hiep hiep hoera voor het verse voer
Veel succes met je hondje
Gr Jolanda
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door