*Natasja* schreef: Ik zou eerst ontlastingonderzoek laten doen, zeker in het geval van Soofje. Want het zal haar maag inderdaad geen goed doen, een ontwormingskuur.Naar wat ik lees zijn maagwormen niet terug te vinden in de ontlasting...

Moderator: Lizzy
*Natasja* schreef: Ik zou eerst ontlastingonderzoek laten doen, zeker in het geval van Soofje. Want het zal haar maag inderdaad geen goed doen, een ontwormingskuur.Naar wat ik lees zijn maagwormen niet terug te vinden in de ontlasting...
geer schreef: Naar wat ik lees zijn maagwormen niet terug te vinden in de ontlasting...Ow sorry, dat wist ik niet.![]()
geer schreef: Nee, dat ben ik nog niet geweest. Soofje heeft wel meegedaan aan het onderzoek van Erwin en daar zijn geen blokkades of gekke bloeduitslagen gevonden. Maar ik weet niet of eventuele blokkades tijdens dat specifieke onderzoek gevonden hadden moeten worden. Ik heb Edith iig gemaild en mocht dat een oplossing kunnen zijn zal ik het zeker proberen.Nee, klinkt helemaal niet stom. Als er wat is met je dier wil je het liefst 100% zekerheid. Over de aandoening, het verloop en de behandeling. En die moet dan het liefst ook nog voor 100% slagen.
Weet je wat het ook is? Ik merk dat ik het vertrouwen een beetje kwijtraak in 'mogelijke oplossingen' ("vraag ze hier dan niet", zullen jullie nu denken)... Ik heb voor mijn gevoel al zoveel geprobeerd dat niet werkte, dat ik bij heel veel dingen denk 'dat zal ook wel niet werken'. Het klinkt heel hard, maar soms denk ik dat ik liever zou willen dat iemand zou zeggen 'nou mevrouwtje, daar zit een joekelaar van een tumor/vergrote milt/rare afwijking, dit kunt u verwachten en zolang heeft ze nog'. In plaats van 'sja, lastig. Het zou heel misschien X kunnen zijn, laten we anders eens proberen om Y te doen... en als het dan X niet blijkt te zijn, dan kunnen we altijd nog A, B en C proberen"...en anders...sja, anders dan weten we het ook niet.
Klinkt dat stom?
Urs schreef: Toch he zou ik het proberen. Ik heb best veel gevallen voorbij zien komen met soortgelijke problemen, honden die al opgegeven waren. En dan was het advies , eerst goed ontwormen met een middel die ook de maagworm bestrijd, en dan weer de darm flora gaan opbouwen, stapje voor stapje. En vaak kwamen die honden er weer bovenop.En welk wormmiddel moet je dan aan denken?
Urs schreef: Toch he zou ik het proberen. Ik heb best veel gevallen voorbij zien komen met soortgelijke problemen, honden die al opgegeven waren. En dan was het advies , eerst goed ontwormen met een middel die ook de maagworm bestrijd, en dan weer de darm flora gaan opbouwen, stapje voor stapje. En vaak kwamen die honden er weer bovenop.Zou Flubenol voor de hond dan werken, of moet je dan Flubenol voor het varken inzetten?
Cathelijn schreef: Balen Geer :-\ Ik weet het ook niet (zoals je weet) maar wat ik bij Jonas wel merk: als hij een aanval niet goed kan afsluiten, dan blijft het doorpruttelen, net zoals nu bij Soof en zijn het eigenlijk niet meerdere aanvallen, maar nog steeds de eerste die blijft terugkomen. En Jonas sluit het alleen goed af als hij wel zijn gang kan gaan met gras eten ed.Ik ben (call me a sufferd) een aantal dagen gelee twee keer met warm water richting het grasveld gegaan, sneeuw weggesmolten en gras laten eten maar...maar dit keer lijkt het niet echt te helpen... Vanochtend heb ik haar komkommerschil trachten te voeren, toch ook vezelig... Ze is nu overigens weer helemaal rustig, dan lijkt er echt niets aan de hand.
Als Jonas nu, met de sneeuw, een aanval zou krijgen, zou ik echt op zoek gaan naar iets planterigs wat hij wel kan eten, desnoods mijn niet giftige kamerplanten.
Martine Burgers, Jonas zijn osteopaat, merkt ook niet echt iets bijzonders aan zijn maag.
Ik hou me nog steeds aanbevolen voor de gouden tip, maar ga bij Jonas niet meer uitproberen. Met 1 aanval in de 3-4 weken kan ik wel leven.