Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Angelique
jeanne schreef:
volgende week is het ook tijd voor de laatste enting, beter maar even wachten tot het hoesten voorbij is????

oh, ik voel me zo schuldig :'(
Zowieso wachten met enten. Nou nou, zoooooo schuldig hoef je je nou ook weer niet te voelen, dat is nu ook eenmaal een risico van het vak. Hang anders een duidelijk huisregelement in je salon dat als de gasthonden iets onder de leden hebben (gehad) dat men dat voor hun komst telefonisch meld en dan aan jou de beoordeling of ze mogen komen of niet. Niet alleen voor je eigen honden, maar ook voor diegene die erachteraan komen. Het hebben van vlooien kost mijn klanten extra geld, maar dan krijg je ze wel ineens bijna allemaal vlovrij, terwijl men er voor die tijd lekker lak aan had. Bak je zoiets in voor besmettelijke aandoeningen, dan bedenken ze zich wel twee keer voordat ze alsnog langskomen met een hoestende of aan de diarree zijnde hond.
Door Lizzy
Hoi Jeanne, en haal maandag anders even Tussistin tabletjes van VSM! Dat helpt erg goed! (tablet tussen twee eetlepels pletten en poeder naar binnen gooien).

En aangezien alleen 100% gezonde honden mogen worden geent, zou ik de enting uitstellen.
Door lekker kort
Angelique schreef:

De eerste niet, maar die van afgelopen vrijdag was dus een gevaar voor zijn (lees: jouw) omgeving.
Het maakt mij verder niet uit hoor, maar met een puppie in huis is het toch wat oppassen geblazen met de trimhonden die je over de vloer krijgt. Ook niet zo slim van die mensen om die hond toch naar je toe te brengen.
Je gaat hier wel een klein beetje kort door de bocht Angelique, mensen zijn vaak erg onwetend en onduidelijk en verzwijgen ook gewoon een hoop dingen daar kan Jeanne ook niets aan doen, en wat ik in het antwoord aan Jeanne al schreef kinderen worden ook bij elkaar gepropt in kinderdagverblijven, kleuterscholen e.d die lopen daar ook van alles op, dat vinden we wel normaal, daar worden ze sterk van, waarom moeten we dan gaan lopen kasplanten met de honden.

Groet Fritz
Door Angelique
lekker kort schreef: Je gaat hier wel een klein beetje kort door de bocht Angelique, mensen zijn vaak erg onwetend en onduidelijk en verzwijgen ook gewoon een hoop dingen daar kan Jeanne ook niets aan doen, en wat ik in het antwoord aan Jeanne al schreef kinderen worden ook bij elkaar gepropt in kinderdagverblijven, kleuterscholen e.d die lopen daar ook van alles op, dat vinden we wel normaal, daar worden ze sterk van, waarom moeten we dan gaan lopen kasplanten met de honden.

Groet Fritz
Nergens staat dat je met je honden moet gaan kasplanten, maar als je pup(s) in huis hebt en daarnaast een trimsalon dan vind ik dat enige voorzichtigheid in acht genomen mag worden. Dit is slechts MIJN mening en daar hoeft een ander verder niets mee te doen als die dat niet wil. Nu kun je inderdaad niet alles weten van je "gasten", maar dat werd uit het eerste bericht ook niet echt duidelijk.
Maar wat ik al zei, het maakt mij niets uit wat of hoe een ander iets doet.
Door jeanne
lekker kort schreef: Hoi Jeanne,

Daar hoef je je toch niet schuldig over te voelen het is iets waar ze even doorheen moet heb jij je kinderen ook van de kleuterschool en bij andere kinderen weggehouden, dat zijn ook broeinesten voor infecties, daar heb je je toch ook niet schuldig over gevoeld, dat vinden we wel heel normaal.

Mijn honden hebben vanaf 9 weken tussen de pensionhonden gezeten en hebben ook geen enge dingen opgelopen, je kan haar toch moeilijk in een glazen hokje plaatsen.

Als ze de klasieke kennelhoest heeft dan kucht ze bij het naar binnen en naar buiten gaan (verandering van omgevings temperatuur), en bij opwinding zodra je de keel masseert beginnen ze te kuchen, ook wordt er wel eens een beetje slijm gespuugt.

Kijk het even aan en als je het niet vertrouwd naar de dierenarts.

Beterschap met de patiente,

groet Fritz.
daar heb je gelijk ik, met kleuters word het heel normaal gevonden al die snotneuzen :-\
Ze hoestte vandaag vooral na het eten, en zo af en toe in haar slaap, of als ze blaft.
gelukkig oogt ze niet ziek, morgen voor de zekerheid ff de meter achter in het kontje.
slijm heb ik nog niet gezien, wel lijkt het alsof ze de keel schraapt, met een beetje een kotsneiging vandaag.
Denk dat het met het uibraken van dat kippebotje, de keel geirriteerd is en zodoende dat virus zich heeft kunnen uitbreiden, of zeg ik nu iets heel stoms?
Laatst gewijzigd door jeanne op zo 20 jun 2004, 00:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jeanne
Lizzy schreef: Hoi Jeanne, en haal maandag anders even Tussistin tabletjes van VSM! Dat helpt erg goed! (tablet tussen twee eetlepels pletten en poeder naar binnen gooien).

En aangezien alleen 100% gezonde honden mogen worden geent, zou ik de enting uitstellen.
oke, bedankt :-*
Door lekker kort
Angelique schreef:

Nergens staat dat je met je honden moet gaan kasplanten, maar als je pup(s) in huis hebt en daarnaast een trimsalon dan vind ik dat enige voorzichtigheid in acht genomen mag worden. Dit is slechts MIJN mening en daar hoeft een ander verder niets mee te doen als die dat niet wil. Nu kun je inderdaad niet alles weten van je "gasten", maar dat werd uit het eerste bericht ook niet echt duidelijk.
Maar wat ik al zei, het maakt mij niets uit wat of hoe een ander iets doet.
Beste Angelique,

Dat je voorzichtig bent met pups onder de acht weken is logisch, maar zodra de hond naar zijn nieuwe huis gaat komt hij/zij toch in aan raking met andere honden/mensen noem maar op, en dat is alleen maar goed voor de weerstand, die moet toch opgebouwd worden, vertrouw je een hond in de salon niet dan hou je je eigen hond daar bij weg, maar je kan je dier en dat geld ook voor kinderen en ons zelf niet voor iedere besmetting beschermen.

Zo doen we het allemaal op onze eigen manier.

Groet Fritz.
Door lekker kort
jeanne schreef:
daar heb je gelijk ik, met kleuters word het heel normaal gevonden al die snotneuzen :-\
Ze hoestte vandaag vooral na het eten, en zo af en toe in haar slaap, of als ze blaft.
gelukkig oogt ze niet ziek, morgen voor de zekerheid ff de meter achter in het kontje.
slijm heb ik nog niet gezien, wel lijkt het alsof ze de keel schraapt, met een beetje een kotsneiging vandaag.
Denk dat het met het uibraken van dat kippebotje, de keel geirriteerd is en zodoende dat virus zich heeft kunnen uitbreiden, of zeg ik nu iets heel stoms?
dat kan best hoor Jeanne tijdens de SARS waren mensen met beschadigde slijmvliezen ook vatbaarder voor deze ziekte, omdat er al een opening was in de verdediging van het lichaam.

groet Fritz.
Door jeanne
hm, doet me denken aan het gehoest van onze dochter. Die kreeg ieder jaar een longontsteking na een verkoudheid. Twee jaar geleden bedacht de huisarts dat het wel eens astma kon zijn, dus pufjes mee gekregen, en dat hielp redelijk. In de zomermaanden was ze pufvrij. Maar eind vorig jaar is ze vis-olie caps. gaan slikken en sinds januari niet meer gehoest en de pufjes liggen te verstoffen in de kast! Zij hoestte dus ook altijd bij het naar buiten of binnengaan, bij het zingen of schreeuwen, of als het vochtig weer was.
Ik heb nog de becotide-puffer staan, tegen ontstekingen, en ventolin om de longblaasjes te verwijderen zodat je meer lucht krijgt. Maar zal het bij Bessy maar bij de Streptuss houden, en maandag die Tussistin tabletjes halen.
En de deur van de trimsalon gesloten houden de eerste paar weekjes.
arme bessy
Door casangio
Hoi,

Ook Nisyleentabletjes van VSM helpen heel goed.
Mijn ervaring is dat het hoesten snel over gaat hiermee.

groetjes, alma
Door jeanne
de streptuss werkt ook goed, ze kucht een stuk minder.
Ze eet en speelt normaal, alleen ze blaft een stuk minder want daar moet ze dus van hoesten, hihi, is ook wel eens fijn, lekker rustig in huis.
Ik hoop dat het zo blijft, dat ze zonder problemen dus door de kennelhoest heen komt. Zolang ze kucht, is het dus besmettelijk????
Door lekker kort
Hoi jeanne,

Eigenlijk zijn alle levende wezens wandelende infectie haarden, doordat we fit zijn hebben we geen last van de ziektekiemen, maar zodra de weerstand daalt, kunnen we makkelijk ziek worden, als je het zo leest zou je bijna smetvrees krijgen ;D

Groet Fritz.
Door Timmy
jeanne schreef:Zolang ze kucht, is het dus besmettelijk????
Het is zelfs voordat ze begint te kuchen al besmettelijk.
Onderstaand stukje is door mijn vriendin Amy (dierenarts in de VS) ooit gestuurd naar de kwispel emaillijst. Misschien interessant om hier even neer te zetten.

======
Wat weinig mensen eigenlijk weten, is dat er in principe twee soorten "kennelhoest" bestaan. De zware vorm is een totaal ander soort "ziekte" dan de mildere vorm.
De milde vorm is de soort die we het meest zien: het droge kuchje, met af en toe de neiging tot overgeven. De hond is gewoon vrolijk, eet, drinkt, en lijkt weinig "ziek" te zijn.
De zwaardere vorm echter gaat gepaard met fluctuerende koorts, weinig eetlust, benauwdheid, bewegingsintolerantie en neusuitvloeing. Het belangrijkste hierbij is ook de "natte" en productieve hoest. De hond kan hier echt ziek van zijn en bij niet tijdig behandelen kan dit zelfs overgaan in longontsteking.

De behandeling alleen al vraagt meestal 10-14 dagen tijd, een periode waarin de hond het ook rustig aan moet doen.
Bij de zwaardere vorm echter kan het wel 2-6 weken duren voordat de hond weer op de been is.

Omdat de meeste eigenaren pas vermoeden dat er iets mis als de hond begint te hoesten, en omdat besmetting twee dagen daarvoor al kan plaats vinden, heb je al gauw een epidemie.

Er zijn een boel virussen die kennelhoest kunnen "veroorzaken", waaronder distemper, adenovirus 1 en 2, parainfluenza, reovirus 1, 2 en 3, en herpesvirus. Allen hebben een verschillende manier van infecteren, waaronder ook indirect.
Veel bacterien kunnen de symptomen van kennelhoest veroorzaken, waaronder de Bordetella de belangrijkste is.

===

Gr.
Linda
Door jeanne
Hm, nu had bij navraag, de cocker die het eerste ziek was, het dus zwaar te pakken, longontsteking en koorts.
En de tweede cocker, die het later dus kreeg, was lang niet zo ziek geweest, alleen gehoest.
Hoe kan dat dan, dus 2 verschillende varianten in 1 huis??

Bes vind het helemaal niet leuk dat de deur dicht blijf als ik aan het werk ben, dus blaft ze veel, ook weer niet echt goed, maar ja, ze houd wel een keer op met blaffen (hoop ik)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door