Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sylvia
Een kennis van lang geleden die had twee westy's die beiden regelmatig geirriteerde oogjes hadden en van die vieze traanstreepjes en de trimster raadde ook aan om de ogen schoon te maken met melk en dit deed het 'm. Binnen de kortste keren schoon. Waarom melk als je de huid rond de ogen schoonmaakt met water en allerlei oplossingen wordt de huid droog en wordt er meer huidvet en/of talg geproduceerd wat de situatie alleen maar verergert. Melk houd het boeltje soepel.

groetjes Helen
melk in haar dat verzuurt en gaat ook niet zo fris ruiken,als je vriendin een beetje vaseline op de traanstreep had gesmeerd had de streep ook verdwenen.
Door lobbes
ik had het over tab. tjes en die bevatten lactose = is melksuiker dat is heel anders
wat je misschien wel kunt doen is het tab. je oplossen en dan wachten tot het bezinksel beneden in het kopje ligt en het bovenste water eraf pakken zonder dat het bezinksel meekomt maar dan nog zegt mijn gevoel NEE
(sorry)  
groetjes Ellen
Door Nelly
Tòch helpt melk bij vieze ogen! Kan het nog sterker vertellen, heb jaaaaaren geleden een Dibevo-opleiding gevolgd, omdat ik een dsz wilde beginnen. Daar werd geadviseerd om waterschildpadjes met een zacht schild en dikke ogen iedere dag een kwartiertje in een melkbadje te zetten (vit. A-stoot!) Ook dat hielp!
Door sylvia
Tòch helpt melk bij vieze ogen! Kan het nog sterker vertellen, heb jaaaaaren geleden een Dibevo-opleiding gevolgd, omdat ik een dsz wilde beginnen. Daar werd geadviseerd om waterschildpadjes met een zacht schild en dikke ogen iedere dag een kwartiertje in een melkbadje te zetten (vit. A-stoot!) Ook dat hielp!
ja en waterschildpadjes zijn net hondjes  ;D
Door sylvia
heb je een plant met vlekjes geef em maar melk bij zijn water en voila wordt weer zo goed als nieuw,vindt ik nog geen criteria om melk in mijn honden hun ogen te smeren,met dit warme weer mag je er zeker wel op bedacht zijn dat  de verzurende melk in de vacht rondom de ogen veelvuldig bezocht gaat worden door vliegen.
Laatst gewijzigd door sylvia op zo 10 aug 2003, 23:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nelly
heb je een plant met vlekjes geef em maar melk bij zijn water en voila wordt weer zo goed als nieuw,vindt ik nog geen criteria om melk in mijn honden hun ogen te smeren,met dit warme weer mag je er zeker wel op bedacht zijn dat  de verzurende melk in de vacht rondom de ogen veelvuldig bezocht gaat worden door vliegen.
Dan maak je het rond deogen toch weer schoon met gekookt (afgekoeld) water?
Door Nelly
ja en waterschildpadjes zijn net hondjes  ;D
Jahaa, roodwanghondjes en geelwanghondjes. ;D
Ik bedoel gewoon te zeggen dat huismiddeltjes soms zo slecht nog niet zijn, als je ff niks anders bij de hand hebt.
Door sylvia
Jahaa, roodwanghondjes en geelwanghondjes. ;D
Ik bedoel gewoon te zeggen dat huismiddeltjes soms zo slecht nog niet zijn, als je ff niks anders bij de hand hebt.
;D ;D ;D
Door Femke
Hoihoi,

Heb het toch maar met thee geprobeerd, en wel echinacea thee  (we hadden alleen kamillethee met caramel.... :-/)  het is in elk geval niet erger geworden (zag er vanmorgen bij Bowie beter uit dan gisteren) en zal vanmiddag echinacea druppels ophalen. Ik heb de beide honden gisteren 1 echinacea tabletje gegeven.

Ik hou jullie op de hoogte.

Femke
Door oebaya
Hoihoi,

Heb het toch maar met thee geprobeerd, en wel echinacea thee  (we hadden alleen kamillethee met caramel.... :-/)  het is in elk geval niet erger geworden (zag er vanmorgen bij Bowie beter uit dan gisteren) en zal vanmiddag echinacea druppels ophalen. Ik heb de beide honden gisteren 1 echinacea tabletje gegeven.

Ik hou jullie op de hoogte.

Femke
Als je geen kamille in huis hebt om thee van te maken, kan je het ook met gewone thee doen, wel heel slappe zetten.
Door lobbes
Beste oubaya/nicolette
Dit heb ik al in mijn berichtje gezet   ;D
Heb je het niet goed gelezen ??? ? of heb je het te laat gemaakt in de bar met het feest  ;D dan stijgen die bubbels naar je hoofd he ?! ;D ;D
Maar ja beter 2 x als geen 1 keer  ;)
Groetjes Ellen

Als je geen kamille in huis hebt om thee van te maken, kan je het ook met gewone thee doen, wel heel slappe zetten.
[/quote]
Door ine
Even terugkomend op de melk!! ;)
Zo'n 8 jaar geleden, werd mij dat aangeraden door een homeopathisch werkende da.
Het werkt idd prima! Geen bijwerkingen gemerkt, zelfs geen vliegen! ;)
Door ine
Vliegen komen toch op stroop af  ??? ;) ;D
Yep, maar ik schreef het, omdat Sylvia daar iets over geschreven had!! ;)
met dit warme weer mag je er zeker wel op bedacht zijn dat  de verzurende melk in de vacht rondom de ogen veelvuldig bezocht gaat worden door vliegen.[/qoute]
Door sylvia
Yep, maar ik schreef het, omdat Sylvia daar iets over geschreven had!! ;)met dit warme weer mag je er zeker wel op bedacht zijn dat  de verzurende melk in de vacht rondom de ogen veelvuldig bezocht gaat worden door vliegen.[/qoute]
was er toen ook een hittegolf  ??? ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door