Wat grappig dat ik nu iets over campylobacter lees.
Mijn hond is echt onwijs lang aan het tobben geweest. Had hele slechte (onverteerde) ontlasting, barf verdroeg hij niet want hij bleef braken. Verder had hij altijd een enorme verottings geur om zich heen hangen.
Na vanalles geprobeerd te hebben heb ik hem de medische molen in gegooit.
Eerst is er bloed geprikt en op vanalles getest dat was allemaal ok behalve helicobacter was licht positief maar dat schijnt niet erg te zijn.
Hij had wel last van de campylobacter. Volgens de microbioloog heeft iedere gezonde hond en kat deze bacterie bij zich en alleen wanner het dier een verminderde weerstand heeft bv door stress kan dit infectieus worden.
Een antibiotica kuur wordt aangeraden om er in ieder geval voor te zorgen dat er geen bacterieen met de ontlasting naar buiten komen. Deze bacterie is wel overdraagbaar op mensen.
Na een behoorlijk stevige kuur is mijn hond genezen en heeft nog nooit zulke mooie drollen gehad, nooit meer gebraakt en de vieze geur is helemaal verdwenen.
Ieder gezond dier draagt de bacterie bij zich... sla daar je dierenarts dus maar mee om de oren