Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *Ilse
Hemel wat een schrik zeg! Gelukkig is de operatie achter de rug, ik duim vooor je dat jouw kanjer zich goed hersteld!
Heel veel sterkte X Ilse
Door K@rin
:o :o :o

Jeetjemina, dit kun jer nu niet bij gebruiken !!
Wat zul je geschrokken zijn !!!
Waarom doen die verr*kte honden dit nu altijd; je een hartkramp bezorgen !!

Heel goed gereageerd  !!!
Heel veel sterkte en beterschap gewenst !!!
Kaarsje brandt voor Barney Afbeelding
Door 202Spots
Bernie schreef: We gaan hem straks halen, enze raadde gekookte kip aan i.p.v. blikjes, dus dat was al beter. Zal zo wel meer vragen aan haar.
Ben zo vreselijk opgelucht dat dit alvast achter de rug is, hopelijk geneest mijn mannetje goed.
Whow!!! gelukkig goed afgelopen en fijn dat de operatie voorbij is!!
Omdat z'n maag open is gelegd, zou ik zelf liever 'n paar dagen (noodgedwongen) de  Hills i/d® blikjes geven,en dan daarna voor 'n paar weken de mager kippenvlees koken/stomen met wat pasta en eventueel  beetje gekookte groente erbij.
Hij zal de eerste paar dagen toch niet veel eten denk ik, dus met kleine beetjes tegelijk en meerdere keren per dag.

Verwen 'm maar lekker he!! :-*
Door -Annemarie-
Goed om te horen dat de operatie gelukt is  :) :)
Ik wens je heel veel sterkte voor de komende dagen, en hoop dat de patient snel weer opknapt!  :) :)
Door Angelique
Och jeetje, wat een schrik. Balen zeg van zo'n ellende van een kerststukje.

Bij onze Heather is toen ook ooit eens de maag geopend geweest. Zij moest toen ook een dag of 3 á 4 de blikjes Hills a/d hebben en ze mocht wat vanilevla. Ik ben natuurlijk ook geen Hillsfan, maar heb in deze toch het advies van de da opgevolgt en het herstel is prima verlopen en belangrijker...ze leeft nog steeds.
Veel sterkte met 'm. Afbeelding
Door Charlie Angel
Nou, mijn ventje is gelukkig weer thuis, hij kwam daar al lopend naar ons toe en nu ligt hij lekker op zijn plekje onder een dekentje, maar hij is al behoorlijk alert.
Morgenochtend moeten we terug voor nog een ab prik en controle.
Als alles er dan goed uitzie mogen we hem kleine beetje gekookte kip gaan geven, dus daar beginnen we dan ook maar mee.

De operatie is goed gegaan, volgens het boekje, dus dat is fijn om te horen.
hieronder zie je het stuk ijzerdraad dat eruit is gehaald, het is ongeveer 10 cm lang. :-X

Afbeelding

Ook van de da kregen we een compliment dat we zo alert hebben gereageerd en dat het mede daardoor zo goed is gegaan, maar een risico is er natuurlijk nog wel, aar volgens de da moesten we daar niet te veel van wakker gaan liggen.
Door Cathelijn
gadver zeg, wat heeft hij jullie laten schrikken! Gelukkig dat het tot dusver goed gaat!

Heel veel sterkte voor de komende dagen en een voorzichtig knuffeltje voor Barney :-*
Door irmaa
Dat gevreet van die honden altijd ;) ben erg blij dat het goed is afgelopen, je was er snel bij gelukkig!!
gr irma
Door Hitam
Protocol is: 24 uur niet eten en drinken (meestal hebben ze infuus gehad tijdenz en na de operatie), daarna 12 uur alleen drinken en daarna kleine beetjes zacht eten. A/D kan , maar KVV kan ook.
Zodra hij weer mag eten zou ik er probiotica door doen.
Traumeel of recovetsem is ook goed ter ondersteuning.
Door tieneke
Ohwww... klote honden toch met dat opvreten van alles en nog wat!  :-X
Hier ook zo'n vreselijk Tinus gevaarte...gelukkig is het heel goed afgelopen voor jullie.
Neem een goede neut tegen de zenuwen want die zal wel nodig zijn na dit gebeuren,dikke knuffel voor de Barney-Beer  :-* :-*
Door Ine
Bernie schreef: Nou, mijn ventje is gelukkig weer thuis, hij kwam daar al lopend naar ons toe en nu ligt hij lekker op zijn plekje onder een dekentje, maar hij is al behoorlijk alert.
Morgenochtend moeten we terug voor nog een ab prik en controle.
Als alles er dan goed uitzie mogen we hem kleine beetje gekookte kip gaan geven, dus daar beginnen we dan ook maar mee.

De operatie is goed gegaan, volgens het boekje, dus dat is fijn om te horen.
hieronder zie je het stuk ijzerdraad dat eruit is gehaald, het is ongeveer 10 cm lang. :-X

Afbeelding

Ook van de da kregen we een compliment dat we zo alert hebben gereageerd en dat het mede daardoor zo goed is gegaan, maar een risico is er natuurlijk nog wel, aar volgens de da moesten we daar niet te veel van wakker gaan liggen.
Pfffffffff, ik zit hier met kippenvel :o
Wat een groot ding zeg!
Nou, jullie hebben dus idd heel alert gereageerd! 8)
Heb je het zien gebeuren?
Ik zou hier dus niet zo snel weten, wie de schuldige zou zijn! :-\
Door Charlie Angel
Hitam schreef: Protocol is: 24 uur niet eten en drinken (meestal hebben ze infuus gehad tijdenz en na de operatie), daarna 12 uur alleen drinken en daarna kleine beetjes zacht eten. A/D kan , maar KVV kan ook.
Zodra hij weer mag eten zou ik er probiotica door doen.
Traumeel of recovetsem is ook goed ter ondersteuning.
Dank jullie wel allemaal voor de lieve reacties, doet me erg goed.
En inderdaad Tannetje, 24 niks zei de da ook en daarna hele kleine beetjes, dank voor je reactie, fijn als dingen bevestigd worden.

En Ine, Ed zag Barney kauwend bij het stukje weglopen, maar kreeg het niet meer uit zijn bek en wist ook niet wat het was.
Ik heb goed naar het stukje gekeken en miste een dennenappeltje ( en die zaten met ijzerdraadjes vast) toen gelijk de da gebeld en foto laten maken.

Pfffff wat is 2006 een rotjaar, hoop dat 2007 beter gaat.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door