Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#889788
Stef@nie schreef: Nou, met veel pijn en moeite zit het erin. Ook nog geknoeid :( . Maar erger... ze blijft nu maar flapperen :( . Ze vindt het niks en loopt nu met haar kop naar één kant. Hopelijk gaat dat zo over...
heb je even het oor dichtgedrukt en toen goed gemasseerd? Dat helpt vaak wel tegen het klapperen. Bovendien gooien ze het er dan tenminste niet meteen uit...
#889823
heeft je hond zijn kop nu niet meer schuin ? En niet meer aan het klapperen ? Had je het idee dat het je hond pijn doet/deed ? Of was het spoelsel misschien koud.
Bij Sita houd ik haar oren ongeveer 2 minuten omhoog. En zorg dat ze de eerste 5 minuten niet kan klapperen/schudden. Daarna met watjes het overtollige weg en onder begeleiding flapperen (dat de muren niet onder zitten). Hoe was de beginsituatie met haar oren ? Bij Sita waren haar oren nat en vies. (en dat vlak na de zoveelste  Antibioticakuur..) Nu zijn de oren aan het indrogen en veel minder vies ! Het doet haar geen pijn, hoewel toen ik starte er open plekjes waren.
Heb jij echt boorzuurpoeder gebruikt ?
Welnu, ik hoop dat het met de oren van jou hond ook de goede kant op mag gaan !
#889859
Stef@nie schreef: Nou, met veel pijn en moeite zit het erin. Ook nog geknoeid :( . Maar erger... ze blijft nu maar flapperen :( . Ze vindt het niks en loopt nu met haar kop naar één kant. Hopelijk gaat dat zo over...
Is het al rustiger geworden met 't geflapper??
Dat is bij de meeste honden wel zo hoor.
Er waren toch geen open wondjes of krabbels in de oor he?
Wanneer dat wel 't geval is dan zal 't best wel wat steken.
Er staat:
Warning:  Do not use this ear cleaning solution on dogs with ruptured ear drums, or on dogs with open sores or wounds in the ear area. An ear exam by a veterinarian is recommended prior to beginning treatment with this ear cleaning solution.

En had je ook nog gelezen op de site hoe je 't beste kan doen?

Applying this in to your Cocker's ears is usually easiest if you have a two-person team...  one to hold the dog still with the ear up and out of the way, and the other person to squirt the solution in to the ear.  All you have to do is squirt it in there until you have completely filled the ear canal with cleaning solution.  But don't let go of the dog quite yet.  Fold the ear back down over the ear canal, and use your hand to rub things around so that the ear cleaning solution gets sloshed around inside there pretty well.  Keep the dog still for a minute or so...  because as soon as you let go, the dog's going to shake his head, and a lot of that cleaning solution is going to go flying out.  If you get any of the ear cleaning solution on your skin, wash it off as soon as possible.

If you don't have someone who can help you hold the dog while you apply the cleaning solution, an alternative is to use a grooming table with a noose.  The noose will keep the dog's head immobilized enough for you to do the job yourself


Ik warm het ook op kamer temperatuur of doe  'n paar seconde in de magnetron of zo,zolang het maar niet ijskoud is.
dan vul ik de oor en gelijk 'n grote prop watten er in en dan masseer ik de oorkanaal voor 'n paar minuten.
(Probeer om niet met de kop te laten schudden)
En dan schoon/droog maken met meer watten.
IK doe trouwens wel beide oren tegelijk,  :-\
Hoop dat 't helpt!
#889917
Yep, geloof dat ik het wel helemaal goed heb gedaan. Ik heb het goedje op kamertemperatuur in haar oor gedaan. Meteen daarna watten erin, gemasseerd en gedroogd. Met 2 man sterk om haar te niet te laten flapperen, want ik kwam al snel handen tekort! Maar dan nog was het moeilijk! Ze wil zooo graag gaan schudden met haar kop! Het erin krijgen is overigens ook niet makkelijk. Ze heeft volgens mij inmiddels een beetje een oortrauma  :-\ .

Ze heeft gisteravond nog een tijdje af en toe geflapperd en wilde ook soms gaan krabben. Ik heb het maar een beetje geremd, haar oor nog een keer gedroogd (voor de zekerheid, maar leek niet echt nodig) en ben toen maar een stuk gaan wandelen. Toen zakte het al snel. Maar vandaag heeft ze nog wel wat geflapperd. Ze lijkt haar kop nog iets scheef te houden. Ik ga straks een tweede poging doen om het spul in haar oor te krijgen :angel2: . Zover ik kan zien zitten er geen wondjes in haar oor. Het is gewoon een heel vies oor. Misschien dat er dieper iets zit? Als dat mogelijk is, want lijkt me dat ze daar ook niet kan krabben ofzo. Ze vond het in ieder geval niet prettig om het in haar oor te krijgen. Ik gebruik overigens echt boorzuurpoeder. Later op de avond geef ik nog wel even een update over de tweede schoonmaakactie ;) . Bedankt voor de reacties en het meedenken!
#890099
De tweede keer is beter verlopen :) ! Het leek nu niet meer zo onaangenaam toen het in haar oren kwam. Ze was rustiger, dus het heeft wat langer kunnen zitten. Het oor ziet er al een stuk schoner uit dan gisteren. Ze heeft nu wel weer een tijdje lopen flapperen, maar minder. Ze wil ook niet krabben aan het oor, zoals ze gisteren wel de hele tijd wilde doen. En nu ligt ze me rustig aan te kijken en heeft al een tijdje niet meer geflapperd! :thumbup:
#890578
En de derde keer ging zowaar nog beter! Er blijft alleen nog een hoop vuil uit komen. Maar ze is niet meer zo panisch en flappert achteraf ook niet meer zoveel. Nog een vraagje: Hoe lang kun je de oorcleaner bewaren als deze eenmaal gemaakt is?
#890733
Heb je met alcohol het recept gemaakt ?
Zo ja, dan zal hij toch wel lang houdbaar zijn. Hoe lang, geen idee. Ik moet zeggen dat ik met 150 ml ongeveer 1 week doe (door de grote oren ? Ik gebruik best veel per oor. Vul het echt nagenoeg tot het randje.)
Hier heb je dus niet zoveel aan, maar ik denk dat als je het eenmaal gemaakt hebt en niet verontreinigd flesje ( vies tuitje o.i.d.) je het in ieder geval wel 3 a 4 weken kan bewaren.
Wie biedt meer !?
Fles whiskey blijft ook lang goed, maar dat steek ik niet dagelijks in mijn oor  ;)
#891269
cook island schreef: Heb je met alcohol het recept gemaakt ?
Zo ja, dan zal hij toch wel lang houdbaar zijn. Hoe lang, geen idee. Ik moet zeggen dat ik met 150 ml ongeveer 1 week doe (door de grote oren ? Ik gebruik best veel per oor. Vul het echt nagenoeg tot het randje.)
Hier heb je dus niet zoveel aan, maar ik denk dat als je het eenmaal gemaakt hebt en niet verontreinigd flesje ( vies tuitje o.i.d.) je het in ieder geval wel 3 a 4 weken kan bewaren.
Wie biedt meer !?
Fles whiskey blijft ook lang goed, maar dat steek ik niet dagelijks in mijn oor  ;)
Ja, ik heb het recept met alcohol gemaakt. Ik vermoed daarom ook wel dat het wel een tijdje te bewaren is. Handig!

Ik durf het bijna niet te zeggen... maar het gaat best goed. Ze lijkt over het algemeen (dus niet alleen na het behandelen van haar oren) minder te flapperen en te krabben...  :-X . Zou het al kunnen na die paar keer dat ik het schoon heb gemaakt met dit goedje? Ik ga er in ieder geval nog mee door!
#891326
Fijn joh :).
Ik durf het ook bijna niet te zeggen (de goden verzoeken he!), maar met Sita's oren is het in geen tijden ook zo goed gegaan.
Lijkt echt een wondermiddel. Sita haar oren bleven na alle andere remedies toch altijd nat, wat weer resulteerde in de volgende ontsteking.
Nu droogt het in. Zou dat door het azijn komen ?
Anyway onze honden lijken er baat bij te hebben!
#928650
cook island schreef: Fijn joh :).
Ik durf het ook bijna niet te zeggen (de goden verzoeken he!), maar met Sita's oren is het in geen tijden ook zo goed gegaan.
Lijkt echt een wondermiddel. Sita haar oren bleven na alle andere remedies toch altijd nat, wat weer resulteerde in de volgende ontsteking.
Nu droogt het in. Zou dat door het azijn komen ?
Anyway onze honden lijken er baat bij te hebben!
Ik ben niet zo'n held met de computer...heb me een rotje gezocht om deze remedie te achterhalen maar ik kom er niet uit .Zou iemand van jullie  de samenstelling nog een keer willen plaatsen ??Zodat ik onze spaniel  hopelijk ook van die jeuk aan haar oren kan afhelpen
#928651
cook island schreef: Fijn joh :).
Ik durf het ook bijna niet te zeggen (de goden verzoeken he!), maar met Sita's oren is het in geen tijden ook zo goed gegaan.
Lijkt echt een wondermiddel. Sita haar oren bleven na alle andere remedies toch altijd nat, wat weer resulteerde in de volgende ontsteking.
Nu droogt het in. Zou dat door het azijn komen ?
Anyway onze honden lijken er baat bij te hebben!
[/
quote
Er is iets mis gegaan.
Laatst gewijzigd door lyadeh op vr 07 mar 2008, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
#928654
Hoi,
60 ml witte azijn
180 alcohol
1 thee lepel jodium
1/2 eetlepel boorzuurpoeder
recept komt van: www.zimfamilycockers.com
Ik kan niet anders zeggen dat dat het heel goed met de oren van Sita gaat!
Eerst gebruikte ik i.p.v. alcohol en boorzuurpoeder Optrex. Nu inmiddels ook niet meer, omdat ze geen wondjes meer had.
Sita zit inmiddels op 1 oor welke ik 1 x per week nog behandel. En het andere oor nog om de dag. Haar oren zijn in geen jaren zo schoon en niet geinfecteerd geweest ! Ik hoop dat je ook goed resultaat met dit middel zult hebben.
groetjes Margy
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door