Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Billie
Ok, jammer van het ei....
De groentemix is heel simpel omdat ze het anders niet eet, wortelen, squash, rode biet en soms broccoli en/of courgette.
Zalm heeft ze sinds we barfen altijd gegeten, ook weglaten?  En kip en rund? Weer geven of weglaten? 
Calendula helpt goed op de plekken waar geen haar zit en ik het echt op haar huid kan krijgen; hoe zou een geschoren Sheltie er uit zien, kaal?
Door Lizzy
vanaalst schreef: wel raar dat 5 weken geleden de jeuk is begonnen, dan denk ik toch dat het iets te maken heeft met buitenaf, zeg maar met de outdoor stoffen.
Kan je niet aan iets homeopatisch komen--voor tegen de jeuk?
zelf geef ik de honden en dan in het bijzonder weirdo zeewier door zijn voer en ik moet zeggen dat ik dat beter vindt dan visolie--maar dat is persoonlijk.
Ik hoop dat je er snel achter bent waardoor de jeuk is.
ellen
Mag ik vragen wat je hier mee bedoeld? Visolie en zeewier zijn namelijk niet echt te vergelijken met elkaar... Geef je visolie vanwege de omega 3 vetzuren, geef je zeewier vooral voor de mineralen en sporenelementen. Ze hebben beide ook een andere werking.
Door Tessa2
Hai,
Ik had hier ook een hond met heel veel jeuk. Krabte zichzelf helemaal stuk.
Sinds hij op andere voeding (kkv) staat en we alle synthetische kussens en vloerkleden hebben ingewisseld voor natuurlijke materialen zoals katoen linnen etc. is de jeuk en uitslag drastisch verminderd.
Op advies van de hondentrimster zette we de hond tweemaal per week een half uurtje  in een zoutbad. De jeuk verdween voor even naar de achtergrond door dat zout water. De hond was dan ook laaiend enthousiast om bad te gaan bleef ook rustig een half uurtje in het zoute water staan.
Heel veel sterkte en ik hoop dat je er snel achter komt waar ze allergies voor is.

groetjes tessa
Door Billie
Hoi Tessa
Ik ben blij dat je schrijft dat jouw hondje ook baat bij zout water had; ik heb een zout bad gemaakt en dat vond ze heerlijk (genoeg om er in te gaan liggen)
Zondag gaan we 6 dagen naar Dorset en ik hoop dat verandering van lucht en een zeebad haar helpt.  Het is iets minder geworden (of is dat de vader van de gedachten???) maar vooral waar haar zit en ik moeilijk zalf kan smeren schijnt nu nog erg te jeuken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door