Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Nee hoor maakt helemaal niet uit!
Kruidenmix, de bevroren probiotica, is niets minder als probiotica uit een potje.
Je kan het 1 of het ander geven en de kruidenmix is toch lekkerder voor een hond als een pilletje ;)

Dan je andere vraag:
Toen ik Qyan definitief over ging zetten op vers ben ik eerst 2 dagen alleen fytmox gaan voeren zonder vlees (zelfde als kruidenmix van CB ongeveer)
Na die 2 dagen fytomix ben ik persoonlijk met meer als 1 eetlepel vlees begonnen, met ongeveer de helft van het voer wat hij zou moeten hebben (omdat ik helemaal geen brokken meer wilde geven ben ik dus zo begonnen)
De eerste dagen was het idd diaree, maar na een dag of 3 werd het al minder.
Ik heb dus gewoon door gezet in de hoop dat het zou verdwijnen.
Ik heb het voer ongeveer een week gekookt, toen was zijn ontlasting al beter.
Na die week ben ik water erover gaan gooien wat tegen de kook aanzat, aangezien dat koken ook alles uit de voeding haalt wat erin zat.
De ontlasting was toen wel iets zachter als met gekookt, maar ook dat weer door gezet.
Zo heb ik het als ik het me goed herinner, in een maand afgebouwd naar volledig rauw op kamertemperatuur.
In die maand heb ik qyan verder iedere dag kruidenmix "bevroren probiotica" bij gevoerd en na een maand dat langzaam afgebouwd.
Qyan kreeg toen iedere dag 125 gram fytomix, naast zijn vlees. Na die maand 250 gram fytomix om de dag.
Hoeveel kruidenmix je moet geven moet je eigenlijk een beetje uitvogelen met je honden en even uittesten op welke hoeveelheid het goed gaat ;)
Ik ben met diaree de eerste tijd dus ook niet meer probiotica gaan voeren, maar gewoon iedere dag die 125 gram.
(maar nu terug kijkend denk ik wel dat ik met de hoeveelheid probiotica een beetje overdreven heb hoor, maar na bijna 6 maanden chronische diaree ga je van alles doen ;D)

Barfplaats wordt gesponsord door