Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Paul_Barte
Je kunt een aantal kanten uit om uit te proberen en geef de moed niet direct op ;)
Heel vaak is bij dit soort honden de darmflora compleet naar zijn grootje door het gebruik van diverse kuren anti-biotica. Darmflora kun je opkrikken door veel pro-biotics zoals ik al eerder heb geschreven.
Experimenteer met vleesvoer en kijk hoe de hond reageert op dit voer.
Misschien is het medicijn Zymoral een optie maar dat kan Hitam beter beoordelen als ik.
Verder ken ik een hond die absoluut verkeerd reageerde op al die mogelijkheden maar is wonderbaarlijk opgeknapt na de juiste medicijnen en een speciale brok van Waltham (Capelin en Tapiaco).
Door daren
Ik heb haar vanochtend wel weer haar medicijnen gegeven. Ik heb haar 2 stuk versvlees en 150 gr. brokken gegeven.. en weer helemaal op. Ze heeft natuurlijk ook een paar dagen niet gegeten, maar als ze echt buikpijn zou hebben gehad dah ze dit ook niet meer gegeten. Ze was ook echt voldaan daarna en kwam heerlijk bij me voeten liggen, al kwispelend.
Ik wil nu liever even niet andere medicijnen uit proberen want ze krijgt nu voldoende binnen.
Ik ga nog even een paar dagen aankijken hoe het met haar gaat.. ze eet ze drinkt en ze is weer vrolijk, dat is voor mij nu even het belangrijktste.. ;)
Door Hitam
Houdt haar vooral maar op de medicijnen. Ze moet eerst bijkomen voordat je gaat experimenteren.

Het is niet alleen zo dat ze geen eiwitten opneemt maar ze verliest ze ook via de darmen. De darmen zijn poreus geworden en lekken eiwit van het bloed naar de darmen. Daardoor wordt ze ook zo mager. De prednison remt de ontstekingsreactie die die lekkage veroorzaakt en daardoor zal ze weer beter eten en wat dikker worden.

Deze honden kunnen heel raar reageren op alles wat je ze geeft. Ik heb ook honden in de praktijk die absoluut niet tegen vers rauw of gekookt kunnen en op bepaalde brokken moeten.
Ook op probiotica heb ik ernstige reacties gezien. De darmen zijn lek en laten alles door naar het bloed. Dus voorzichtig proberen. En dat geldt voor alles wat je geeft. Voorzichtig!

Overigens komen de plooien niet meer terug, maar dat is een detail. Als ze maar gezond wordt.
Door Paul_Barte
Meen me trouwens te herinneren dat Bertus voor dit soort honden een voeding maakte van kippengehakt met bot en dit zo fijn mogelijk maalde als het maar kon.
Door daren
Hoi bdankt voor de reacties weer, wat ben ik blij dat er mensen zijn die naar je luisteren en je willen helpen. Ik heb haar vanmiddag weer 100 gram brokken gegeven en 1 stukje versvlees kip. Haar ontlasting was heel normaal vandaag en ze is weer een beetje "hond". Het maakt me weinig uit of de plooien wel of niet terug komen,als ze maar weer helemaal gezond is, dat is het allerbelangrijkste. Eigenlijk waren wij heel verbaasd toen wij van de dierenarts hoorde dat ze weer aan de brokken moest, juist omdat ze het zo SUPER deed om het versvlees. Ik ga sit gewoon nu even aankijken over drie weken moeten we weer naar dokter Engel en die kan dmv een bloedtest zien of het goed gaat met haar eiwit gehalte.
Ik hoop dat ik haar zo voldoende help en blijf haar maar gewoon die Prednison geven en dan later maar kijken wat de dokter zegt. Ik vraag me alleen af, als ze nou ooit van die prednison afgaat.. zal die onsteking dan weer terug komen? en hoe komt een dier hieraan? of heeft dat verschillende oorzaken?
groetjes
Door Hitam
Kan van alles zijn: allergie, wormen, andere parasieten, ontsteking. Daarom vroeg ik wat voor soort cellen er in zaten. Aan de hand daarvan kun je soms herleiden wat de oorzaak is.
Door daren
Goedemorgen.. Vanacht de hele tijd met My-Lo in de weer geweest, diaree, niet normaal.... ben wel 5 keer met haar op straat geweest. Ik heb dokter engel gebeld kreeg assistente en die rade me aan om haar brokken met wat gekookte rijst te geven , omdat dat vers voer waarschijnlijk te vet is geweest vor haar.. ( wat heb ik mijn viervoeter nou weer aangedaan).. Ik heb dit gemaakt en dit eet ze niet. Ik moet vanmiddag terug bellen naar Dktr Engel en daar aangeven wat er aan de hand is. Ik heb echt het verkeerde gestudeerd, want in dit soort gevallen zou ik alles van het dierlijke lichaam af willen weten zodat ik haar kan helpen en niet nog meer zieker maak!!

Maar ik zal meteen vragen wat voor cellen er aangetroffen zijn.. Ik hoop dat hij mijn vraag begrijpt. ook al begrijp ik er zelf nog weinig van... ???

ik laat het nog even weten!
groetjes annette
Door Lizzy
Ik zou niet gelijk in paniek raken hoor! Hoewel diarree natuurlijk super vervelend is, gaat het heus weer over. Mogelijk heeft de DA gelijk en was het voer te vet. En jij hebt je hond niks "aangedaan". Het enige dat je probeert is om haar te helpen.... En brokken eet ze niet/slecht, dus je moet wat.

Maar, misschien ga je te snel (dat is GEEN kritiek!). Misschien is dit voer net te vet en moet je op zoek naar een minder vette voeding (en dan met 1 eetlepel beginnen).

Of misschien is het toch beter wanneer je zelf gaat samenstellen... Je kunt dan zelf bepalen hoe vet je de voeding maakt. Tevens kun je makkelijker uitproberen en zien op welke voeding zij het beste reageert. Dus zoals Hitam/Tannetje al schrijft op een pagina terug: eerst een tijdje kip, dan een tijdje rund of paard of konijn. Misschien kun je ook het beste kiezen voor een vleessoort die van nature minder vet is....

Sterkte en groetjes en zoals Paul al schreef: geef de moed niet gelijk op.
Door sharpie
Hoi Annette,

Wat goed dat je toch even bent komen kijken hier op barfplaats!! :)
Ik denk dat Tannetje (HITAM) op de vorige pagina ook misschien een goed punt had, met dat de aandoening die Mylo heeft o.a. door bijvoorbeeld een Chronische Giardia infectie veroorzaakt zou kunnen worden.
Want op het Sharpei forum schreef je ook dat de klachten zijn begonnen met spugen, diarree en een gedaalde lichaamstemperatuur...en dat het ook door een virus veroorzaakt werd en dat je al op wormen had laten checken.
Ik weet het ook niet precies, maar het zou dus best kunnen dat het veroorzaakt is door het Giardia virus (een soort buikgriepvirus bij honden), ook omdat het net heel erg heerste in Nedeland toen Mylo last begon te krijgen.
Misschien is het ook handig om dat nog even aan Dr. Engel te vragen?
Lees anders het bericht van Tannetje nog even goed door op de vorige pagina, dan weet je goed wat je moet vragen aan Dr. Engel.

Heel veel sterkte en laat nog even weten wat Dr. Engel zegt, als je wil. :)
Door sharpie
[quote="meesmerel1"]
Giardia is een parasiet hoor, geen virus, maar dit terzijde...kan over het onderwerp niet veel toevoegen.
[/quote]

Oeps :-[sorry, bedankt voor je correctie meesmerel ;Dik weet er verder ook niet zoveel vanaf.
Nou ja, het heerst iniedergeval wel helaas :-\
Door Hitam
Geef jezelf niet te veel de schuld als hij ineens weer diarree krijgt. Dat hoort bij zijn ziekte. Het kan een poosje goed gaan en dan gaat het ineens weer fout. Ook als je al die tijd hetzelfde geeft.
Door daren
Hoi.. Ik wil alleen even wat van me laten horen wat betreft Mylo.. Ik ben dokter Engel geweest en heeft een hele tijd met ons zitten praten hoe we dit probleem het beste aan kunnen pakken.. hij heeft vaker 'zo'n geval" mee gemaakt. Mylo moet nu echt haar brokjes gaan leren eten en krijgt gewoon haar medicijnen..en voorderest maar een beetje negeren.. Ik wil te snel.. maar voorlopig ben ik dan ook hier niet meer even op deze site te vinden.. omdat ik het maar even naast me neer moet leggen. Niet om jullie goed tips, maar moet me wel even vast houden aan wat die arts ons verteld.. anders had ik net zo goed niet daar naar toe kunnen gaan met haar, het heeft me veel geld gekost.
Ik laat zeker weten weer even wat van me horen.. maar ga het eerst even een maandje naast me neer leggen.. Ik moet haar en mezelf te tijd geven.. geduld is een schone zaak!

groetjes annette
Door sharpie
Hoi Annette,

Ik wil je heel veel sterkte toewensen en ik hoop echt dat Mylo snel opknapt en gaat goed gaat eten! :)
Ik hoop dat je nog laat horen hoe het verder gaat in de toekomst.

Groetjes Shanti ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door