Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door 202Spots
Bernie schreef: Omvallen, schokken en vreselijk kwijlen, fietsen met poten en weer opstaan, dit alles in hooguit 1 minuut. Daarna nog even (paar seconden) verdwaasd rondkijken/lopen en dan is er niks meer aan de hand. Hij heeft dan wel honger erna en hijgt nog na.
Hij heeft geen ontlasting laten lopen. Dat deed hij na de aanval op de normale manier.
Raar ruiken, ja ik weet niet echt waarnaar, kan misschien ook van het kwijl zijn?
Ja...dat ziet er dus wel als 'n Grand Mal uit..maar gelukkig wel vrij kort dan...
Zo gauw ie weer op de been is,dan geef ik Tor 'n beetje Rescue Remedy... of wat Joss voor me had meegenomen de "Animal Freedom" (bij Angelique vandaan) Flower essence om te
kalmeren.
Ook geef ik beetje honing in yogurt/ice cream voor beetje energy (druivesuiker kan ook).

Ja het is rot om te zien,en wij hebben er waarschijnlijk meer last van dan de hond...maar er is helaas niks wat je op dat moment kan doen ...alleen wachten tot 't voorbij is..
Wanneer ie regelmatig meer seizure krijgt, dan is het misschien toch beter om op meds over te gaan, wanneer het maar 1 of 2 keer per jaaris, dan zou ik 't zo laten :-\
Door Sennaruby
Als de frequentie niet vaker is dan eens in de vier weken is er nog geen reden om verdere stappen te ondernemen. Als het nu wel vaker gaat gebeuren is beginnen met medicatie wel te adviseren omdat je anders het risico loopt dat de aanvallen elkaar steeds vaker gaan opvolgen. Ik hoop voor je dat Barney nog een hele tijd aanvalsvrij blijft! Als je meer informatie wilt, dan kan ik je de site www.epilepsiebijhonden.nl en het bijbehorende forum aanraden!

Groetjes en sterkte!

Fieke
Door 202Spots
Als de frequentie niet vaker is dan eens in de vier weken is er nog geen reden om verdere stappen te ondernemen
Wanneer er 3 keer achter elkaar,elke 4 weken 'n seizure is...dan word er hier aangeraden om met de meds te beginnen..
Ik wil toch wel 'n betere controlle hebben dan eens in de 4 weken 'n seizure...
En inplaats van elke 14 dagen, of desnoods elke 4 weken, blijf ik hopen voor eens in de 6-8 weken :-\ :-\
Door Timmy
In Amerika zijn ze veel sneller met medicatie voorschrijven.
Hier in Nederland houden ze vaak eens per 4 weken een enkele toeval aan, echter bij clusters wordt er direct op medicijnen gezet.
En doorgaans is dat een prima guideline.
Echter vaak blijft het niet bij eens per vier weken en treden de toevallen toch vaker op. Dan is het vroeg genoeg om met medicatie te starten.
Laatst gewijzigd door Timmy op ma 30 apr 2007, 08:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door eefje
je zegt dat ie ruikt,heeft ie misschien last van suikerziekte?
ik weet niet of het kan maar misschien denk je heel snel aan epileptie en kijk je dan over andere dingen heen?wat logisch zou zijn want dat zou ik zelf ook doen.

mensen die last van lage of hoge suiker hebben krijgen toch ook wel eens een rare geur om zich heen?

misschien zit ik helemaal fout,maar probeer een beetje mee te denken.
heel veel sterkte!

groetjes eefje
Door Charlie Angel
Heb Tannetje al geprobeerd te bellen, maar volgens mij is de praktijk dicht.
Natuurlijk heb ik liever ook niet iedere maand een aanval bij Barney.
Maar ik wil mij wel goed voorbereiden voordat ik uberhaupt naar mijn eigen da ga.
Barney is altijd al een supergevoelige hond geweest en mijn gevoel zegt ook dat daar een groot deel van de oorzaak ligt, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.
En dat ruiken is trouwens alleen na de aanval. Ervoor ruik ik niks en een tijd later ook niet meer.
Door Charlie Angel
Sennaruby schreef: Senna deed dat ook vaak...

Hoe oud is Barney eigenlijk?

Groetjes,

Fieke

Ik weet niet hoe dat zou moeten ruiken. :-[

Barney is in december 5 geworden.
Maar hij heeft nu achteraf gezien al eerder aanvallen gehad.
Toen was hij alleen al weer bij toen ik hem zag.
Vreemde vind ik dat overgeven voor de aanval. Normaal geeft hij nooit over.
Zou dit een voorbode zijn of een oorzaak?
Het is ook begonnen sinds we hier wonen.

Heb me inmiddels ook al op dat epilepsieforum aangemeld, hopelijk wordt ik daar ook wijzer van.
Laatst gewijzigd door Charlie Angel op ma 30 apr 2007, 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door karin2
Bernie schreef:
Ik weet niet hoe dat zou moeten ruiken. :-[

Barney is in december 5 geworden.
Maar hij heeft nu achteraf gezien al eerder aanvallen gehad.
Toen was hij alleen al weer bij toen ik hem zag.
Vreemde vind ik dat overgeven voor de aanval. Normaal geeft hij nooit over.
Zou dit een voorbode zijn of een oorzaak?
Het is ook begonnen sinds we hier wonen.

Heb me inmiddels ook al op dat epilepsieforum aangemeld, hopelijk wordt ik daar ook wijzer van.
geloof me Als het de anaalklieren zijn dan wéét je het  :-X :-X :-X

het ruikt niet maar het STINKT (ietwat zurig en bedwelmend )
en voor de rest een mix van rotte vis
.
sorry voor de gore beschrijving , maar het is écht niet te doen die geur .

Dumpy mijn kat leegt haar anaalklieren als ik haar tegen haar zin vasthoud bv om haar medicatie te geven  :-X

het ruikt heel anders dan een natte hond of een hond die kwijlt .

ik hoop dat je eruit geraakt  :-*
Door 202Spots
Bernie,was ook vergeten te zeggen dat je moet opschrijven wanneer Barney 'n aanval heeft gehad, soort dagboek met de datum,tijd van dag,hoelang de aanval duurd, en alles wat je wil onthouden.
Niet leuk,maar wel handig om terug te kijken
Door Charlie Angel
202spots schreef: Bernie,was ook vergeten te zeggen dat je moet opschrijven wanneer Barney 'n aanval heeft gehad, soort dagboek met de datum,tijd van dag,hoelang de aanval duurd, en alles wat je wil onthouden.
Niet leuk,maar wel handig om terug te kijken
Dank voor de tip Dory, maar hier was ik bij de aanval een maand geleden al mee begonnen.  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door