Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lil
Lizzy schreef: Och Geer, wat een toestand toch he.... Heb je al eens geprobeerd om zemelen toe te voegen aan het vlees/vleesbot? Als een soort 'vachtvervanger'? Juliette de Bairacli Levy raadt dat aan. En ik heb een hele batterij recepten met gekookte voeding voor honden. Voor honden die beslist niet tegen rauw kunnen. Ik kan ze naar je sturen. Het is misschien te proberen....?
Lizzy heb je die ook voor de kat? Zit nu helaas op blikvoer zonder granen e.d., maar ik vertrouw blik niet helemaal.
Door geer
Zou het nut hebben om haar, zoals de da voorstelde, om onder narcose in de maag te laten gluren, met een camera? Om uit te sluiten dat er niet dikke vette ontstekingen zitten, of rotte stukken maag of andere nare toestanden, weet ik het. Zouden jullie dat doen?
Door geer
Cathelijn schreef: Pff, ik weet het niet Geer. Jonas staat nu ook al mijn net gegroeide plantjes te snoeien  :(

Hoevaak heeft Sophie er nu last van? Wordt het erger/vaker?
Hoevaak precies...hm...dat wisselt. Maar zeg een keer per maand? Soms vaker achter elkaar en dan weer een hele tijd niet...soms met kortere tussenpozen. Ik heb wel het gevoel dat haar maag gevoeliger wordt...
Door Cathelijn
Net zovaak als Jonas zo ongeveer, maar die slikt en boert verder vrij weinig sinds hij van de brokken af is.

Ik zou het best aandurven een week of twee alleen kuikens te geven, misschien zie je in die tijd al verandering.
Door Helen
geer schreef: Zou het nut hebben om haar, zoals de da voorstelde, om onder narcose in de maag te laten gluren, met een camera? Om uit te sluiten dat er niet dikke vette ontstekingen zitten, of rotte stukken maag of andere nare toestanden, weet ik het. Zouden jullie dat doen?
Weet je Geer, ik heb dat toen met Kuma niet gedaan. Maar ik wist toen al dat het een maagdarmonsteking was en voor mij was er weinig meerwaarde aan de info die er uit een endoscopie zou komen. Hoe beroerd haar maag en darmen er aan toe waren interesseerde mij toen niet. Haar behandeling zou toch hetzelfde blijven.
Maar bij Sophie is het een ander verhaal...Je weet nu niet wat ze heeft en het wordt steeds erger. Ik denk dat ik dan wel zou kiezen voor een endoscopie. Om echt alles uit te sluiten. En ik zou hem laten doen door Mandigers (Wagenrenk). Maar ben ik geweest en  daar was ik super tevreden over (en geloof mij dat gebeurt bij mij niet snel). Hij is zowel een echte dierenvriend als kundig.

Trouwens, heb je geprobeert om haar een poosje Ulcogant te geven? Dat legt een laagje over de maag/darmen en vermiderd irritatie. Misschien dat dat zou kunnen helpen?
Door *Dorothea*
geer schreef: Of zou ik haar een tijd alleen maar kuikens kunnen geven, om te kijken of dat goed blijft gaan? Of is dat te eenzijdig?
Volgens mij zit er veel te weinig calcium in kuikens. Maar ik hoorde laatst dat je een volwassen hond best 6 weken deficient kan voeren dus je kan het best een tijdje proberen.
Ik vind een inspectie van de maag met een camera ook geen slecht idee.
Door conleeuw
geer het is zo moeilijk om te weten wat verstandig is, jij heb toch maagzuurremmers gehad, meestal helpt dat om de maagwand een kans te geven om een beetje tot rust te komen, ik weet niet hoe lang jij dat heb gegeven, maar een flinke periode is toch vaak wel wenselijk, ik denk, als jij je er zoveel zorgen om maak, dan is de vraag die jij jezelf moet stellen. Stel nou... en ik hoop echt van harte dat dit niet het geval is, maar stel nou, dat Sophie inderdaad een torise of zo iets krijg, en ze zou hieraan ten onder gaan, ga jij dan de rest van jou dagen jezelf kwalijk nemen dat jij het niet verder heb uitgezocht, ongeacht of jij iets met de uitslag kan doen?  Voor mij is dat vaak de doorslagevende voor alle handelingen waar ik erg over twijfel, vergeef ik het mijzelf als het mis zou gaan??? klinkt verschrikkelijk als ik het zo opschrijf, maar de realiteit is dat ik met mijzelf nog jaren lang door het leven moet, en ik wil niet dingen doen/of laten, waar ik heel lang spijt van heb ;) sorry, ik kan jou niet echt helpen, ik wens jou veel wijsheid en sterkte ;)
Door Henk en Donja
Henk en Donja schreef: EDIT: Ik heb even een kennis gebelt die heel ernstige maagproblemen hebben gehad met hun hond, die geeft fijne kvv waar hij de kook overheen gooit en dat mengt hij met bruin brood(goedkoop brood van de c1000). Die hond heeft overigens oa een maagbeschadiging opgelopen ooit. Hij geeft alles warm overigens (vraag me niet waarom). Ik ben vergeten te vragen of hij ook groente/zuivel geeft, ik kan hem vanavond wel vragen.
Goed, ik heb nog even gebelt. Hij is van mening dat je niets te vet, te veel, te grof, eigenlijk helemaal niks TE moet geven. Hetgeen ze nu geven is ook niet ideaal zegt hij, maar wat ze in ieder geval niet meer doen is zich de problemen van hun hond persoonlijk aantrekken. "Daar wordt ie niet beter van" en bovendien is het nu eenmaal zo dat een hond die maagproblemen heeft ook kotst, daar kun je je nog zoveel zorgen om maken, maar het blijft altijd zo en je hond en jij zal er gewoon mee moeten leven. Hun hond eet altijd hetzelfde prakkie en vooral geen groente zegt hij. Oja hij krijgt ook een dag per week geen eten zodat zijn maag tot rust kan komen, soms ook twee dagen als er visite komt oid. Hij zei ook nog dat hun DA rekening in de duizenden euries heeft gelopen :o

Grappig trouwens, hij vertelt er ook heel rustig over, hun hond ziet er overigens prima uit, uitlaten na een maaltijd is volgens hem een grote NONO trouwens.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door