Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ivonne
danielle1980 schreef:
mij maakt t niet uit hoe een pup eruit ziet hoor,
klonk dat echt zo? :-\
ja nou, zo kwam het wel een beetje over maar kijk; jullie eigen nuchtere verstand begint ook weer te werken tijdens deze roze wolk ;D

Heel veel geluk met alle hondebeestjes. Heb ook even op je site gekeken. Wat een droppies :-*
Door Jacqueline74
Wat een dropies. Ik word spontaan verliefd.

En ik vind het wel goed dat je bezorgd ben. Je kunt beter iets teveel vragen en overleggen dan dat je achteraf spijt hebt omdat je iets had moeten doen.

Ik geloof dat de puppies het goed bij jou getroffen hebben geniet er maar lekker van. En bij vragen gewoon stellen!!!!!!!!!

Jacqueline
Laatst gewijzigd door Jacqueline74 op za 25 sep 2004, 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door danielle1980
dank je :D :-*

zowel ik maar ook zeker mijn moeder vinden het geweldig dat je hier zoveel kunt vragen.

want ookal denk je voorbereid te zijn,
ik ben nu al dingen tegen gekomen die ik niet had verwacht en de pups zijn nog maar net 1 dag oud :o :-\
Door MarijeJoanne
Van fokken weet ik vrij weinig, van een verkeerde knik in de staart en wat er aan te doen nog minder.
Maar ervaring met een nagel op de verkeerde plek des te meer.
En ik kan je vertellen dat dat heel lastig is en ook zeer pijnlijk voor de hond kan zijn.

Dus als je er wat aan kan doen, zou ik je dan ook aanraden om er wat aan te laten doen.
Maar dat heb je dus al gedaan ;D .

Gizmo heeft beide 1e nagels verkeerd zitten (de 1e dus, niet de 5e, Da wou me eerst ook niet geloven, tot hij het zag en hij me wel gelijk moest geven), zitten te hoog en raken de grond bij lange na niet.
Slijten dus ook niet af, maar groeien rond.
Dit moet dus iedere keer afgeknipt worden, wat een hels karweitje is bij hem.
Nu zijn het ook nog eens zwarte nagels, dus moeilijk te bepalen tot hoever je kan knippen.
Iedere keer maar dus een klein stukje eraf.
En ze zeggen dat het leven op een gegeven moment steeds langer wordt als het niet afslijt oid (klopt dit?), dus nog meer oppassen hoeveel je eraf knipt.

Permanente oplossing zou veel fijner zijn, niet iedere keer dat gedoe met nagels knippen (vooral Gizmo vind het vervelend, en dan dus ook echt vervelend, met 3 man is die dan nog moelijk te houden, dus niet egoistisch gedacht hoor).
Helaas heb ik van zo'n oplossing nog niet gehoord.
Daarbij, een operatie wil ik er eigenlijk ook niet aan wagen.
Dus het blijft maar bij knippen.

Als het als pup verholpen had kunnen worden, had het ons en de hond echt veel last gescheeld.
Waarschijnlijk had er ook als pup zijnde niks aan gedaan kunnen worden in dit geval, maargoed, bedoel met het verhaal maar te zeggen, dat ik het een verstandige keus vindt dat je er wat aan hebt laten doen als je nu eigenlijk al zeker weet dat de hond er later last van gaat (of kan) krijgen.
Niet voor de mooiigheid of omdat het niet hoort/foutje is volgens de rasbeschrijving of wat dan ook, maar voor de hond zelf, dat hij er geen hinder van kan ondervinden eventueel.

Succes trouwens met de pupsels ;D (hmm, ik wil ook weer een pup, vond het echt de mooiste tijd :P 8) ).
Door danielle1980
MarijeJoanne schreef: Van fokken weet ik vrij weinig, van een verkeerde knik in de staart en wat er aan te doen nog minder.
Maar ervaring met een nagel op de verkeerde plek des te meer.
En ik kan je vertellen dat dat heel lastig is en ook zeer pijnlijk voor de hond kan zijn.

Dus als je er wat aan kan doen, zou ik je dan ook aanraden om er wat aan te laten doen.
Maar dat heb je dus al gedaan ;D .

Gizmo heeft beide 1e nagels verkeerd zitten (de 1e dus, niet de 5e, Da wou me eerst ook niet geloven, tot hij het zag en hij me wel gelijk moest geven), zitten te hoog en raken de grond bij lange na niet.
Slijten dus ook niet af, maar groeien rond.
Dit moet dus iedere keer afgeknipt worden, wat een hels karweitje is bij hem.
Nu zijn het ook nog eens zwarte nagels, dus moeilijk te bepalen tot hoever je kan knippen.
Iedere keer maar dus een klein stukje eraf.
En ze zeggen dat het leven op een gegeven moment steeds langer wordt als het niet afslijt oid (klopt dit?), dus nog meer oppassen hoeveel je eraf knipt.

Permanente oplossing zou veel fijner zijn, niet iedere keer dat gedoe met nagels knippen (vooral Gizmo vind het vervelend, en dan dus ook echt vervelend, met 3 man is die dan nog moelijk te houden, dus niet egoistisch gedacht hoor).
Helaas heb ik van zo'n oplossing nog niet gehoord.
Daarbij, een operatie wil ik er eigenlijk ook niet aan wagen.
Dus het blijft maar bij knippen.

Als het als pup verholpen had kunnen worden, had het ons en de hond echt veel last gescheeld.
Waarschijnlijk had er ook als pup zijnde niks aan gedaan kunnen worden in dit geval, maargoed, bedoel met het verhaal maar te zeggen, dat ik het een verstandige keus vindt dat je er wat aan hebt laten doen als je nu eigenlijk al zeker weet dat de hond er later last van gaat (of kan) krijgen.
Niet voor de mooiigheid of omdat het niet hoort/foutje is volgens de rasbeschrijving of wat dan ook, maar voor de hond zelf, dat hij er geen hinder van kan ondervinden eventueel.

Succes trouwens met de pupsels ;D (hmm, ik wil ook weer een pup, vond het echt de mooiste tijd :P 8) ).
jeetje wat lastig zeg voor je,
zeker omdat je het niet goed kan zien en omdat gizmo het echt niet leuk vind.

ik heb gehoord dat je de nagels ook kunt vijlen tot aan t vlees,
dat moet dan geloof ik regelmatig en dan kan t zijn dat de nagel stopt met groeien,
helaas weet ik dit niet zeker,
misschien iemand anders hier wel :-\
maar dat zou dan voor jou de oplossing zijn.

ik ben ook erg blij dat bij de pup dat nageltje weg is.
een andere pup heeft er nog 2 maar dat is aan de voorpoot en mijn ervaring met essie is dat ze ook wel beetje rond groeien maar goed te knippen zijn,
vooral ook omdat zij een witten nagel heeft.

bedankt in ieder geval voor je reactie en succes ermee :D
Door Angelique
Bij de bobtails worden de klauwen ook altijd verwijderd. Dit schrijft de standaard ook voor. De hond mag ze niet hebben, maar het maakt niet uit of ze verwijderd zijn of dat er nooit geweest zijn. Deze handeling dient dan (wettelijk gezien) binnen 4 dagen na de geboorte te gebeuren anders valt die binnen het coupeerverbod.
In die periode is het ook een ienepiene handeling om ze weg te halen terwijl het naderhand als het op medische indicatie gebeurd best nog een pijnlijke operatieve handeling is. Zelf heb ik het nog nooit gedaan omdat ik hier nog geen pups heb gehad die ze hadden, maar wat ik ervan weet worden ze met een klein (nagel)schaartje weggeknipt.
Door danielle1980
Angelique schreef: Bij de bobtails worden de klauwen ook altijd verwijderd. Dit schrijft de standaard ook voor. De hond mag ze niet hebben, maar het maakt niet uit of ze verwijderd zijn of dat er nooit geweest zijn. Deze handeling dient dan (wettelijk gezien) binnen 4 dagen na de geboorte te gebeuren anders valt die binnen het coupeerverbod.
In die periode is het ook een ienepiene handeling om ze weg te halen terwijl het naderhand als het op medische indicatie gebeurd best nog een pijnlijke operatieve handeling is. Zelf heb ik het nog nooit gedaan omdat ik hier nog geen pups heb gehad die ze hadden, maar wat ik ervan weet worden ze met een klein (nagel)schaartje weggeknipt.
o ja valt dat onder t coupeerverbod?
goh weer wat geleerd. :D

het nageltje is nu idd met schaartje weggehaald,
je ziet er nu niets meer van.

de pyr moeten juist een hubertudklauw hebben anders is het een ras fout,
grappig hoe verschillend alles is :)
Door Angelique
danielle1980 schreef:

de pyr moeten juist een hubertudklauw hebben anders is het een ras fout,
grappig hoe verschillend alles is :)
En als ik het bij Noël goed gezien heb moet het ook nog een dubbele zijn :D
Door danielle1980
Angelique schreef:

In Lelystad :P
whaa jij wel >:(
ik heb m voor t laatst in leiden op de show gezien en dat was dus in maart.
en naar onze clubmatch kan ik ook al niet want dat is 10 okt en dat gaat nu eenmaal niet met pupjes. :(

maar een geweldige hond is noel he ;D
Door Angelique
danielle1980 schreef:

whaa jij wel >:(
ik heb m voor t laatst in leiden op de show gezien en dat was dus in maart.
en naar onze clubmatch kan ik ook al niet want dat is 10 okt en dat gaat nu eenmaal niet met pupjes. :(

maar een geweldige hond is noel he ;D

Yep :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door