Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Ik zou zelf dus absoluut geen metacam/rimadyl/previcox geven zolang dat niet echt nodig is. En geloof me, dat zie je vanzelf. Nou zeggen de DA's dat wanneer je hond kreupelt je eigenlijk al te laat bent en er weer meer botwoekeringen ontstaan. Ja, dat kan wel wezen maar er onstaat ook van alles en nog wat wanneer je jarenlang metacam geeft... Dus het is altijd kiezen uit twee kwaden. Brutus heeft op z'n 7de de diagnose artrose gekregen (hij is nu 11). Hij krijgt hier ook Corta-RX. Verder krijgt hij het homeopathische middel Gewricht A van MacSamual. Dat werkt redelijk goed. En op slechte dagen: krijgt hij metacam of previcox. En als ik van plan ben een fikse wandeling met hem te gaan maken (waarvan ik van te voren al weet dat ie zwaar is voor hem - ik doe dat hoogst zelden) dan krijgt hij voor de wandeling en na de wandeling 1 dosering metacam (dus de dag ervoor en de avond na de wandeling). Je ziet dus vanzelf wanneer je hond pijn heeft. Ze lopen dan slechter, zijn bijv. stijf bij het opstaan en lopen mank of stijf. Zijn al deze verschijnselen er niet: kun je er gevoegelijk vanuit gaat dat je hond op dat moment geen pijn heeft.
Door Lizzy
dianatara schreef: Op dit moment geef ik helemaal geen pijnstiller, wel glucosaminecomplex van de groene os en visolie van de Hema, ben nu dus aan t wachten op de Corta-RX, op dit moment mankt ze dus helemaal niet, ze loopt super, ze heeft vanmiddag toen ik even weg was, samen met Noah de hele huiskamer verbouwt, ze moesten er allebei van bijkomen, tja dat hou ik toch niet tegen, en om haar nu in de bench te gaan doen, vind ik ook zo maar wat als het niet nodig is. NU hopen dat ze nog heel lang zo goed blijft lopen en dat de pijnstillers in de kast kunnen blijven.
Ik zal ook eerlijk zeggen dat Tara afgelopen zondag haar eerste en laatste show heeft gelopen op de kampioensclubmatch voor Bordeauxdoggen(ze stond al ingeschreven voor de diagnose artrose), ik wilde echt 1 keer weten wat een keurmeester van haar vond, en heb haar 3 dagen een kleine dosis metacam gegeven voor de zekerheid (ben er gelijk meegestopt) en ze liep idd super, ze is 4e geworden in de openklasse teven met een Uitmuntend! Nu mag ze lekker voortaan thuisblijven hoor.
Gefeliciteerd met je 4U! Tja, eerlijk gezegd zou ik haar inderdaad ook niet tegen houden in de dingen die ze doet. Als ze geen pijn heeft, zal ze goed lopen en vrolijk zijn. Mocht ze pijn gaan krijgen, is het nog vroeg genoeg om haar op de pijnstillers te zetten.
JoNoMo schreef: waar kan je Corta-RX bestellen?
Je kan de corta rx plus o.a. hier krijgen. Voor sommige mss nadelig, alleen credit card betalingen. Dat is overigens heel normaal in Amerika. http://www.healthypets.com en/of http://www.entirelypets.com bij deze laatste kan je eventueel ook de nsaids bestellen tegen behoorlijk gereduceerde prijs in verhouding tot nederland.

Ik heb zelf, primeval, canoflex, arthroluxyl, sasha's blend, glucobest, de europese  cortaflex, en cosequin gebruikt. Alleen op glucobest had ik aanzienlijk resultaat maar evenals Lizzy na verloop van tijd doet het niets meer. De cosequin werkt bij mijn hond(en) ook goed, is hier alleen behoorlijk duur, in Amerika stukken goedkoper. Onze oudste hond kreeg de amerikaanse cortaflex maar deze was op een gegeven moment niet meer naar Nederland te krijgen ivm regelgeving. Daarna een speurtocht naar goede europese/nederlandse middelen en eigenlijk niet echt gevonden. Ruim 1.5 jaar geleden zat ik weereens te surfen en kwam op de corta rx plus uit, je hebt overigens ook nog een Vet versie maar daar is moeilijk aan te komen. Ik ben toen de corta rx plus gaan geven en ik boekte alweer binnen een week dezelfde resulaten als destijds. Ik geef het nu dus alweer ruim 1.5 jaar en ben er zeer tevreden over. 
Door JoNoMo
Bedankt

ik gebruik voor de oudste Duivelskauw en Primeval en dat helpt tot nu toe goed
Ze krijgt het al 3 jaar maar voor het geval dat het niet meer helpt wil ik alvast naar iets anders uitkijken
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door