- zo 15 jun 2003, 12:24
ik wil qyan eigenlijk helemaal niet maar laten enten, ontwormen, etc, maar hij heeft natuurlijk alleen nog de puppycocktail gehad.
moet hij die enting met zijn eerste jaar nu echt hebben of maakt dat niet uit?
de da heeft inderdaad totaal geen andere mogelijkheden geopperd, want de grootte van de lymfeklieren zei genoeg voor hem.
toch heb ik woensdag ook aan gegeven dat qyan zijn reuk kwijt was, niest ook erg veel, wordt nu iets minder (speuren gaat erg goed en hij is al aardig spoorvast, maar hij kon vorige week het spoor niet eens vinden em dus ook niet volgen en de dagen van hte speuren ook niet eten. normaal als zijn vlees staat te ontdooien loopt hij met zijn neus in de lucht, deed hij ook niet), ik het idee had dat hij met een oorontsteking loopt, ontstoken ogen (inmiddels dan niet meer) maar daar is verder niet naar geluisterd.
ook is er niet in de bek gekeken, niet naar zijn tanden, noem het maar op, terwijl ook is gemeld dat het tandvlees wat aan de dikke kant is bij de achterste kies links.
heb het idee dat daar nog een melkkiesje zit, mijn vader zegt van niet, maar vindt hem best klein.
kan natuurlijk ook dat de kies nog door aan het komen is, want qyan is niet zo snel geweest met wisselen.
een oorontsteking was ik de week daarvoor al voor langs geweest, maar hij kon niets ontdekken.
toch krabbelde hij, en nu nog steeds, constant aan zijn oren en blijft maar met zijn kop slaan.
toch kan ik ook geen vuil ontdekken, de oren zijn wel heel licht rood, maar ook niet super rood.
vandaar dat ik eerst ook zei dat de da het misschien iets anders had moeten formuleren en/ of in ieder geval naar bovenstaande had moeten luisteren.
uiteraard natuurlijk wel goed dat hij meteen een biopt heeft genomen en een bloedafname, maar de conclusie had hij beter iets meer in het midden kunnen laten.
want eerlijk is eerlijk, je schrikt je kapot op die reactie.
en niet meteen de ergste conclusie had moeten trekken.
ik houd het wel in mijn hoofd hoor, want met qyan kan alles en weet je het toch niet, maar zijn reactie was zo duidelijk als wat.
misschien dat hij het niet op die manier hefet willen zeggen, maar dat het door een schrik reactie kwam, ook hij leek nogal aangeslagen.
de week daarvoor was ik ook terug gegaan voor een bloedonderzoek, heeft hij niet gedaan, mede omdat zijn ontlasting goed was en omdat hij voor ontstekingen toch geen abtibiotica meer kon geven. misschien voelde die zich daar ook ene beetje schuldig over.
ik weet het niet, maar dus inderdaad geen andere mogelijkheden gegeven.
ik weet in ieder geval wel dat als de uitslag wel goed is, en ze bijv weinig kunnen vinden dat ik me door laat verwijzen naar utrecht.
een vriendin van me heeft dat ook gedaan met haar dober, moest 2 of 3 nachten blijven, maar na een jaar aanmodderen wist ze wel eindelijk wat.
want hier wordt ik ook knettergek van en ik kom geen steek verder zo.