Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
[quote="itata"]
hallo,,,kaakmyositis,,dat is het,,als je daar op zoekt,,krijg je een heel artikel van willem hogenhout,,maar het is verder dan dat wij dachten,,ik denk dat het alover haar lijf zit,,er zijn zoveel spieren weg,,en die komen nooit meer terug,,,om te huilen,,ze is nog maar een schim van de hond van vorige week,,erg
gr,,itata
[/quote]
Oh wat verschrikkelijk voor je..... :'(. Krijgt jouw hond prednison? Is het anders niet een goed idee om contact op te nemen met Hitam (oftewel Tannetje de Koning)? Zij is holistisch dierenarts: www.holistischedierenartsen.nl
Door Marie Sofie
Hoi,
ook ik heb het vaak meegemaakt met mijn wijlen golden retriever........

Een soort kaakverkramping. Ze kon dan niet meer eten, en zat alsmaar heel gek met haar voerbak te doen. Ze wou wel eten (denk ik, omdat ze heel erg piepte, maar kon dit niet)

De dierenarts wist te vertellen dat een kaakklem alleen maar bij pitbulls etc. voorkwam, terwijl een andere dierenarts mij vertelde dat het een tijdelijke kaakverkramping kon zijn door stress etc...

Het duurde ook meestal maar een dag of 2.
Een vriendin van mij die "manisch depressief" is/was
vertelde mij dat zij het ook wel eens had.....dat haar kaak op slot ging (zo noemde zij dat)
Volgens mij was dit bij mijn hond ook zo. Omdat wij haar met 11 maanden uit het asiel hebben gered en we waren toen al de 3e eigenaar!
Ze heeft dus een vreselijke tijd achter de rug gehad en was vrij neurotisch...

Uiteindelijk is het wel zo dat deze golden op de leeftijd van 7 jaar stierf aan een hartspierafwijking.......
Zal dit dan toch met elkaar te maken hebben gehad?

Ik vond het altijd heel triest om te zien en mee te maken.

Groet van Ria
Door itata
hallo,,feit is dat ze het géén dagen meer zou uitgezongen hebben,,ze was al kilos vermagerd,,de spieren boven haar hoofd zijn weg,,,maar,,alles komt terug,,je ziet het gewoon,,ik doe ze wel véél kauwen,,stukken pens,,runderknieen,,alles waar ze moet op kauwen,,en dat werkt voorlopig,,ik geef ze enkel 2 pilletjes per dag,,verder niks meer,,ze speelt en vecht al weer met de andere honden,,terwijl een week geleden,,ze volledig apaties was,,het gaat dus de goede kant uit,,wel ff hout vasthouden,,
vrgr,,itata
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door