Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Decibels
#797159
Bernie schreef: Het gaat heel erg slecht met Barney. :'( :'(
Vanmorgen 6 uur begon hij erg te hijgen en verloor bloed van achteren. Begon ook stuiptrekkingen te krijgen.
Met spoed naar de da. Daar is hij weer gelijk aan het infuus gegaan.
Stuipen werd veel erger. Weer bloed onderzocht op mineralen, lever, nier, amoniac en suiker e.d.
Suiker bleek veel te laag, dus dat toegediend, het stuipen stopte toen gelukkig, maar hij bleef heel erg suf en reageerd nauwelijks.
Er zijn ook foto's e.d. gemaakt.
Zijn darm, lever en alvleesklier zijn vreselijk ontstoken, tot op nu verliest hij slijmerig bloed van achteren.
Waar dit door veroorzaakt wordt weten we niet.
De da vond het ziektebeeld ook op parvo lijken, getest en dat was negatief.
Nu ligt Barney te vechten voor zijn leven bij de da. Vanavond hebben we weer contact hoe en of nog verder.
We moeten er ernstig rekening mee houden dat hij het niet gaat redden.
Ik kan alleen nog maar janken en ben helemaal kapot. :'( :'( :'(
Steken jullie alsjeblieft ook een kaarsje voor hem op?
wat erg....! Tuurlijk steek ik een kaarsje aan....!
Iets van/met vergif opgegeten misschien?
#797374
Nou, het blijft vreselijk onzeker allemaal hoe dit afloopt. :'(
Maar hij is alderter dan vanmorgen en hij heeft heel de dag aan het infuus gelegen, vocht en glucose en antibiotica e.d.. Kijkt herderder uit zijn ogen en heeft zelf wat water gedronken, hele kleine beetjes per keer vanaf 16.00 uur. En hij kan op zijn pootjes staan om te plassen. Maar hij is natuurlijk vreselijk moe en voelt zich ook nog niet prettig. Verder blijft er bloed vanachter uit komen, maar dat komt door de ontstekingen.
We hebben hem wel mee naar huis genomen/gekregen, want anders zou hij daar alleen zijn. Wij kunnen hem dan beter in de gaten houden en als we het niet vertrouwen kunnen we gelijk terecht.

Allemaal bedankt voor de lieve reacties, blijven duimen graag. :-*
#797393
Bernie schreef: Nou, het blijft vreselijk onzeker allemaal hoe dit afloopt. :'(
Maar hij is alderter dan vanmorgen en hij heeft heel de dag aan het infuus gelegen, vocht en glucose en antibiotica e.d.. Kijkt herderder uit zijn ogen en heeft zelf wat water gedronken, hele kleine beetjes per keer vanaf 16.00 uur. En hij kan op zijn pootjes staan om te plassen. Maar hij is natuurlijk vreselijk moe en voelt zich ook nog niet prettig. Verder blijft er bloed vanachter uit komen, maar dat komt door de ontstekingen.
We hebben hem wel mee naar huis genomen/gekregen, want anders zou hij daar alleen zijn. Wij kunnen hem dan beter in de gaten houden en als we het niet vertrouwen kunnen we gelijk terecht.

Allemaal bedankt voor de lieve reacties, blijven duimen graag. :-*
ohh Angelique wat een ellende allemaal :-\ :-\
Mijn duimen zullen draaien voor jullie ventje, ik hoop dat jullie de nacht goed doorkomen en dat het zonnetje voor Barney morgen weer een beetje begint te schijnen....

sterkte wijffie  :-* :-* :-* :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door