Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door karin2
Zodadelijk naar de DA voor uitgebreid onderzoek , ik
hou jullie op de hoogte  :-\
Door karin2
Er is een hartfilmpje gemaakt en foto's van hart en longen en alles ziet er normaal uit .
ook zijn bloed was goed geen suiker , nieren goed ,lever goed en alles (zal de uitslag hier ff neerzetten straks )
de DA denkt nu aan "iets "op de longen .
kan bronchitis zijn of zo .
hij gaat het hartfilmpje nog eens bekijken (er moet iets uitgerekend worden ???? en dan gaat hij me bellen .
als alles daarmee dus ook is gaan we hem eerst een hoestsiroop geven en daarna misschien een AB kuur . als dat niets verhelpt dan een uitstrijkje  uit de keel, luchtpijp ,longen (of ergens daaromtrent  :-\ )
dan moet hij wel een roesje krijgen  :(

nu was hij heel braaf en hebben we alles zonder verdoving of roesje kunnen doen gelukkig  :)

ik ga hem ook altijd bij mij houden (dus niet meer naar mijn ex  man )en dan gaat hij volledig over op Duck .
hij had een klein beetje eiwitten in de urine maar niet vernoemenswaardig .

kortom hij ziet er uitstekend uit en we weten eigenlijk nog niks zeker  ::)

we hebben gelukkig al wel veel kunnen uitsluiten  :) 
ff proberen de uitslag van zijn bloed hier neer te zetten

HEMATOLOGIE

bloedbeeld
Hemoglobine                      17.1      g/dl                                  14.0 - 20.0
                                          10.65      mmol/L                            8.72 - 12.46
Hematocriet                        46.7        %                                    43.0 - 59.0
                                            0.47      l/l                                    0.43 - 0.59
Erythrocyten                        7.36      milj/cmm                        6.20- 8.70
                                            7.36      10 12  / l                          6.20 - 8.70
Mcv         63.4        fl 63.0 - 77.0
Mch         23.2        pg                                  21.0 - 25.0
Mchc                             + 36.5        g/dl                              30.0 - 36. 0
                                            5.66        mmol  hb / l RBC          4.65 - 5.58

Leucocyten                          13670        /µl                                6000 - 16000
leucocytaire formule
neutrofiele staven                0.0            %                                0.0 - 3. 0
neutrofiele segmenten        75.8            %                                55.0 - 77.0
lymfocyten                          15.8            %                                12.0 - 35.0
monocyten                          3.4              %                                0.0 - 10.0
basofielen                            0.2              %                                0 - 1
eosinofielen                        4.8              %                                  0.0-8.0
morfologie RBC / WBC / PLT  normaal

Staafkernigen totaal              0                / µl                                    0.00 - 300
                                              0                10 6 /l                              0- 300
segmentkernigen totaal        10362          /µl                                  3000.00 - 11500.00
                                              10362          10 6 /l                            3000 - 11500
lymfosieten totaal                  2160            /µl                                1000.00 - 4800.00
                                              2160            10 6 / l                            1000 - 4800
monocyten totaal                    465              /µl                                      < 1350.00
                                              465              10 6 /l                                < 1350
basofielen  totaal                    27                /µl                                 
                                                27                10 6 /l                              0- 80
eosinofielen totaal        *          656              /µl                                    < 1250
                                      *        656              10 6 /l                              < 1250
trombocyten                            426 000        /µl                                  164 000 - 510 000
reticulocyten                            0.6                %                                   
                                                0.006              -                                    0.008 - 0.021

reticulocyten - index                0.6                  %                                  2.0                                                                                                 

BIOCHEMIE 
nierfunctie   
ureum                                      34                  mg/dl                                20- 50
                                                5.66                mo l/L                              3.33 - 8.32
creatinine                                0.79                mg/dl                               
                                                69.8                  µ mo l/L
totaal eiwit                                6.9                    g/dl                                5.5 - 7.5
                                                  69                    g/l                                  55- 75

lever- pancreas -hart- spier

transaminase  GOT ( AST )        28                    U/l                                    < 44
transaminase  GPT ( ALT )        33                    U /l                                  < 94
gamma - GT                              6                      U/l                                    <9

alkalische fosfatasen                  26                    U/l                                    <1 22

Alk . fosf . na inactivatie                  aangezien er voor de activiteit van alkalische fosfatase
                                                          een normale waarde werd bekomen is het bepalen ervan
                                                        na inactivatie zinloos . Deze test wordt derhalve niet uitgevoerd .

Glucosemetabolisme
glucose nuchter                          77                    mg /dl                                55 - 90

4.27                  mmo l / L                            3.05 - 4.99

( * ) Resultaten werden gevalideerd door een klinisch bioloog .
Door *Dorothea*
Hè wat vervelend dat je nu nog niet weet wat er aan de hand is, aan de andere kant wel fijn om te weten dat z´n hart in orde is.
Is hij in de tussentijd nog een keer omgevallen?
Door Charlie Angel
Aan de ene kant heel erg fijn dat hart longen en bloed er goed uitzien, maar nu weet je nog niet water aan de hand is.
En zoals Dorothea ook al vroeg; is het nog een keer voorgevallen?
Geef hem in ieder geval maar een dike knuffel.
Door karin2
nu dat ik hemgeobserveerd hem : hij valt niet écht plat of om  :-\

het is net of ie ff struikeld ?
of zich misstapt
hij is niet buiten bewustzijn of verwar dp die moment .
en ie heeft vandaag ondanks de zenuwen bij de DA NIET gehoest . aleen (toen zij (het is een echtpaar DA ) zijn keel vanbuitenuit betaste (sorry weet niet beter hoe het te omschrijven hoeste hij.
Door ~Joke~
Het lijkt op een krampaanval zoals bij onze Border Terriers voorkomt. De link naar de site staat onder mijn banner (Spike's Disease (CECS)) Misschien herken je er iets in? Verschijnselen zijn oa een dronkenmansgang [bambi op ijs] omvallen, bibberen, speekselen, tranende ogen en tijdens dit alles aanspreekbaar zijn.
Door Lizzy
Wat een vreemde situatie! Zijn bloedbeeld ziet er perfect uit. Raadselachtig he? Maar, hij blijft dus van tijd tot tijd 'struikelen'?
Door karin2
ja soms struikelt hij , het lijkt meer op misstappen .
het is amper op te merken .de DA heeft gebeld en zijn hartfilmpje is ook perfect .
hij mankeert dus niks (ik wel nl 200 euro  :-X )
vandaag ga ik hem Theofylinesiroop geven tegen het hoesten .

hij hoest dus niet bij inspanning of opwinding .
maar wel meestal ' s nachts
Door karin2
sorry , ik b"en enige dagen nietbmeer op pc gekunnen , wegens werken hier in dre straat .

pffffffff ik weet het écht niet wat zer met die hond aan de hand is (volgens mij hee'ft hij een tumotr in zijn hoofd )
de dierenarts denkt, aan een middeenoorontstekinikng .
ik zou willen dat het da
Door Esther1963
Een middenoorontsteking kan natuurlijk op duiden op zijn evenwichtsorganen en dat zou het omvallen verklaren. Tenminste zo is het wel bij mensen dus ik neem aan ook bij honden.
Door karin2
even een update over Rambo .

hij is nu eindelijk beter .
ik denk wel dat het een middenoorontsteking was (hij zwijmelde echt als een dronkaard en viel overal tegen en geraakte vervolgens niet goed recht ,waardoor hij weer in paniek raakte )

's nachts doolde hij rond of stak zijn kop tussen de muur en de kast ???

ook begon hij 's nachts te huilen .

ik was écht bang dat ik hem uit zijn lijden zou moetten verlossen en hem laten inslapen  :'( :'( :'( :'(
hij zwijmelt nu niet meer , maar stapt nog wat onzeker .
hij eet goed en reageert terug wanneer ik zijn les neem .

hij moet nu terug aansterken .

later uitgebreider bericht ,maar ik ga nu ff mijn kleinzoontje mee in badje doen  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door