Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Paul_Barte
magda schreef: Paul heb je wel eens van Molkosan gehoord, mensen gebruiken het met groot succes tegen schimmels
zou ik dat niet kunnen proberen?
Het is een product van dr Vogel
Molkosan is ZURE melkwei en heeft exact dezelfde werking als melkzuurbacterieen zoals die voorkomen in Biogarde, boerenyoghurt, fytomix enz. enz.

Suiker is DE voedingsbodem voor schimmels en wat je dus eigenlijk doet is een zure omgeving creeren omdat GOEDE bacterien zich in een zure omgeving op zijn best voelen.

Molkosan is dus een overbodig en te duur product. Je kan het ook verdunnen en de plekken mee deppen op de huid maar dat kun je ook doen met witte natuurazijn en water in de verhouding 1:1
Door Paul_Barte
magda schreef: Paul wat ben je eigenlijk, een dierenarts?
Voedseldeskundige?
Jij bent tegen granen hè? maar bedoel je dan gekookte granen?
Of granen in het algemeen?
Honden in de natuur eten toch heel wat grassoorten daar zitten toch ook granen in.
Wat denk je van Boekweit en van gestampte kikkererwtenmeel om te geven. ????
Kijk maar eens goed naar de natuur Magda.
Honden (wolven of iets dergelijks) eten geen grassoorten (het zijn carnicoren).
De pensinhoud van de prooidieren die dit wel doen wordt zelden of nooit gegeten.
Er groeit geen graan in de vrije natuur op een verdwaalde en verwilderde korrel na die in de verste verte niet lijkt op 'ons' graan.
Graan is koolhydraat dus suiker en dus de bron voor alles wat slecht is.

Moet er dan ook niet aan denken om gestampte kikkererwtenmeel te geven, is zo onnatuurlijk als het maar zijn kan.

Enne Magda, ben geen DA hoor ;)
Door magda
Ja nou, ik durf nou niks meer te zeggen, maar mevr de B.L zegt het tegendeel, misschien vergist zei zich,maar van ouds her, heb ik dat ook altijd begrepen, dat honden de maaginhoud en de darmen graag opeten.
De maag en soit is een bundel spieren en ik heb een ganzenmaag, schoon en gewassen, een keer aan Boffie gegeven en ze luste het niet, de kippen liepen er mee weg.
En ik ken een hond die de zaadjes van klein hoefblad
aftrekt en opeet.
Nou ja het is wel interessant wat je zegt,maar als mensen elkaar tegenspreken, wat moet ik dan?
Hoe kan ik nou weten wie gelijk heeft?
Ik plaag je maar hoor,ik vind er wel wat inzitten wat je zegt.
Maar je moet niet zo laagdunkend doen over kikkererwtenmeel hoor. Het is heel gezond, ik weet niet of het lekker is want het spreekt me niet zo aan.
Door sylvia
kikkererwtenmeel is zetmeel,zetmeel is suiker,suiker is slecht voor een hond.Niks laagdunkend maar kikkererwtenmeel is geen gezonde voeding voor een hond.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door