- vr 02 nov 2007, 10:05
Gisterochtend was ze onvoorstelbaar veel verbeterd t.o.v. de dag en nacht daarvoor. Gisteren heeft ze dus de tweede stoot dexamethason gehad. Ze is wel erg zwak in haar achterhand en sloft met links. Poepen lukt moeilijk, ze is er vanochtend twee keer voor gaan zitten maar deed vruchteloze pogingen. De dagen hiervoor heeft ze elke dag eenmaal stressshit gehad zonder dat ze echt haar rug kromde.
Vanochtend vond ik haar treurig en met een matte uitdrukking tijdens het lopen. De verrassing was dan ook groot dat ze net met een bal aan kwam zetten, ze kwispelde en had een voorzichtig prethoofd. Ze krijgt vitamine B12 extra eenmaal daags en verder moet ze het nu zelf weer beter gaan doen. Ik wil haar even met rust laten en hoop vurig dat die helse pijn niet weer terugkomt.
Wat op de foto's goed te zien is is dat er maar heel weinig ruimte zit tussen de eerste nekwervels. Haar rug is helemaal vastgegroeid maar dat wist ik al. Met wat ik er over gelezen heb is op basis van deze foto's nu niet met zekerheid te zeggen dat ze een nekhernia heeft.
Mijn d'arts had de thorax foto's die vorige week zijn gemaakt al opgestuurd naar Warmerdam, daar zijn geen overtuigende longmetastasen op te zien. Ik was daar zelf bang voor i.v.m. afvallen en kortademigheid (ze hoest echter nooit). Verder dacht zij samen met Warmerdam aan mogelijk multipel melanomen in de wervels, maar die zouden goed te zien zijn op rofo's maar dat is er dus niet. Meningitis kan ook nog, maar ze heeft geen koorts en verder is dat niet waarschijnlijk bij een hond van deze leeftijd en omdat de foto's heel duidelijk laten zien dat die wervels tegen mekaar aan schuiven op het moment is nu de behandeling ingezet als ware het een hernia en ze lijkt er vooralsnog redelijk op te reageren. En afgezet tegen de pijnklachten van afgelopen woensdag reageert ze werkelijk fantastisch op de dex.
Laatst gewijzigd door bas rouge op vr 02 nov 2007, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.