Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door geer
*Natasja* schreef: Ik zou eerst ontlastingonderzoek laten doen, zeker in het geval van Soofje. Want het zal haar maag inderdaad geen goed doen, een ontwormingskuur.
Naar wat ik lees zijn maagwormen niet terug te vinden in de ontlasting... :-\
Door Lizzy
Je kunt ontwormen Geer. Maar ik denk dat dit het niet is. Ik had met Whoofer natuurlijk precies hetzelfde. En ik heb Whoofer ontwormt (in de eerste jaren) en toch had ze problemen. Maar kan het veel erger worden, de problemen met Soof? Dan zou ik zelf gewoon ontwormen.

Ik denk zelf dat het of veroorzaakt wordt door een mechanisch iets (misschien wel aangeboren). Of iets dat op jonge leeftijd is mis gegaan. Ik denk dan bijv. aan vaccinatie. Heb je er wat aan? Nope. Zien ze zoiets bij een gastro-endoscopie. Nope. Tenminste, bij Whoofer niet. Nou ja, je weet hoe het leven van Whoofer uiteindelijk geeindigd is.... Ik heb altijd geroepen "ze gaat of dood aan iets met haar maag of aan haar rug". Het is haar maag die haar fataal geworden is....

Ik snap dondersgoed dat je er allemaal geen vertrouwen in hebt. Ik zou dat ook niet hebben, in jouw plaats. Want ik weet gewoon dat niks helpt. Ja, ik zeg het maar zoals ik het zie. Je kunt Soof binnenstebuiten laten keren maar de kans dat ze werkelijk wat aan gaan treffen dat ze ook op kunnen lossen....? Ik denk dat deze klein is. Neemt niet weg dat je misschien wel een gastro-endoscopie moet laten maken. Dan heb je dat gedaan. Al komt er niks uit, je hebt dat dan in ieder geval gedaan en dingen uitgesloten.

Een tumor gaan ze vast niet aantreffen. Je weet hoe ziek Whoofer was van de maagkanker. Ze spuugde zich zo'n beetje leeg. Al toen die tumor relatief klein was.
Door Urs
Toch he zou ik het proberen. Ik heb best veel gevallen voorbij zien komen met soortgelijke problemen, honden die al opgegeven waren. En dan was het advies , eerst goed ontwormen met een middel die ook de maagworm bestrijd, en dan weer de darm flora gaan opbouwen, stapje voor stapje. En vaak kwamen die honden er weer bovenop.
Door mcSnurk
ontwormen op een geïrriteerde maag lijkt me niet echt geweldig, dan zou ik toch even wachten. En na net een scheepslading wormen geëlimineerd te hebben die een aantal ontlastingonderzoeken ontdoken waren, zou het een mogelijkheid kunnen zijn. behalve als ze dit al járen heeft, want dan zouden er toch zoveel wormen moeten zijn dat ze niet meer te missen zijn :-\
Ik ga ervan uit dat je al alles hebt laten testen op werking van alvleesklier, enzymen, overmatige maagzuurproduktie......
Valt me nog maar 1 ding in, rekening houden met de orgaanklok. Als  al het andere niet werkt. Aleen weet ik zelf niet eens of ik er wel in geloof :D
geer schreef: Nee, dat ben ik nog niet geweest. Soofje heeft wel meegedaan aan het onderzoek van Erwin en daar zijn geen blokkades of gekke bloeduitslagen gevonden. Maar ik weet niet of eventuele blokkades tijdens dat specifieke onderzoek gevonden hadden moeten worden. Ik heb Edith iig gemaild en mocht dat een oplossing kunnen zijn zal ik het zeker proberen.

Weet je wat het ook is? Ik merk dat ik het vertrouwen een beetje kwijtraak in 'mogelijke oplossingen' ("vraag ze hier dan niet", zullen jullie nu denken)...  Ik heb voor mijn gevoel al zoveel geprobeerd dat niet werkte, dat ik bij heel veel dingen denk 'dat zal ook wel niet werken'. Het klinkt heel hard, maar soms denk ik dat ik liever zou willen dat iemand zou zeggen 'nou mevrouwtje, daar zit een joekelaar van een tumor/vergrote milt/rare afwijking, dit kunt u verwachten en zolang heeft ze nog'. In plaats van 'sja, lastig. Het zou heel misschien X kunnen zijn, laten we anders eens proberen om Y te doen... en als het dan X niet blijkt te zijn, dan kunnen we altijd nog A, B en C proberen"...en anders...sja, anders dan weten we het ook niet.

Klinkt dat stom?
Nee, klinkt helemaal niet stom. Als er wat is met je dier wil je het liefst 100% zekerheid. Over de aandoening, het verloop en de behandeling. En die moet dan het liefst ook nog voor 100% slagen.
Helaas is het vaker niet zo duidelijk dan wel, en daar lopen heel veel bazen tegenaan. Je voelt je ontzettend machteloos en het feit dat je er geen controle over hebt vreet aan je. En ja, je wordt er erg onzeker van, weet ik uit ervaring.  :D

Ik weet niks van misselijkheids aanvallen, kan je dus ook helemaal niet helpen hiermee. Wel wil ik je heel veel sterkte wensen met Soof.  :-* :bigarmhug:

Als ik heel eerlijk mag zijn denk ik dat je nu aan de grens zit van wat je zelf nog kunt doen. Ontwormen lijkt me geen slecht idee, ondanks het feit dat het misschien niet lekker valt. Zeker als die specifieke worm niet in de ontlasting te zien is.
Heb je wel regelmatig een ontlastingonderzoek laten doen naar anderen wormen?

Anders zou ik toch maar wat verder onderzoek laten doen. Aan de hand van wat daar uitkomt kun je altijd nog beslissen of er ermee doorgaat of niet. Maar als je helemaal niks doen blijf je misschien toch twijfelen en denken 'had ik het nou toch maar wel gedaan.'
Door Lizzy
Urs schreef: Toch he zou ik het proberen. Ik heb best veel gevallen voorbij zien komen met soortgelijke problemen, honden die al opgegeven waren. En dan was het advies , eerst goed ontwormen met een middel die ook de maagworm bestrijd, en dan weer de darm flora gaan opbouwen, stapje voor stapje. En vaak kwamen die honden er weer bovenop.
En welk wormmiddel moet je dan aan denken?
Door geer
Urs schreef: Toch he zou ik het proberen. Ik heb best veel gevallen voorbij zien komen met soortgelijke problemen, honden die al opgegeven waren. En dan was het advies , eerst goed ontwormen met een middel die ook de maagworm bestrijd, en dan weer de darm flora gaan opbouwen, stapje voor stapje. En vaak kwamen die honden er weer bovenop.
Zou Flubenol voor de hond dan werken, of moet je dan Flubenol voor het varken inzetten?
Door Lizzy
Oh, ik lees net dat Flubenol gebruikt kan worden. Nou ja, laat ik Whoofer daar echt jaren achtereen mee hebben ontwormt.... Maar goed, Geer, misschien het proberen waard hoor. Ik denk zelf dat het geen drama is om te ontwormen. Vergeet niet dat hele volksstammen hun hond 4 keer per jaar ontwormen, ziek of niet ziek.
Door Cathelijn
Balen Geer  :-\ Ik weet het ook niet (zoals je weet) maar wat ik bij Jonas wel merk: als hij een aanval niet goed kan afsluiten, dan blijft het doorpruttelen, net zoals nu bij Soof en zijn het eigenlijk niet meerdere aanvallen, maar nog steeds de eerste die blijft terugkomen. En Jonas sluit het alleen goed af als hij wel zijn gang kan gaan met gras eten ed.
Als Jonas nu, met de sneeuw, een aanval zou krijgen, zou ik echt op zoek gaan naar iets planterigs wat hij wel kan eten, desnoods mijn niet giftige kamerplanten.

Martine Burgers, Jonas zijn osteopaat, merkt ook niet echt iets bijzonders aan zijn maag.

Ik hou me nog steeds aanbevolen voor de gouden tip, maar ga bij Jonas niet meer uitproberen. Met 1 aanval in de 3-4 weken kan ik wel leven.
Door geer
Cathelijn schreef: Balen Geer  :-\ Ik weet het ook niet (zoals je weet) maar wat ik bij Jonas wel merk: als hij een aanval niet goed kan afsluiten, dan blijft het doorpruttelen, net zoals nu bij Soof en zijn het eigenlijk niet meerdere aanvallen, maar nog steeds de eerste die blijft terugkomen. En Jonas sluit het alleen goed af als hij wel zijn gang kan gaan met gras eten ed.
Als Jonas nu, met de sneeuw, een aanval zou krijgen, zou ik echt op zoek gaan naar iets planterigs wat hij wel kan eten, desnoods mijn niet giftige kamerplanten.

Martine Burgers, Jonas zijn osteopaat, merkt ook niet echt iets bijzonders aan zijn maag.

Ik hou me nog steeds aanbevolen voor de gouden tip, maar ga bij Jonas niet meer uitproberen. Met 1 aanval in de 3-4 weken kan ik wel leven.
Ik ben (call me a sufferd) een aantal dagen gelee twee keer met warm water richting het grasveld gegaan, sneeuw weggesmolten en gras laten eten maar...maar dit keer lijkt het niet echt te helpen... Vanochtend heb ik haar komkommerschil trachten te voeren, toch ook vezelig... Ze is nu overigens weer helemaal rustig, dan lijkt er echt niets aan de hand.

Pffffff, die Bassets van ons toch ook  ::) :P
Door Fido
Bpeetje gelezen.

De volgende vakantie Sophie maar hier logeren?  Mag ze 's nachts naast de "dokter" liggen :D (onder het mom van veldwerk  :biggrin2:)

Alle gekheid op een stokje, ik begrijp Geer d'r onmacht heeeeeel goed en soms zijn er geen verklaringen en, helaas, geen passende oplossingen, hoe graag we het ook willen  :-\.
Maar Geer en Erwin gaan gewoon even telefonisch contact met elkaar hebben voor overleg enz.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door