Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Eidos
Eidos is dus al vaak gebeten door andere honden.. Hij is een heel vriendelijke hond en bijt niet uit zichzelf.. Tot nu toe heeft hij bij 2 honden teruggebeten als hij werd aangevallen... Hij heeft nog niet doorgebeten gelukkig. Een paar weken geleden is hij flink toegetakeld door een DH teefje maar hij beet niet terug.
Laatst gewijzigd door Eidos op di 23 mar 2004, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Lia*
Bij hem wel,Ik heb nu 33 jaar Duitse Herder's en had nog nooit zo'n hond gehad.Hij had een keihard karakter.
En africhten heb ik 27 jaar gedaan,maar nog nooit zo een meegemaakt
Door Eidos
Paul_Barte schreef: Ben het met bovenstaande mensen eens Barbara.

Indien jij denkt dat je 'het probleem' met castreren te verhelpen kan ik maar één antwoord geven:
"Just forget it". Als het leven zo simpel was...........

Zoals je weet heb ik 4 complete reuen en ik geloof dat zo'n beetje alle honden in Tiel loops zijn op dit moment maar baller eraf om deze reden.....NEVER!!!

Was het maar zo simpel Paul ;) Zo denk ik dus ook niet hoor... Maar dit is het begin... Hiervoor was hij nooit zo geinteresseerd in vrouwtjes en ik vraag me af waar het schip strandt.

Als je tips voor me hebt om dit op een goeie manier op te lossen dan hoor ik ze graag!! je weet dat ik je mening erg waardeer. Ik wil dit op een diervriendelijke en Ikvriendelijke manier op zien te lossen zonder drastische maatregelen te hoeven treffen... Ik heb al zitten denken om misschien een chemische castratie te proberen en te kijken hoe hij dan is...
Door Lizzy
Nou, prodier geslachtsdrift helpt hier altijd nog 100 keer beter dan dat de chemische casteratie ooit gedaan heeft... Echt Barbara, mijn ervaring is dat dat gewoon geen fluit helpt!
Door Eidos
Ja ik weet dat dus allemaal niet Lizzy .... Mn border was te jong toen die weg ging :'( en eidos .. tja .... die is op de leeftijd beland dat ie aandacht voor de vrouwen krijgt....
Door qyan
Eidos schreef: Dos is bijna 2 jaar .... En oke ik ben de baas, maar deze baas heeft ook reuma en dos weegt 43 kilo en als hij dus fout in de zin heeft dan kan ik soms niet veel inbrengen....
ok, reuma maakt het idd een stuk lastiger!!!
maar des te meer reden lijkt me om juist je positie te bevestigen en meer alleen op pad te gaan met hem en meer de aandacht op jouw te vestigen, zodat als het moet je hem toch aan kan lijnen.
of je zou idd over moeten gaan tot castratie, maar wel met het risico dat zijn gedrag omslaat naar iets wat je helemaal niet wilt, buiten het risico van medische achteruitgang.
wat is dos zwaar trouwens :o ;D
Door Truus
Het kan zijn dat dit gedrag tijdelijk is omdat er loopse teven zijn.
Ook gesteriliseerde teefjes hebben een lekker geurtje voor sommige honden.
Naar reuen gaan ze zich macho gedragen om hun plek te verdedigen.
Hoe was Eidos hier voor en denk je dat het inderdaad met de loopse teven te maken heeft?
Als het gedrag is, wat er voorheen al in zat, dan helpt castreren ook niet.
Door Truus
Het kan zijn dat dit gedrag tijdelijk is omdat er loopse teven zijn.
Ook gesteriliseerde teefjes hebben een lekker geurtje voor sommige honden.
Naar reuen gaan ze zich macho gedragen om hun plek te verdedigen.

Hoe was Eidos hiervoor,
en denk je dat het inderdaad met de loopse teven te maken heeft?
Als het gedrag is, wat er voorheen al in zat, dan helpt castreren ook niet.
Door Paul_Barte
Casteren helpt in bijna alle gevallen geen bal (goeie woordspeling hè ;D )

Zou beginnen met Prodier geslachtsdrift van VSM o.a. te bestellen bij Dumuchi (provisie graag op de gebruikelijke manier Angelique ;) )

Voor het trekken en ter besparing van verdere problemen m.b.t. jouw gewrichten zou ik zowiezo een Halti of Gentle-Leader proberen. Zo'n ding is nooit weg en het zal je verbazen hoe mak ze ineens zijn.

Verder de puntjes op de i zetten m.b.t. de baas-hond verhouding. Dos is op een leeftijd gekomen dat hij je graag wilt uitproberen en samen met de spelende hormoontjes zorg dat voor problemen (het lijken mijn zoons wel LOL). Druk hem met de neus op de feiten dat Barbara de baas is en niet onze Eidos!!!

Voorlopig zou ik hem in ieder geval aan de riem houden en wilt Dos linksaf dan ga jij rechtsaf en andersom. Ga Dos trekken dan ga jij terug enz. enz. Probeer zijn aandacht te houden tijdens het wandelen. Liever een zielige Eidos die niet los mag lopen als een 'platte' Eidos omdat aan de overkant van die drukke weg een loopse teef zag lopen.

Succes en sterkte ;D
Door Lupa
ik zou nog even wachten met ontballen,
flink de regels in huis aanscherpen en vaker alleen met je hond op pad9hoe vervelende dat ook is voor je vrinden) maar als je met meerdere honden loopt en mensen hebje niet 100% aandacht voor je hond en natuurlijk merdere honden bij alkaar versterkt ook een bepalde gedrag van jou hond.
Ik zou zeker een paar maanden voor uitrekken en hem goed in het garel houden.
en vooral gestelijk stimuleren.Mischin is een extra lange lijn ook een idee(je weet het wel zo een ding die over de grond sleept)
maar ja ik heb 3 teven
Door Paul_Barte
Truus, waarom krijg ik nou steeds het idee dat je aan de neut zit de laatste tijd ;D ;D ;D ;D :-*
Door Lupa
Paul_Barte schreef: Truus, waarom krijg ik nou steeds het idee dat je aan de neut zit de laatste tijd ;D ;D ;D ;D :-*
omdat ze iedere avond aan het vieren is, de aantal leden
Door Angelique
Paul_Barte schreef: Zou beginnen met Prodier geslachtsdrift van VSM o.a. te bestellen bij Dumuchi (provisie graag op de gebruikelijke manier Angelique ;) )
Bij deze...je provisie:
:-* :-*

;D
Door lekker kort
Hoi Barbara,

Ik begrijp je dilemma, wat betreft Eidos, regelmatig wordt hier onze mening gevraagd door de klanten of ze hun hond moeten laten castreren of niet, het advies is in dat geval makkelijker omdat wij de hond in kwestie goed kennen, de ene keer raad je het aan en de andere keer raad je het weer af.

Castreren (oftewel er af met die extra hersenen) veranderd een hond zal ik ook niet ontkennen, voordat je het dan ook laat doen (en dat zeg ik tegen iedereen) moet je alle voors een tegens tegen elkaar afwegen, is een reu van zichzelf vrij verlegen raad ik het af, heel vaak zie je die honden erg onzeker worden, daar en tegen bij de macho's die knokkerig zijn en het gedrag inderdaad vanuit de hormonen komt die zijn er wel degelijk ontvankelijk voor.

Vanavond is een loge opgehaald echt voor zijn operatie was het al een scheet van een hond maar vechterig en ruzie zoeken om een teef met andere reuen en de dames tot kotsen aan toe lastig vallen, hij ging ook regelmatig met een gat in zijn pens (ja de dames honden hebben hier geen handtas om mee te slaan ;) maar wel een bek vol tanden ;D) naar huis, hij is een aantal keren compleet hier geweest (en bij vertrek een heilig kruis na ;)), eind vorig jaar hebben zijn eigenaars hem laten castreren, deze hond is hier heel erg van op geknapt, zoekt geen ruzie meer en speelt vrolijk, zijn bazen zeiden me vanavond dat hij nog liever was geworden, ze waren blij dat ze het gedaan hadden, ze kunnen hem nu weer los laten lopen in het park zonder dat meneer meteen de kuierlatten neemt.

En wat anderen ook zeggen je neemt zelf de beslissing en je moet er dan ook voor de volle 100% achterstaan.
Het is allemaal makkelijk gezegd alleen maar aan de lijn houden en apart met hem gaan lopen zeg maar de strijd aanbinden maar zo kan er ook een op haren en snaren situatie gecreëerd worden niet leuk voor de hond en niet leuk voor de baas, minder sociale contacten met andere eigenaren en honden, een hond in huis die niet al zijn energie kwijt kan, en als je er dan ook nog reuma bij hebt (ik weet waar ik over praat) dan kan dat allemaal wel teveel worden, je hebt gewoon veel minder incasserings vermogen en dat verdienen jij en Eidos niet.

Het is goed om alle voors en tegens te horen, probeer de tips die je wel ziet zitten eerst uit en neem dan de beslissing wel of niet castreren, en het zijn altijd de mannen die het hardst ageren tegen castratie. (kennelijk bang dat zij de volgende zijn ;D ;D)

Groeten Fritz.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door