Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door casangio
qyan schreef: ja, je omschrijft het leuk ;D ik ben ookal ongeveer 3 dagen zo melig als de pest, dus daar kan het ook aan liggen ;D
en ja, met een loopse teef zijn sommigen helemaal niet te houden.
de fokker van qyan heeft 2 reuen die altijd apart worden gezet indien zijn teven loops zijn.
1 van de reuen heeft hij terug genomen van 1 van zijn kopers.
die reu is dus door 4 deuren heen gebroken 2,5 jaar geleden om bij de teven te komen. was 1 grote ravage uiteraard ;D
2 weken terug was mijn vriend bij iemand op bezoek geweest, die heeft een teefje, maar die was loops.
's avonds kwam mijn vriend naar mij toe en jawel, qyan rook de teef (die hij al eerder had geroken, maar dit was anders)
kon hem zijn nek wel omdraaien, hele avond lopen piepen, dat beest was helemaal knettergek :o

bij qyan werd het dacht ik al stukken minder toen hij naar de 15 maanden ging en vanaf toen werd het steeds ietsje minder.
ik weet niet of het zo werkt hoor, maar het lijkt er echt op of hij de gewone geurtjes van de lekkere kan onderscheiden.
weet iemand toevallig of dit echt zo werkt ??? ;D
en dan hebben we de mazzel dat qyan echt hard op zijn flikker krijgt van sommige teven en qyan ook echt afdruipt, gister nog in het bos ;D

maar doet ie het echt alleen bij teven, of ook bij reuen, anders kan er ook nog een stuk dominantie bij komen kijken?
Door 2 deuren heen gebrokken ??? ??? ???

Ik zit nog steeds op dat moment te wachten dat ie behoorlijk eens op zijn flikker krijgt, maar het zijn steeds de verkeerde honden die tijdens een wandeling op hun flikker krijgen ;D ;D ;D ;D
Door Marion
Anna Penta schreef: Alma, wat ik van castratie bij reuen die hardnekkig rijverdrag vertonen heb geleerd, is dat het zin kan hebben als ze op jonge leeftijd worden gecasteerd (1 tot 1,5). Na een jaar of 2 is het vaak gewoontegedrag geworden en heeft castratie om die reden geen enkele zin meer.

Mijn moeder heeft zo'n reu (herplaatser). Hij is zes jaar, heeft zijn hele leven op van alles (mens & dier) gereden, deels geslachtsdrift maar grotendeels ook dominantie. Zijn vorige eigenaar heeft hem chemisch laten castreren maar zijn rijgedrag bleef. Verder werd hij wel heel sloom. Castreren is bij zo'n hond dus totaal niet van toepassing.

Ik heb ook begrepen dat chemische castratie soms ook pas na de tweede keer effect kan hebben. Ik heb Tommie chemisch laten castreren zonder resultaat, en en tijdje later echt laten castreren, MET resultaat. (het ging hier om veelvuldig weglopen en bij teefjes terug te vinden zijn :P) Tommie was overigens inderdaad net 1 jaar toen hij gecastreerd werd.
Komt ook nog bij dat Tommie hoogstwaarschijnlijk last heeft van patella luxatie, dus ik wilde zowiezo niet graag dat hij een keer (al was het maar per ongeluk) een teefje zou dekken!
Laatst gewijzigd door Marion op ma 05 apr 2004, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door qyan
CaSanGio schreef:

Door 2 deuren heen gebrokken ??? ??? ???

Ik zit nog steeds op dat moment te wachten dat ie behoorlijk eens op zijn flikker krijgt, maar het zijn steeds de verkeerde honden die tijdens een wandeling op hun flikker krijgen ;D ;D ;D ;D
4 deuren :o
doberreuen schijnen nogal uh, hoe kunnen we het netjes brengen,geile honden te zijn. ;D
zijn ook echte weglopers te noemen, al valt het met qyan NOG mee ;D
afkloppen ;) ::)
Door casangio
Hoi, hoi

Ben naar de da geweest voor Prodier geslachtsdrift en daar werd me verteld dat Gio nog in de pubertijd zit en dat dat de reden kan zijn. Hij kan tot ongeveer 15 a 16 maanden puberen, schijnt het.
Dus we wachten maar af of meneer zich weer netjes gaat gedragen in de toekomst ;) ;) ;) :D :D ;D ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door