Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Erna
Wendy en Kiki schreef: En om dan gelijk te roepen dat de fokker beter geen pup aan mij zou kunnen verkopen omdat ik twijfel vind ik kolder. Sorry hoor dat ik twijfelde omdat na te vragen.
Dat stond er helemaal niet. Er stond: 'als je twijfelt moet je het niet doen' en 'ik verkoop liever geen pup aan iemand die twijfelt'

Wat deze fokker doet moet ie helemaal zelf weten. Ik vind dat wanneer iemand twijfelt over de aankoop van een van mijn pups, we de zaak gewoon af moeten blazen. Omdat ik graag zie dat iemand voor de volle 100% voor een pup kiest en bij twijfel is dat niet zo. In dat geval zie ik graag dat mensen er langer over nadenken en dan pas beslissen. In het belang van de koper, de verkoper en niet in de laatste plaats de pup. Niemand is gebaat bij een koop met een zweem van twijfel.
Door Ponneke
Wendy en Kiki schreef:
Maar nu is mijn vraag, heeft dit invloed op het karakter van de pups? Want ik hoor van een heleboel mensen dus nu dat ik van dit nest geen pup moet nemen. Mede doordat dit soort pups een andere houding hebben tegenover mensen. En raden dit af omdat er hier ook nog 2 kleine kids (2 en 6 jr) rond lopen.

Alweer een bakerpraatje....

Pups die bij gevoerd worden met de fles.....MOETEN wel veel in handen zijn.
het kan zelfs positief zijn voor het karakter.
Door Wendy (boxer gek)
Helaas zijn er weer 2 pups overleden. Dus voor ons geen puppy uit het nest.
Ik vind het wel heel sneu voor de fokker hoor.

Maarre verder iedereen bedankt voor het reageren.

En m'n tante was eindelijk terug (dinsdagavond)van van vakantie (is zelf ook een fokster) en zei dus dat er idd geen vervolgen had voor de pups. Omdat ze gewoon wel bij de moeder waren.

Ik heb het wel aan de fokker verteld dat ik er hier en daar na vraag had over gedaan. Dit ervaarde hij als positief. Want hij vondt dat je er in iedergeval wel goed over nagedacht had.
Maar anders waren we zeker voor een pup uit sit nest gegaan. Helaas heeft de natuur anders besloten en hebben ze het niet gered.
Door Lizzy
Wendy en Kiki schreef: Helaas zijn er weer 2 pups overleden. Dus voor ons geen puppy uit het nest.
Ik vind het wel heel sneu voor de fokker hoor.

Maarre verder iedereen bedankt voor het reageren.

En m'n tante was eindelijk terug (dinsdagavond)van van vakantie (is zelf ook een fokster) en zei dus dat er idd geen vervolgen had voor de pups. Omdat ze gewoon wel bij de moeder waren.

Ik heb het wel aan de fokker verteld dat ik er hier en daar na vraag had over gedaan. Dit ervaarde hij als positief. Want hij vondt dat je er in iedergeval wel goed over nagedacht had.
Maar anders waren we zeker voor een pup uit sit nest gegaan. Helaas heeft de natuur anders besloten en hebben ze het niet gered.
Ach hemeltje, wat erg, weer 2 pupseltjes dood :'(. Wat vreselijk verdrietig ook voor de fokker. Mijn hart gaat uit naar hen.
Door Caroline A.
Hoi
Niet dat ik een ervaren hondenkenner ben, maar wilde alleen maar even kwijt dat ik liever een pup zou hebben die heel veel in de handen is geweest en verder gewoon bij de moeder, dan een pup die maar heel weining is vastgehouden en door de moederhond gezogen en opgevoed is.
Stel dat je hond uit een nest van 12 komt dan moet de fokker alle zeilen aan dek zetten om alle pups dagelijks geregeld vast te houden en aan mensen te laten wennen.

Jammer dat de pups het niet gehaald hebben! LIjkt met vreselijk voor de fokker en moederhond!.
Succes met je volgende pup!! :)
Door Ponneke
Caroline A. schreef: is.
Stel dat je hond uit een nest van 12 komt dan moet de fokker alle zeilen aan dek zetten om alle pups dagelijks geregeld vast te houden en aan mensen te laten wennen.

Bij ons ras zijn er nog nooit 12 pups geboren.....kheb wel 2x 10 pups gekregen.......moet eerlijk zeggen....als ik pups heb, doe ik  (bijna) niets anders dan hele dagen met mijn snuffert in de werpkist hangen en aan de pups te friemelen..in de vorm van, even helpen met het vinden van de tepel.......maar vooral opnemen om te voelen en kijken tevens ze te wegen.
Kortom gewoon lekker genieten van die kleine puppenfrutsels.
denk dat het bij iedere hobbyfokker op dezelfde manier gaat.

Jammer dat er meer pups zijn overleden en er voor jou op korte termijn geen pupje beschikbaar is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door